fbpx

Peter Jančič: Na posle z državnim denarjem se Golob spozna

Foto: zajetje zaslona/24ur

Predsednik vlade Robert Golob se je sestal s predsednikom uprave PPF, ki je lastnica POP TV – mediji o tem kaj dosti niso poročali, za razliko od takrat, ko se je Janez Janša sestal s sedaj že pokojnim lastnikom Petrom Kellnerjem. Spletni časopis piše o tem, kaj je verjetno zanimalo češke lastnike, Peter Jančič ob tem dodaja, da je Golobu gotovo v interesu, da bi bil ta medij še naprej na njegovi strani, kar je bil že v preteklosti in to tudi po notranjih sporih s Tatjano Bobnar, ki jo je podprla Marta Kos. “Podpora nikoli ni zastonj. Tudi leta 2016 ni bila,” je spomnil Jančič.

Predsednik uprave PPF Jiří Šmejc, ki je lastnica POP TV, se je sestal s predsednikom vlade Robertom Golobom. Srečanje ni zabeleženo v aplikaciji Erar protikorupcjske komisije, ki beleži lobistične stike nosilcev oblasti, so poročali v Delu in dodali, da pa se v njej najde zabeležka izpred dveh let, ko se je z lastnikom Petrom Kellnerjem srečal Janez Janša – takrat so se na levem polu in medijih seveda sprožila ugibanja, ali gre morda za poskus vplivanja na uredniško politiko komercialne televizije. Medtem ko so bili odmevi v medijih takrat precej bučni, danes komaj zasledimo, da je do srečanja, ki ga je Golob tudi potrdil, sploh prišlo. Za Delo so iz Golobovega kabineta sporočili, da pogovor ni vseboval elementov lobiranja, zato o tem niso obveščali Komisije za preprečevanje korupcije.

Portal Spletni časopis je ob tem spomnil, da so za takšnimi srečanji običajno poslovni interesi velikih podjetij, po domače povedano: denar. Novinar Peter Jančič v nadaljevanju pojasnjuje, da se na posle z državnim denarjem Golob dobro spozna, saj je v tej igri že dolgo. Telekom Slovenije je lani, ko je upravo vodil Cvetko Sršen, prenehal plačevati nadomestilo za predvajanje programov Pro Plus, ki se je nenadoma precej drastično povišalo v letu 2016. Podjetje Pro Plus so obvestili o delni ničnosti pogodbe in s tožbo zahtevali vrnitev 12.346.378 evrov preveč plačanih nadomestil in obresti od leta 2017 zaradi ocene, da je šlo za oškodovanje državnega podjetja. Po Jančičevi oceni je povišanje češkemu podjetju zagotovilo dobiček, prej so bile poslovne številke slabše. “Povišanje nadomestila se ni zgodilo povsem mimo GEN-I Roberta Goloba in poslovnega omrežja, katerega del je,” je še poudaril avtor članka na Spletnem časopisu.

Foto: zajetje zaslona/Delo

Kot smo že pisali, je leta 2016 Telekom z družbo Pro Plus podpisal pogodbo, ki je za kar 12-krat povišala nadomestilo za predvajanje njihovih petih programov v omrežju Telekoma Slovenije. Na letni ravni je tako nadomestilo leta 2015 znašalo manj kot pol milijona, po novi pogodbi pa je leta 2018 na letni ravni znašalo že 5,76 milijona evrov. Po neuradnih informacijah je prevladujoč položaj na trgu pa tudi politično moč in podporo POP TV izkoriščal tudi pri drugih operaterjih. Pro Plus je naenkrat posloval z velikimi presežki. V letu 2015 so imeli namreč še 6,3 milijona minusa, leta 2018 pa že kar 13,3 milijona evrov presežka, kar se je kasneje še povišalo. Glede tožbe Telekoma Slovenije in zahteve po vračilu dela denarja je Pro Plus Siolu pojasnil: “S strani Telekoma Slovenije smo po dobrih petih letih dobrega sodelovanja prejeli nerazumno tožbo, s katero želijo spremeniti veljavno pogodbo. Na odločitve vodstva Telekoma seveda ne moremo vplivati, neutemeljena tožba pa nas ne skrbi.“

Telekomu Slovenije je v tem istem obdobju elektriko začel prodajati Gen-
Siol je takrat opozoril še na eno nenavadnost – Telekomu Slovenije je v tem istem obdobju elektriko začel prodajati Gen-I, pogodba pa je bila sklenjena za pet let, torej do leta 2021. Golobu in upravi so nagrade za uspešnost, s tem pa tudi letni prihodki, poleteli v nebo. Kot smo že omenili, se je istočasno močno popravil tudi poslovni izid Pro Plusa. A zanimivih sovpadanj tu še ni konec. Kmalu po sklenitvi  predmetne pogodbe Telekoma Slovenije in PRO Plus je Agencija za varstvo konkurence vložila tožbo proti Pro Plusu zaradi zlorabe prevladujočega položaja. Istega leta, torej 2017, so za predsednico NS Telekoma Slovenije imenovali Lidijo Glavina, ki je zamenjala Boruta Jamnika – spomnimo, gre za nekdanjo prvo damo SDH, ki je kasneje postala direktorica hčerinske družbe Gen-I v Milanu. Dodatni milijoni za Pro Plus so bili torej zagotovljeni v času vlade Mira Cerarja, ko se je Telekom nenadoma začel ukvarjati s prodajo električne energije, dobavitelj pa je bil Gen-I pod vodstvom Roberta Goloba.

“To je tisto, kar verjetno zanima lastnike iz Češke tudi danes. Goloba pa, da bi bil ta medij še naprej na njegovi strani, kar je bil že v preteklosti in to tudi po notranjih sporih z Bobnarjevo, ki jo je podprla Marta Kos. In po tihem še marsikdo na levi. Podpora nikoli ni zastonj. Tudi leta 2016 ni bila,” je zapisal Jančič.

Jančič ugotavlja, da lahko nova vlada s pomočjo obvladovanja Telekoma ob morebitni ponovni zagotovitvi denarja za Pro plus in za še koga, zniža še nadomestila, ki jih prejemajo manjše medijske mreže, ki so do vlade kritične in jih ne obvladujejo. Vladajoče seveda najbolj moti Nova24TV, ki jo celo raziskujejo s posebno preiskovalno komisijo DZ, ki jo vodi nekdanja urednica in “neodvisna” novinarka TVS Mojca Pašek Šetinc, ki je sedaj poslanka Gibanja Svoboda.

Vsote, ki jih Telekom plačuje Novi24TV, so v primerjavi z vsotami za Pro plus komaj vredne pozornosti,” je poudaril Jančič, ki je dodal, da je majhen sladkorček, ko gre za medije, Golob s hitrimi političnimi menjavami vrha SDH in Telekoma že dobil: dosegel je zamenjavo direktorja TS Medie (Telekomovo medijsko podjetje) Rajka Geriča in posledično predčasno zamenjavo na vrhu uredništva drugega najbolj branega spletnega portala Siol.net. Najbolj bran je portal POP TV 24ur.com, v lasti podjetja iz Češke. Nenazadnje lahko še omenimo vsem dobro znano dejstvo, da je odgovorna urednica najbolj gledane POP TV Tjaša Slokar Kos, ki je poročena z Dragom Kosom, bratom Marte Kos, ki je ta teden izstopila iz Gibanja Svoboda in ob tem opozorila na tamkajšnje razmere, ki se po njenem mnenju le še zaostrujejo. Že pred časom je bilo slišati, da bi se Slokar Kosove nekateri radi znebili – je morda v pogovoru med Šmejcem in Golobom beseda tekla tudi v to smer?

Telekom Slovenije:
V članku z naslovom Peter Jančič: Na posle z državnim denarjem se Golob spozna, ki je bil na Nova24tv.si objavljen 16. decembra 2022, je bilo med drugim navedeno, da je “Telekomu Slovenije elektriko začel prodajati Gen-I, pogodba pa je bila sklenjena za pet let, torej do leta 2021″ ter da je bil, “ko se je Telekom začel ukvarjati s prodajo električne energije, njegov dobavitelj GEN-I”. Navedeni trditvi ne držita. Telekom Slovenije ni imel sklenjene petletne pogodbe z družbo Gen-I, ki tudi ni bila dobaviteljica električne energije, ki jo je Telekom Slovenije tržil gospodinjstvom. Za Telekom Slovenije je storitev nakupa električne energije, ki je bila namenjena preprodaji gospodinjstvom, opravljal Petrol, kar smo takrat tudi komunicirali.

Sara Bertoncelj