V nedeljo so gledalci TV Slovenija zaman čakali anketo Ninamedie, ki bi pokazala zavidljivo priljubljenost Marjana Šarca!

Nikola Damjanić (Foto: STA)

V nedeljo so gledalci TV Slovenija in bralci MMC RTV SLO zaman čakali na objavo rezultatov raziskave Vox Populi, ki običajno prikaže zavidljivo priljubljenost premierja Marjana Šarca. Raziskavo je vsak mesec izvajala Ninamedia v lasti Nikole Damjanića, ki je sicer prijatelj Zorana Jankovića in preostale leve elite. V ponedeljek zvečer so nato navedli raziskavo Ninamedie, ki pa je bila opravljena samo za Večer in Dnevnik. V tem primeru se upravičeno vprašamo, ali TV Slovenija na račun plačnikov RTV prispevka pravzaprav izvaja brezplačno reklamo za režimske medije v zasebni lasti tajkunov.

Gledalci TV Slovenije in bralci spletnega portala MMC RTV SLO, katerih delovanje smo državljani prisiljeni plačevati z RTV prispevkom, pa če omenjene medije spremljamo ali ne, so bili v nedeljo zvečer presenečeni, ko niso sporočili rezultatov javnomnenjske raziskave Vox populi, ki bi kot ponavadi pokazala, kako zavidljivo podporo beleži premier Marjan Šarec in njegova stranka LMŠ. Raziskavo Vox Populi je enkrat mesečno za TV Slovenija in Dnevnik izvajala agencija Ninamedia, skupaj s podporo strankam pa so prikazovali tudi lestvico priljubljenosti politikov, na kateri se je sicer le redko znašel kdorkoli iz Slovenske demokratske stranke, ki je največja parlamentarna stranka. V ponedeljek zvečer so nato na TV Slovenija in MMC RTV SLO navajali rezultate raziskave, ki jo je izvedla Ninamedia, a samo za časopisa Večer in Dnevnik. Kot kaže, se je sodelovanje med RTV Slovenija in Ninamedio končalo.

Gre za “srbska posla”, v ozadju naj bi bila tudi Mojca Pašek Šetinc
Kot je že dobro znano, gre pri javnomnenjskih raziskavah na RTV Slovenija za “srbska posla”, poročali smo že, da je bil lastnik agencije Ninamedia Nikola Damjanić, konec leta 2013, na predlog Pozitivne Slovenije Zorana Jankovića, izvoljen v programski svet RTV Slovenija, po čemer so na POP TV odpovedali sodelovanje z Ninamedio, ta pa je kmalu zatem dobila posel s TV Slovenija. Damjanić se je nato umaknil iz lastništva Ninamedie, a kmalu potem, ko ni bil več programski svetnik, se je ponovno pojavil kot lastnik. Pri poslu naj bi imela vlogo tudi režimska novinarka Mojca Pašek Šetinc. Ta je žena premožnega lobista Mileta Šetinca, ki je znan po svojemu nasprotovanju slovenski osamosvojitvi v 90. letih. Gre za sina enega vodilnih članov Centralnega komiteja Zveze komunistov Slovenije Franca Šetinca.

Mojca Pašek Šetinc s svojim možem Miletom Šetincem. (Foto: STA)

RTV Slovenija brezplačno dela reklamo za druge režimske medije v zasebni lasti?
V primeru, da je bila anketa izvedena le za zasebna medija Večer in Dnevnik se lahko vprašamo tudi o motivu objave njihove ankete na medijih RTV Slovenija. Večer in Dnevnik sta namreč v zasebni lasti znanih tajkunov Uroša Hakla in Bojana Petana, poročata pa zelo naklonjeno režimu. RTV Slovenija prav tako pogosto objavlja rezultate javnomnenjskih raziskav, ki jih za Delo v lasti tajkuna Stojana Petriča izvaja agencija Mediana v lasti Janje Božič Marolt, ki ne skriva navdušenja nad Šarcem, opisala ga je celo kot Luko Dončića slovenske politike. Na RTV Slovenija se sicer običajno ne odločijo za objavo rezultatov javnomnenjskih raziskav, ki jih za Nova24TV opravlja agencija Parsifal SC in veljajo za ene najbolj zanesljivih.

Z RTV so nam odgovorili, da se je sodelovanje z Ninamedio se je v decembru 2019 izteklo.

Na vprašanje glede razloga so nam odgovorili sledeče: “Ker smo kot javni zavod zavezani postopkom javnega naročanja in ker želimo pridobiti najboljšega možnega izvajalca na področju raziskav javnega mnenja, pripravljamo razpis, ki bo vseboval vse strokovne metodološke zahteve, potrebne za kakovostno izvedbo tovrstnih raziskav. Kakovostne raziskave javnega mnenja so v interesu vsakega javnega medijskega servisa, tudi RTV Slovenija.”

Vprašali smo jih tudi, na podlagi česa se odločajo za objavljanje rezultatov javnomnenjskih raziskav, ki so bile izvedene za druge medijske hiše? Objavljajo tudi npr. javnomnenjske raziskave Mediane za Delo, ne pa npr. Parsifal za Nova24TV? “Raziskav drugih televizijskih hiš in spletnih medijev načeloma ne povzemamo, občasno pa povzemamo raziskave javnega mnenja tiskanih medijev z dolgo tradicijo, saj gre za platforme, ki jih RTV Slovenija nima, in dosegajo drugo ciljno publiko kot televizija, radio in spletni medij,” so odgovorili.

RTV Slovenija glede merjenja javnega mnenja redno zavaja javnost
Pred meseci so glede raziskave Vox Populi na RTV Slovenija v svojem odgovoru za spletni portal Nova24TV zapisali, da je strošek mesečne raziskave 800 evrov plus DDV, pojasnili pa so, da TV Slovenija ob anketah vedno objavi tudi vzorec in čas anketiranja. Na večino vprašanj, ki smo jim jih takrat poslali sicer niso odgovorili, z odgovori odgovorne urednice informativnega programa Manice Ambrožič pa nedavno niso bili zadovoljni niti pri stranki Dobra država, kjer so prejeli takšen suhoparni odgovor: “Ninamedia, ki je tudi za nas opravljala javnomnenjske raziskave, pri svojem delu upošteva standarde in merila svetovnega združenja trženjskih in javnomnenjskih raziskovalcev ICC/ESOMAR (International Code on Market and Social Research). Glede vseh drugih vprašanj se obrnite na izvajalca raziskave.”

Foto: STA

V Dobri državi so jim zato 31. decembra 2019 poslali novo pismo, kjer so razkrili vse napake merjenja javnega mnenja agencije Ninamedia. V javnem pismu se v Dobri državi sprašujejo, kako lahko nacionalna televizija najema agencijo, ki ne izpolnjuje vseh standardov in ni članica mednarodnega združenja ESOMAR in kakšen je vprašalnik najetega podjetja, kako so bila vprašanja v anketi zastavljena, so anketiranci odgovarjali samostojno po spominu, ali so izbirali vnaprej pripravljene opcije odgovorov, kakšen je vrstni red vprašanj in podvprašanj ter merske napake. V nadaljnjem odgovoru zavrnejo odgovore Ambrožičeve, da v svojih raziskavah upoštevajo merila ESOMAR. “Če bi bilo, bi v skladu s standardi in merili ESOMAR objavili podatke o načinu zbiranja podatkov, natančnem vprašalniku, kot to izhaja iz 8. in 9. člena meril in standardov ESOMAR. Tega niste storili, kar onemogoča presojo kredibilnosti objavljenih podatkov. Vaša navedba o tem, da najeto podjetje spoštuje merila ESOMAR, je brez pravne in vsebinske osnove, je zavajanje javnosti, ki je lahko zavestno, ali posledica nepoznavanja tega področju,” poudarja predsednik Dobre države, Bojan Dobovšek. Dobra država RTV Sloveniji med drugim očita, da je njihov odgovor neumesten. Kljub temu, da je dokazano, da Ninamedia ni članica ESOMAR, so na RTV Slovenija gluhi za opozorila. S tem pa kršijo svojo temeljno dolžnost, to je objektivno in nepristransko poročanje. “Zaradi navedenega vas še enkrat prosimo, da, kot javni zavod, ki je v skladu z zakonom o RTV Slovenija odgovoren za objektivno in nepristransko poročanje, nam in javnosti posredujete odgovore na zgoraj navedena vprašanja, to so med drugim tudi informacije javnega značaja,” zaključujejo v Dobri državi.

Javno pismo zunajparlamentarne stranke Dobra država zaradi zavajanja RTV Slovenija v merjenju javnega mnenja agencije Ninamedia. (Foto: Nova24tv)

Javno pismo zunajparlamentarne stranke Dobra država zaradi zavajanja RTV Slovenija v merjenju javnega mnenja agencije Ninamedia. (Foto: Nova24tv)

Rok Krajnc

  • ROMAN Naprudnik

    Lepo si napisal bil,bravo!
    Mislil si pa nekaj drugega,a ne?

  • Jan Kovalski

    Ninakomedija

    • Andrej

      S tragičnimi posledicami za narod.

    • VERZIFIKATOR

      Ni ne, ni komedija, ampak otroška oddaja, samo da odrasli tega ne razumemo.

      Nina Medja

      ČAS BREZ PRAVLJIC

      Žalostna bila je ta nedelja,
      ni bilo večerne več oddaje,
      ki posluša se mendá najraje,
      za otroke ni bilo veselja.

      Tista to je, veste, Nina-nana,
      ki zvečer se znajde na sporedu
      posvečena scela je pregledu,
      koliko resničnost je zlagana.

      No, zlagana, je beseda trda,
      pravljična se reče za otroke,
      posreduje se jo na obroke
      in prikraja, da preveč ni grda.

      Nina-nana nam je zadnje čase
      to servirala nadaljevanko,
      šarec konj v njej z Zvezdico zaspanko
      je naskakoval sam sebe, zase.

      Zvezdnato bilo nebo rdeče
      vsako je nedeljo intenzivno,
      sicer videti, da je fiktivno,
      ko se konja šarca tja gor meče.

      Vsakič više šarec je poskočil,
      toliko, da ni ga k zvezdam neslo,
      rekli so otroci: »Tole teslo
      je neumnost, se je pootročil.«

      Nina-nana vsa se je izpela,
      pomagalo ni poskakovanje,
      niti žabca rjavega regljanje,
      je oddaja scela pogorela.

      So zato jo kajpak umaknili,
      ker noben otrok ni več nasedal,
      pravljicam se tem je odpovedal,
      da se Nina-nana mi kar smili.

      Kdo nam Nina-nano je izklopil?
      Kdo zdaj pravljični bo svet kreiral,
      kdo umazanost nam bo maskiral,
      čas brez pravljic torej je nastopil?

  • Jan Kovalski

    Desetarji niso člani Centralnega komiteja.

  • terminalar

    Eh, sami “naši”, Damjanić v trenerki, de,..
    Dokler bo ta Ninamedia v službi leve politike, se jim, kot pravi cosmojasnovidec, poščijem nekam.

    Pa še nekaj,.. ne omenjajte več, da je RTV prispevek, temveč davek. Menda razlikujemo pomen teh dveh pojmov, ane?

    • KAPIBARA

      Imaš PRAV- je DAVEK !!
      Pa žal ne edini, ki napaja samo levičarske leve levake..

      • Novakec1

        A so tudi desni levaki. Sam prašam.

        • if

          Levičarski levi levaki=skrajni ekstrmisti zoper demokracijo.

          • Novakec1

            Kaj pa je demokracija, kej za na kruh namazat. Ti bom dal še jest en pljus.

    • Capi

      Ja, Damjanić je trenerkar, de, hahaha…..

  • Ehbolimedžoko

    Ali je tale Šetinc res tolk starejši od Mojce Šetinc, ali samo zgleda tako star ?
    Hmmm, kot Plemeniti in njegova Monika.

    • JANEZ GUS

      Oba pripadata zločinski tolpi rdečuhov.Korenine so taprave…Šoltes,Ribičič,Bebler,Ambrožič…………………

  • Novakec1

    Butastim sloovcam še sedaj ni jasno da v ozadju vodijo državo čefurji iz vseh vetrov, domači izdajalci jim pa pomagajo na vsakem koraku.

    • Ros

      Potem pa jamrajo, da nimajo denarja in vpliva. Kar dali so ga nekim Jankovićem in kompaniji. Da lahko životarijo s 500€ penzije. In da lahko kritizirajo, jamrajo in obupujejo. Saj ta narod je nor. Ker je bilo pod Janševo vlado od 2004 do 2008 resnično veliko bolje. Le zavist in finančni interesi kriminalcev so ga zrušili. Ljudje pa nori kot so, žal resnično nori in pokvarjani, iz čiste fovšije, so izbrali nesposobneže.

  • JANEZ GUS

    Kdor gleda,posluša,verjame tem družbeno političnim delavcem na rdečih kučanovih greznicah je isti idiot kot oni.Čakam Pertinača,da bo posvetil en faktor Lažgošam.Pa vidim ,da ne bo noč.To je za rdečuhe tabu tema.Dober komentator bi bil Možina,na drugi strani pa Reponja.Samo slednjega niti z bagerjem ne bi spravili v studijo.Je pa včerai zelo poznavalsko razpredal o zlorabah v RKC.

  • anzek

    Kaj ste pogrešali to javnomnenjsko anketo, ki je v resnici namenjena ustvarjanja javnega mnenja?? Jaz ne!!
    Prava anketa so samo volitve, vse drugo je predstava za javnost in metanje denarja, našega denarja, levosučnežem v varžet!!

  • Oregon

    folk, dokler ne boste vseh komiunajzarskih divjakov crtali s seznama priljubljenih na volitvah,bomo osali v tezki p.

  • Andrej

    Spregledal si najpomembnejšo besedico: BIL. Zanimivo, kako se je cela jugo vojska s slavnimi generali silno bala navadnega desetarja. Zato, tudi tebi malo spoštovanja ne bi škodilo.

  • Andrej

    A kdo res čaka te ankete? Kdo, pri zdravi pameti, bi to bil? Morali bi jo uvesti pod rubriko: Saj ni res – pa je.

  • montyamp

    GORJE NARODU , KO PRIDEJO IZDAJALCI IN ČEFURJI NA OBLAST

    • KAPIBARA

      Res je. Dokaz je tudi to, da jim v domačih republikah nič ne štima, in se raja pritožuje

  • Piš

    Edina “anketa” ki šteje, so volitve.

    • Andrej

      Ja, ampak, ljudi je potrebno pripraviti. Sami so prebutasti, potrebujejo usmeritve.

  • ludvig

    ..po podatkih Erar je Ninamedia do-sedaj prejela skoraj 3 mil eur davkoplačevalskega denarja: Mestna občina Ljubljana-561.555,96 EUR, Državni zbor RS-241.843,09 EUR, Holdinga Ljubljana-121.329,00 EUR, KABINET PREDSEDNIKA VLADE 107.683,27 EU…R, URAD vlade RS-90.177,99 EUR, Energetika Ljubljana-90.036,00 EUR, RTV Slo -57.247,16 eur, Ljubljanske lekarne-66.382,13 EUR, Javni zavod šport Ljubljana-45.991,04 EUR, Javno podjetje vodovod kanalizacija-43.859,00 EUR… Žale-javno podjetje -53.033,40 EUR…itd. itd. itd…..

    • Andrej

      Lepo si pokazal, kako neodvisna je Ninamedija, a so Slovenci prebutasti, da bi to dojeli. Še vedno nasedajo propagandi SAMODANIJANŠA.

  • maček ivan

    Pufff!!! ni te većććććć

    • Capi

      Ejga mačkon, da se ne boš razpoču, hahahaha

  • mapu

    G. Cerar je pravilno povedal kaj se pretaka v teh glavah…

  • maček ivan

    RTV SLO, …..WTF!!!….. kaj te to je!?
    A je to Hanzi TV???…. a tak se to kliče?
    A to se mora plačat?….. a vi to resno?

  • FORT WORTH

    Šprinter Nikola in njegova kredebilna ninamedia…
    Tile modeli cisto vse prilagajajo trenutnim potrebam, bezijo od odgovornosti, se sprenevedajo in mislijo, kako so brihtni, ko lazejo.
    Njihove izjave in dejanja nimajo cisto nobene teze.

  • Unikatna

    RTV SLO sploh ne bi smela imeti oglasov, reklam in anket! Pika!

  • KAPIBARA

    Pa to je res čudn: Na vseh odločilnih mestih, kjer ni treba z rokami delat, ampak s hobcem, so sami pritepenci iz bivših nam vsiljenih bratckih republik- jugovići..

  • KAPIBARA

    Janez je vsaj spregleda in izstopil it tega kluba..

  • montyamp

    RTV-HANZA KURBENHAUS-CENZURA IN LAŽI NA POLOŽNICE

  • Gren

    TE LEVAKE BO TREBA UGASNITI !

  • Ivan Ivanovič

    Zakaj pa desnica ne naredi svoje agencije za merjenje javnega mnenja?
    Zakaj desnica v parlamenu bolj ali manj spi spanje pravičnega?
    Naj se zgledujejo po ameriških demokratih, ki napadajo Trumpa z vseh topov. Ampak seveda, to zahteva trud in delo…

    • bubamara

      Jutro. Predvidevam, da ne spremljaš programa SLO3 in seje državnega zbora ter delovnih teles. Če bi, potem ne bi pisal neumnosti o leni opoziciji. Glede merjenja javnega mnenja: butalci verjamejo tistemu, ki jim pove rezultate ankete in ne tistemu, ki dela ankete. Upam, da razumeš.

  • Ryuk

    Tokrat je treba pohvaliti rtv. Ena lažna novica manj. Kar tako naprej!

  • Franc Šink

    Že samo nina medija kot ime, zveni nekam kurbirsko.

    • Rožle

      Nina Fafinja ..

  • TopGun

    B U M

  • črnaovca

    Od kdaj pa vas motijo ankete vedno ste jih omaloževali razen če je bil na vrhu Janez

    • xtc

      Motijo nas prirejene ankete,kjer so vedno najbolj popularni ravno levičarji in tisti,ki za SLo ne naredijo nič.

  • xtc

    Gre za navadne CK propagand mašine.

  • Artur

    Nina štala.

  • Viktorh

    Saj ne potrebujejo agencije, to lahko napiše Mojca sama.

    • Viktorh

      Pa tudi sicer je bil “rezultat raziskave” enak njunemu mnenju. Svoje je treba podpirati.

  • samotoje

    Škoda, ne bom mogel več staviti, da bosta z lestvice priljubljenosti padla Janša in Grims (ali kdo drug iz SDS), gor je pa obvezno zlezel kdo iz “našega” tabora. Zabava v nedeljo zvečer. Kot včasih Galunič ali pa Miša Plastikfantastik Molk.