fbpx

Protest novinarjev neupravičen: V ponedeljek bo programski svet popolnoma demokratično odločal o uvedbi programskih sprememb

Urednik in novinar na TV Slovenija Igor Pirkovič (Foto: Polona Avanzo)

Na RTV vlada izredno stanje, saj so se novinarji informativnega programa odločili za protest zaradi sprememb informativnega programa na javni televiziji. O slednjem se bo odločalo v ponedeljek na seji programskega sveta, kjer bodo programski svetniki glasovali o tem, ali bodo spremembe obveljale ali ne. Po mnenju novinarja RTV Igorja Pirkoviča je potrebno spoštovati odločitev direktorja RTV Andreja Graha Whatmougha, ki želi sanirati finančno stanje, za katerega je odgovoren, medtem ko se bodo na programskem svetu spremembe sprejele popolnoma demokratično. “V ponedeljek se bo na programskem svetu demokratično odločalo o tem, ali se bo program spremenil ali ne. Če bo 15 svetnikov proti, to pomeni, da nov program ne bo sprejet,” je poudaril Pirkovič.

Media Freedom Rapid Response – MFRR se je odzval nad predlaganimi spremembami informativnega programa na Slovenski javni televiziji RTV, ki bi po njihovem mnenju zmanjšale zmožnost izdajatelja, da obvešča javnost in nadzoruje oblast. “Zato pozivamo vodstvo izdajatelja, naj začne dialog z uredniškim odborom, da zagotovi, da so prilagoditve sorazmerne in v najboljšem interesu poročanja v javnem interesu,” so dejali.

Oktobra je v znak protesta odstopila odgovorna urednica informativnega programa TV Slovenija Manica Janežič Ambrožič. Sledili so ji še trije uredniki TV Slovenija: Dejan Ladika, Meta Dragolič in Mitja Prek. Pismo, ki kritizira obseg sprememb, je pred kratkim podpisalo več kot 90 odstotkov zaposlenih, ki so trdili, da bi to omejilo njihovo sposobnost izdelave kakovostnega poročanja javnih služb, kar po mnenju nekaterih na RTV vse pove o razmerju moči na javni televiziji. Medtem ko se le manjšina zaveda, da so programske spremembe nujne, večina ne želi, da bi se o spremembah glasovalo demokratično. “Programski svet Radiotelevizije Slovenija zato pozivamo, da svojo sejo preloži do nadaljnjega dialoga vodstva z zaposlenimi na RTV,” so pozvali.

Oktobra je odstopila urednica informativnega programa na RTV Manica Janežič Ambrožič (Foto: posnetek zaslona)

Odkar je bilo pismo poslano vodstvu, ki ga vodi novi direktor RTV SLO Andrej Grah Whatmough, so v osnutek sprememb vnesli manjše amandmaje. Vodstvo RTV meni, da so spremembe v programu nujne zaradi trenutnega finančnega stanja, odhodov zaposlenih in nizke gledanosti informativnih oddaj. RTV se tako sooča s finančnimi izzivi, kako reorganizirati delo, da bo slednje pridelalo čim manjše izgube, ki so se izkazovale že nekaj preteklih let. Slednji pa ne izgubljajo samo dobička, temveč tudi gledalce, po nekaterih navedbah naj bi izgubili kar 250 tisoč gledalcev.

Programski svet bo demokratično odločal o predlaganih spremembah informativnega programa
Programski svet RTV bo o predlogih glasoval na naslednji seji v ponedeljek, 29. novembra. Po mnenju RTV urednika in novinarja Igorja Pirkoviča je potrebno spoštovati odločitev direktorja, saj bo slednji v prihodnje odgovarjal za rezultate, ki jih bo dosegala televizija in informativni program. “V ponedeljek se bo pa prav tako na programskem svetu demokratično odločalo o tem, ali se bo program spremenil ali ne. Če bo 15 svetnikov proti, to pomeni, da nov program ne bo sprejet,” je poudaril Pirkovič. Direktor je vsekakor premislil, kako izboljšati finance z nujno potrebnimi reformami njenega modela financiranja tako, da bo v čim manjši meri ogrozil njegovo osrednje novinarsko poslanstvo.

Foto: Bobo

Še pred uvedbo sprememb pa lahko na RTV opazimo pomanjkljivo poročanje o pomembnih temah. “V pismu novinarji RTV Slovenija opozarjajo, da se ukinjajo oddaje kot je Globus, kar ne drži, v času, ko Slovenija  predseduje Svetu EU. O predsedovanju praktično ni novic. Dnevno naši ministri vodijo pomembne sestanke EU ministrov na RTV Slovenija pa nič o tem,” je bila kritična poslanka SDS Alenka Jeraj. Tudi Pirkovič je bil kritičen do njihovega poročanja, denimo TVS je dan po gostovanju Primoža Cirmana in Petra Gregorčiča v Odmevih v svoj prispevek v jutranjih poročilih uvrstil le Cirmana, medtem ko so Gregorčiča popolnoma ignorirali na portalu. “Da bo jasno, voditelj pri tem nima nič,” je opozoril.

Informativni program je po mnenju nekaterih že sedaj pomanjkljiv
Slednji je tudi opozoril, da bi lahko informativna televizija poleg tematike o delegiranih tožilcih v program uvrstila tudi prave probleme v pravosodju, kot je primer Zvjezdana Radonjića. Podobno velja tudi za petkove proteste, kjer je portal MMC poročal, da je protestnik Jaša Jenull med protestnike razdelil nalepke z različnimi napisi in pozivi. Niso pa spregovorili niti besede o tem, da imamo zaradi epidemije vsak dan skoraj 20 ljudi mrtvih in da protesti niso zakoniti.

Foto: Top News

Med drugim so Jenull in njegovi somišljeniki vandalizirali tudi avtomobil Nova24TV, ki je neprestana tarča ustrahovanja, groženj in vandalizma, a o tem niso poročali. Po drugi strani pa v protestnem pismu sami poudarjajo, kako se v zadnjem letu novinarji na RTV soočajo z vse večjim ustrahovanjem in grožnjami tako na družbenih omrežjih kot na ulicah. “Protestniki teoretikov zarote so pred kratkim vdrli v sedež in ovirali oddajanje. Uredniki so trpeli neusmiljeno omalovaževanje in poskuse diskreditacije njihovega dela s strani izvoljenih politikov,” so še zapisali.

Sara Rančigaj