Kulturnik Vojnovič tarna nad kruto usodo: a na račun slovenskih dijakov bosta on in njegova založba zaslužila vsaj 174 tisoč evrov!

Goran Vojnović. (Foto: STA)

Goran Vojnović je zopet doživel svojih pet minut slave na RTV Slovenija in zelo grdo manipuliral s slovensko javnostjo. Med drugim je povedal, “nimam toliko zagotovljenih bralcev, kot je bilo ljudi, ki so prebrali Čefurje.” Njegove besede so se izkazale za veliko laž, saj bo njegov roman Figa glavno knjižno delo na letošnji maturi. “Ja, drži! Za esej iz slovenščine morajo kupiti in brati njegovo knjigo Figa, v kateri miselno ostaja v okvirih nekdanje Jugoslavije. Ali ne bi bilo primernejše, da bi ob 30. obletnici osamosvojitve naši bodoči maturanti brali bolj domoljubno, srednjeevropsko usmerjene avtorje?,” se je kritično na Vojnoviče besede odzval novinar Demokracije in voditelj oddaje Beremo na Nova24TV Metod Berlec. Izvedeli smo, da je Vojnovičev roman Figa za potrebe letošnje mature izšel v nakladi šest tisoč izvodov in je že razprodan. Vojnović in založba Beletrina pa sta na lahek način zaslužila 174 tisoč evrov! Cifra, ki jo nekateri slovenski delavci v štiridesetletni delovni dobi lahko samo sanjajo. 

Levičarski kulturni boj proti sedanji vladi se nadaljuje z napadi iz vseh strani. Po zahtevani peticiji kar 48 levo usmerjenih nevladnih organizacij in društev je udaril še Goran Vojnović, avtor znanega romana Čefurji raus. V intervjuju za MMC RTV Slovenija se je v intervjuju z Ano Jurc pogovarjal o težavah kulturnega ustvarjanja v času covida-19, promociji svojega migrantskega filma Nekoč so bili ljudje ter povedal nekaj kritičnih besed o sedanji sestavi kulturnega ministrstva. V njem se je zelo grdo zlagal, da nima zagotovljenih toliko bralcev kot v preteklosti. Vendar so ga hitro razkrinkali uporabniki na družabnih omrežjih, kjer so zapisali, da bo njegov roman Figa eno izmed knjižnih del na letošnji maturi. “Glej, glej, kdo se oglaša?! Njegovo knjigo smo primorani kupiti vsi starši otrok, ki imajo to leto maturo. Še eden, ki mu država “nič ne da”, se je kritično na malikovanje Vojnoviča oglasila poslanka SDS Anja Bah Žibert.

Na spletni strani založbe Beletrina lahko vidite, da cena v redni prodaji stane 29 evrov in v spletni prodaji 19 evrov. Vsebina romana Figa se po ničemer ne razlikuje od njegovih prejšnjih romanov. Vojnovič se v romanu znova poigrava z usodami priseljencev iz nekdanje Jugoslavije in prepleta več različnih zgodb. Odgovorni uradniki na ministrstvu za šolstvo pa bodo, namesto da bi za tridesetletnico slovenske samostojnosti dijakom zaključnih letnikov v branje ponudili dela Borisa Pahorja, Dragana Jančarja, Edvarda Kocbeka ali drugih eminentnih slovenskih avtorjev, pri dijakih raje zopet zbujali občutke jugonostalgije. Vojnovič pa ima ob tem še pogum jokati na MMC RTV Slovenija, da nima zagotovljenih bralcev. Glede na razkrit prihodek v vrednosti vsaj 174 tisoč evrov, njegove besede stojijo na zelo trhlih temeljih.

Goran Vojnović joče o promociji svojega migrantskega filma Nekoč so bili ljudje, za svojo filmsko polomijo Piran Pirano pa je zapravil skoraj dva milijona evrov davkoplačevalskih sredstev
V intervjuju z Jurcovo nista zamudila tudi promocije svojega filma Nekoč so bili ljudje. Film, ki tematizira migrantsko problematiko sporoča, da Slovenci nismo ljudje, ker zavračamo migrante. Avtor tega članka je v preteklosti problematiziral intervju Vojnoviča za švedski nacionalni radio, kjer tudi ni manjkala promocija njegovega najnovejšega filma. Žal pa Vojnović o snemanju filma enostavno povedano nima pojma. V preteklosti mu je slovenska država preko Slovenskega filmskega centra namenila malce manj kot tri milijone sredstev za njegova filma Čefurji raus in Piran Pirano. Pisec članka je strasten gledalec filmov in si je v preteklosti ogledal obe “mojstrovini” Vojnoviča.  Čefurji raus je bil še kolikor toliko spodoben film, medtem ko je bil Piran Pirano polomija v slogu partizanske pravljice Preboj.

Njegov film Piran – Pirano so predstavljali kot vrhunsko zgodovinsko dramo. Proračun filma je bil za slovenske razmere epski – kar 1.685.626 evrov in uvrščen na 6. mesto po višini financiranja. Film je pogorel tako pri kritikih kot pri gledalcih. “Kolekcija otroških bolezni slovenskega filma,” je v naslovu kritike filma zapisal Marcel Štefančič jr. ter film primerjal s starimi sterilnimi produkcijami slovenskega filma v času komunistične Jugoslavije.

Najuspešnejši slovenski filmski režiser Mitja Okorn ni imel sreče kot Vojnovič, zato se je izselil v tujino ter uspel. (Foto: STA)

Goran Vojnovič si domišlja, da je Spielberg; Mitja Okorn je zaradi nerazumevanja levičarskih filmskih uradnikov šel v tujino in v Hollywoodu snema film s sinom Willa Smitha
Zato bi bilo Vojnovića zelo zanimivo vprašati, če se ima mogoče za Stevena Spielberga, Ridleya Scota ali vsaj za naslednika najboljšega sodobnega slovenskega filmskega režiserja Mitjo Okorna. Prav Okornova zgodba priča, kako je slovenska filmska politika popolnoma zgrešena. Zaradi nerazumevanja njegovega dela v preteklih levih vladah se je odločil, da bo svoje znanje o filmu dokazal na Poljskem. Tam je zaslovel in postal najbolj popularen filmski režiser na Poljskem.

Z odličnim delom na Poljskem pa si je kupil vstopnico v Hollywood. Med drugim je posnel film Life in a Year. V glavnih vlogah pa sta nastopila sin Willa Smitha, zvezdnik filmov Karate Kid, V iskanju sreče ter Dan, ko bo obstala Zemlja Jaden Smith in novodobna filmska zvezdnica ter manekenka Cara Delevingne. Zato je lahko Vojnovič zelo vesel, da kljub menjavi vlade na kulturnem ministrstvu obstajajo uradniki, ki so mu za njegove filmske bedarije pripravljeni nameniti več milijonov evrov davkoplačevalskega denarja.

Kaviar kulturnik Vojnovič kritizira ekipo kulturnega ministra Vaska Simonitija, pri tem pa pozablja na vse bombončke, ki jih je sedanja vlada v času epidemije podelila kulturnikom
V uvodniku intervjuja je Ana Jurc zapisala, da “Goran Vojnović si glede “otročjih” potez ministrstva, proti kateremu kulturniki protestirajo že več mesecev, ne dela utvar: “Vse se dela v duhu oviranja, s ciljem nagajanja ustvarjalcem.” A to je še ena izmed manipulacij levičarske “progresivne” srenje.

Minister za kulturo Vasko Simoniti je lepo razložil v Odmevih, da nismo izgubili nobenih sredstev za kulturo. Med drugim je tudi povedal, da Slovenija namenja več sredstev za kulturo na prebivalca kot Nemčija. Sedanja vlada pa v času najhujše epidemije ni pozabila na številčne samozvane kulturne delavce. Vsakemu s statusom kulturnega delavca je oprostila plačevanje prispevkov ter jim namenila temeljni dohodek.

Vendar “neodvisnim” kaviar kulturnikom tranzicijske levice tudi to ne zadostuje. Z vsemi možnimi floskulami in s pomočjo monopolnih medijev v lasti levih gospodarskih in političnih struj skrbijo, da je stanje kulture slabše kot v času turških vpadov. A prav slovenska država nevladnim organizacijam nameni skoraj milijardo evrov na leto. Med njimi se skriva mnogo progresivnih kulturnih društev, ki jih razumejo le volivci Levice in oboževalci del vodje petkovih politkolesarjev Jaša Jenulla. Goran Vojnović pa je le dokazal, da je zgolj elitni kulturniški kaviar socialist.

Intervju z Goranom Vojnovićem si lahko preberete TUKAJ.

Luka Perš