Ko na 24ur novico o imenovanju Lebna za novega Šarčevega sekretarja kar ukradejo

Jure Leben (Foto: STA)

Čeprav ima oddaja in spletna stran 24ur iz POP TV slogan “Vsak dan prvi”, to nikakor ne drži. Pogosto namreč zaostajajo z novicami in jih objavljajo šele, ko zanje dobijo dovoljenje, prevečkrat pa se tudi zgodi, da pomembne novice sploh ne objavijo. Ne le, da so z novicami pozni, za nekatere si lastijo tudi “pravice” po lastnih virih, čeprav informacije niso dobili sami, ampak od drugih portalov. Ravno to so naredili včeraj – novico, da naj bi Šarec v svoj kabinet “zaposlil” Jureta Lebna, niso lansirali le tri dni po spletnem portalu Škandal24, zanjo so si tudi prilastili zasluge. 

31. decembra 2019, še pred novim letom, je novico, da naj bi “korupcije osumljeni politik Jure Leben, ujet na laži, prišel k Šarcu v kabinet na izpraznjeno Urlepovo mesto” objavil Škandal24, ki je dejansko dobil zanesljiv vir. A po vzorcu 24ur, so seveda novico objavili šele tretji dan za tem. To vseeno ne bi bilo tako hudo, saj vemo, da za pereče tematike potrebujejo dovoljenje, nesprejemljivo pa je, da so si novico oziroma informacijo kar prilastili. 2. januarja 2020 so namreč zapisali : Jure Leben se po naših informacijah vrača v politiko”.

Čeprav je očitno, da so novico prebrali na spletnem portalu Škandal24, so vest dobesedno ukradli, saj niso navedli vira. Če POP TV, natančneje Suzana Perman, ki je novico napisala, ne pozna novinarskega kodeksa, naj jih/jo poučimo. Če novico prvi ekskluzivno objavi nek portal, ki je zanjo dobil informacijo in če želi tudi drug portal novico objaviti, se vir pripiše in se nikakor ne napiše “po naših informacijah”. To je namreč zavajanje javnosti, laganje in kraja. Iz spodnje slike je razvidno, da je Škandal24 novico napisal zadnji dan prejšnjega leta in napisal, da so informacijo dobili iz svojih virov.

Foto: Škandal

Permanova pa je novico 2. januarja 2020 skoraj kopirala (saj sta novici podobno napisani), spletnega portala Škandal24 ni niti omenila, zraven pa še napisala “po naših neuradnih informacijah”.

Foto: 24ur

Znano je, da je več kot polovica novic na spletni strani 24ur dobesedno prekopiranih iz STA (Slovenska tiskovna agencija), mnogokrat ne spremenijo niti naslova, “copy-paste” oziroma “kopiraj in prilepi” v svojo novico, kot pravijo. Velikokrat se tudi zgodi, da so zapozneli z izjemno pomembnimi novicami, kot na primer nedavni primer Šarčeve afere z zaposlitvijo Nataše Hribar na Sovi.

Lana Božič