fbpx

Ob 20-letnici izhajanja Demokracije: “Slovenski medijski prostor je deformiran in neuravnovešen.”

Metod Berlec, Ivo jevnikar, Milan Zver in Miro Petek (Foto: Twitter)

“V Sloveniji je na medijskem področju zgolj kvantiteta, manjka pa kvaliteta,” so si bili enotni razpravljalci na okrogli mizi o pluralizmu v medijskem prostoru.

Evropski poslanec Milan Zver in Inštitut Jožeta Pučnika sta pripravila okroglo mizo ob 20-letnici izhajanja tednika Demokracija. Na okrogli mizi so želeli sogovorniki predvsem poudariti pomen raznolikosti slovenskega medijskega prostora. Strinjali so se tudi, da bi za večjo pluralnost medijev lahko poskrbela država, tako kot je to praksa v tujini. Ob tem je Zver poudaril, da je pravica do objektivnih informacij zapisana tudi v slovenski ustavi.

Tako to delajo v Italiji
Za model, kako lahko država poskrbi za pluralnost slovenskega medijskega prostora, po mnenju Milana Zvera ni treba daleč – le v sosednjo Italijo.

Tržaški novinar in urednik Ivo Jevnikar je razložil, da je Italija ustanovila sklad, v okviru katerega sofinancirajo predvsem zadruge časnikarjev, manjšinske in neprofitne medije ter tudi medije za slabovidne.

Tednik Demokracija izhaja že 20 let in v teh letih so doživeli mnogo – od razkrivanja nadvse pomembnih zakulisnih zgodb o slovenski politiki in gospodarstvu do stalnega pritiska slovenskega sodstva nad njihovimi novinarji. A novinarji Demokracije z urednikom Metodom Berlecem na čelu se ne dajo – še vedno razkrivajo tisto, kar demokracija pomeni: zgodbe, ki varujejo osebne in politične pravice vseh državljanov.

Petek povedal resnico: “slovenski časniki bralce izgubljajo zaradi svoje enostranskosti”
O pomenu raznolikosti pa je veliko povedal kolumnist na nova24tv.si, Miro Petek, ki ima dolgoletne novinarske izkušnje. Nekdanji direktor Direktorata za medije je prišel do sklepa, da je slovenski medijski prostor deformiran in neuravnotežen: “V Sloveniji je na medijskem področju zgolj kvantiteta, manjka pa kvaliteta. V razvid slovenskih medijev je vpisanih več kot 2100 medijev,” je z informacijo presenetil prisotne, saj večina pozna le nekaj vodilnih medijev. Pa še ti po Petkovih besedah svoje bralce izgubljajo predvsem zaradi svoje enostranskosti, uredniške politike in pisanja.

M. S., STA