Rumeni jopiči bodo na ulici vztrajali toliko časa, dokler bodo protestirali privilegiranci s totalitarno simboliko

Foto: STA

“Mislim, da nas ne bo manj, če pa nas bo manj, pa nas bo zato, ker imamo službe in se ne moremo vsi vedno udeležiti tega protesta, ker nam je služba le prioriteta. Vztrajali pa bomo toliko časa, ker vsak jing ima svoj jang, dokler bo nasprotna stran zatrjevala svoje, bomo tudi mi tam, da pokažemo alternativo,” je v Temi dneva dejal predstavnik Rumenih jopičev Matej, ki je komentiral levičarske politkolesarske mitinge in protiproslavo na dan državnosti, in ki ljudi vabi k udeležbi na jutrišnjem petkovem dogodku na Prešernovem trgu ob 18.30 uri, da bomo vsi skupaj boljše živeli, in da ne bomo znova zapadli v totalitarizme. Polikolesarski mitingi ob petkih in razne sramotne protiproslave, kjer se odvijajo perverzni prizori in ponosno razkazuje totalitarna simbolika, peljejo v bedo anarhistične levičarske diktature, katere predokus sta tovarna Rog ali Metelkova. “Seveda, branili bomo vse spomenike, vse praznike, ki simbolizirajo Slovenijo in našo zgodovino,je še dejal Matej. 

V drugem delu oddaje Tema dneva 1. julija pa je Luka Svetina gostil predstavnike rumenih jopičev. Tokrat je Svetina uvodoma dejal: “V četrtek so se na Prešernovem trgu v času protiproslave, ki je bila namenjena izkazovanju nestrinjanja z vlado Janeza Janše, slovenski javnosti predstavili tudi t. i. rumeni jopiči. Šlo je za skupino mlajših moških, ki so se zbrali okoli kipa dr. Franceta Prešerna, katerega so po svojih besedah želeli zaščititi pred vandali iz vrst levičarskih anarhistov, ki so želeli kip skruniti. Poleg skandiranja v podporo Janševi vladi, so največ pozornosti osrednjih medijev poželi zato, ker je nekdo med njimi iztegnil desnico po vzoru fašistov. Drugi ga je takoj udaril po roki. Danes bomo enega izmed njihovih članov vprašali, kdo so in kaj hočejo, tudi to, ali imajo v svojih vrstah res fašiste.”

Kontrarevolucija je tukaj. Pričela se bo ob 18.30 uri v petek, na Prešernovem trgu. Rumeni jopiči nameravajo protestirati glasno, vendar mirno. Vsi, ki si želijo dogodka udeležiti, naj imajo s seboj rumene jopiče in maske za preprečevanje širjenja novega koronavirusa. Tako so na spletu zapisali Rumeni jopiči, ki želijo mirno odgovoriti na vse provokacije, ki smo jim bili priča v zadnjih tednih na petkovih protestih. Na protiprotestih so poleg tega, da so pred levimi vandali branili Prešernov kip, opozarjali na to, da so Antifa levičarski skrajneži. Braniti želijo spomenike državnih praznikov in spomin na ključne dogodke slovenske osamosvojitve.

Rumena jopiča gosta v temi dneva. (Foto: posnetek zaslona)

Prav zato bo protest potekal na Prešernovem trgu, kjer nameravajo anarhistom odgovarjati na kulturen in dostojen način. Na dogodku, ki so ga organizirali že omenjeni jopiči, pa je nekdo tudi iztegnil roko v znak fašističnega pozdrava, nakar ga je nekdo drug opozoril, naj tega ne počne. Iz fotografij je mogoče videti, da je bil moški ves čas z njimi. Na socialnih omrežjih pa je zaokrožilo, da nosijo modna oblačila neonacističnih znamk in da so s fotošopom, sporne napise na svojih oblačilih tudi odstranili. Povezave s fašizmom že omenjeni jopiči javno zanikajo in pravijo, da so oni resnični predstavniki delavskega razreda, petkovi protestniki pa da so zgolj levi privilegiranci, ki napadajo in žalijo slovensko kulturno dediščino, policijo in celo pripadnike častne čete slovenske vojske.

“Mi smo tudi tisti, ki prispevamo v državni proračun večji delež in dovolj nam je protestiranja teh, ki iz proračuna samo jemljejo.”
Predstavnika rumenih jopičev v studiu Nove24Tv sta bila Matej in mariborski filozof ter youtubar Aleš Ernecl. Najprej je v oddaji spregovoril Matej, ki je na novinarsko vprašanje, kdo so rumeni jopiči, odgovoril: “Tako je, mi smo se organizirali kot predstavniki delavskega sloja slovenskega ljudstva, ker če gremo gledati vzor francoskih rumenih jopičev, oni so se organizirali zaradi razloga, ker je liberalna vlada od njih zahtevala, da prispevajo v proračun več. Že tako prispevajo oni največ in želeli so od njih še več. Mi smo se pa organizirali zaradi tega, ker smo tudi mi tisti, ki prispevamo v državni proračun večji delež in dovolj nam je protestiranja teh, ki iz proračuna samo jemljejo.” Na vprašanje Svetine glede dviga desnice kot fašističnega pozdrava in na vprašanje, ali imajo v svojih vrstah fašiste pa je dejal: “Ne, v naših vrstah fašistov, neonacistov in kakršnihkoli skrajnih ekstremističnih idej ni. Ni ideologije v ozadju. Zato je tudi ta posameznik, ki je roko stegnil, dobil udarec po roki, ker je pri nas to nezaželeno, nedopustno.” 

Filozof in youtuber Aleš Ernecl. (Foto: posnetek zaslona)

Obenem je Matej še dejal, da te osebe ne poznajo in ne vedo, za koga gre, vse o njem pa so izvedeli iz medijev. Njegovo ime naj bi sicer krožilo po socialnih omrežjih, predstavniki anarhistov so ga tudi identificirali. Na vprašanje ali je sedaj, ko je znano kdo je, še zaželen na njihovih protestih pa je Matej odvrnil, da pri njih vsekakor ni zaželen, “ne on, ne nihče njemu podoben. Se pa zahvaljujemo predstavnikom Antife, da so ga uspeli identificirati, da bomo naslednjič na njega bolj pozorni.” V nadaljevanju pa je Svetina zastavil vprašanje še Erneclu. Zanimalo ga je glede rumenih jopičev, ki želijo biti tako v Franciji kot tudi v Sloveniji predstavniki delavskega razreda, vendar pa že imamo na ulici protestnike, ki naj bi zagovarjali delavce, vendar pa naj bi slednji zastopali zgolj lastne interese, kar je Ernecel komentiral sledeče: “Tile protestniki proti Janševi vladi uporabljajo dva pojma, ljudstvo ali narod in delavski razred, na drugačen način kot je to bilo tradicionalno.

Večino protestnikov ne predstavljajo samostojni podjetniki in prekarci, ampak privilegiranci
“In vse kar moramo o tem vedeti je, da preberemo intervju z Lukom Mescem izpred leta, dveh v enem izmed hrvaških časnikov, kjer Mesec pravi, da moramo redefinirat pojem delavca.” Delavec po njegovem ne spada več v tradicionalne okvirje, npr. nekdo v tovarni za tekočim trakom oziroma zaposlen v nekem podjetju, ampak naj bi bili to tudi učitelji, gledališki režiserji, samozaposleni v kulturi, prekarci. In ko se pogleda sociološko strukturo teh protestnikov pa je jasno, da je prekarcev zelo malo in prav tako samostojnih podjetnikov. “Da je na koncu koncev ta masa, ki je, zdi se, da vedno manjša, sestavljena kot pravijo rumeni jopiči, iz privilegirancev, enih ki te zadeve načrtujejo in želijo delati razdor med Slovenci in pa t. i. koristnih idiotov, ki verjamejo, da je zadeva res dober smoter. Morda so ti zadnji še najbolj tragični v tej celotni zgodbi.” Po Erclovem mnenju so koristni idioti tisti, ki se za svoj kos pogače borijo s temi istimi ljudmi, torej privilegiranci in tistimi, ki delajo razdore, “in jih prepričujejo, da se borijo za isti smoter. Ne borijo se za isti smoter,” je bil še jasen filozof. Manjši kulturniki bodo vedno izgubljali s peščico tistih, ki so v njihovi lastni hierarhiji višje kot oni. A kar je tragično: “Mislijo pa si, da se borijo z nekim zunanjim sovražnikom, kapitalizmom, neoliberalizmom, Janševo vlado.” V resnici gre za teater absurda.

Levičarski protestnik proti Janševi vladi. (Foto: posnetek zaslona)

Svetina je v nadaljevanju pozornost spet namenil rumenemu jopiču Mateju, ko ga je vprašal, kako si pri njih predstavljajo, da bi v svoje vrste pritegnili večjo maso ljudi, če pa v javnosti obstaja podoba, da je 80 odstotkov izmed njih neonacistov. Obenem naj bi jopičem očitali tudi znamke oblačil, ki jih nosijo predstavniki na protestih ter da so na fotografiji enega izmed članov izbrisali sumljiv napis na rokavu: “Glejte, blagovne znamke Torstein do tega trenutka nisem poznal. Jaz se nisem nikoli prej z njo srečal. Ko sem v mailih videl to znamko, sem tudi jaz pogooglal in vidim, da imamo v Ljubljani v BTC-ju celo trgovino s tem. Mogoče bom še enkrat pogledal, da vidim res kaj ponuja ta blagovna znamka, zagotovo pa reklame ne bom delal nikomur. Če je neonacistična znamka, je definitivno ne bomo reklamirali,” je še dejal in pristavil, da tudi oblačila s to simboliko potem pri njih ne bodo več zaželena. Razume pa nasprotno stran, da jih je označila za neonaciste, saj ko jim zmanjka argumentov, vedno zaigrajo na karto neonacizma.

“A lahko ne rečemo temu protiproslava, ker to je bolj zgledal kot miting resnice leta 1991 in zbor ideologije”
Na novinarsko vprašanje, kako so videli reakcijo protestnikov, ki so jih izžvižgali in jim celo fizično grozili in kako so videli protiproslavo, kjer je bilo vse polno totalitarne simbolike, pa je odvrnil: “A lahko ne rečemo temu protiproslava, ker to je bolj zgledal kot miting resnice leta 1991 in zbor ideologije, ki jo želijo predstavljati, pač enega totalitarizma. Nam očitajo en totalitarizem, sami zagovarjajo drugega.” Glede žvižganja je Matej dejal, da je to njihova legitimna stvar, nasilja pa se sami rumeni jopiči ne nameravajo posluževati in pričakujejo z njihove strani enako, “edino nasilje, ki ga lahko pričakujemo, pa je s strani njihovih črnosrajčnikov.” V nadaljevanju pa je Svetina povprašal Ernecla glede protestnikov, ki ob petkih protestirajo proti Janševi vladi in ali poznajo simboliko, ki jo zagovarjajo oziroma del ljudstva, ki naj bi ga predstavljali, in ki naj bi se borili proti fašizmu, obenem pa je na politkolesarskih mitingih mogoče videti precej totalitarne simbolike, slišati internacionalo, povabili so celo praporščake. Svetino je ob tem zanimalo ali se je začel del protestnikov odmikati in ostaja vedno bolj radikalno jedro:

Protest ultra-levičarjev. (Foto: posnetek zaslona)

Privilegiranci protestirajo, na sliki tudi Matjaž Hanžek. (Foto: posnetek zaslona)

“Moram priznati, da imam sam dileme glede te nove levice. Nova levica je iz leta 1968 izšla kot neka močna levica, za razliko od teh starokomunistov Kardeljev, Titov, pa če vzamemo še tiste malo trše sovjetske, Stalina in podobne, ki verjamejo, da stalinizem in titoizem niso pravi komunizmi in socializmi, in da je pravi socializem anarhosindikalizem. Nekaj, kar si predstavljajo, da bi bila celotna družba kot Rog ali pa Metelkova po domače povedano, po drugi strani pa zelo slavijo to neko mitološko zmago v drugi svetovni vojni, s katero povezujejo to rdečo zvezdo. Ne vem, za njih to pomeni nek narodno-osvobodilni boj pri čemer pa oni narod dojemajo povsem drugače kot se je tradicionalno dojemal ali kot to dojemamo tisti, ki se imamo za pripadnike slovenskega naroda. Oni z narodom mislijo neko nepregledno maso ljudi, ki so oni,” še pravi Ernecl.

“To je tak miš maš, kaos, nered, teater absurda, kot sem se prej izrazil, klovnovski svet.”
Obenem se pri njih kaže pomanjkanje empatije do ljudi, do delavcev, ki so Slovenci, do učiteljev, ki so Slovenci, do kulturnikov, ki so Slovenci, in ki so volivci Janeza Janše oziroma SDS-a oziroma aktualne vlade, ki ni niti desnosredinska, ampak je kvečjemu sredinska, medtem ko oni govorijo bedarije o nekih fašizmih, neonacizmih, nacizmih. “To je tak miš maš, kaos, nered, teater absurda, kot sem se prej izrazil, klovnovski svet.” Svetina je omenil tudi intervju profesorice Danice Fink Hafner s politologije, ki je govorila, da protestniki predstavljajo odpor, ne le proti Janši, ampak proti celotni slovenski politiki. Vendar pa je zanimivo, da se tovrstni protesti pojavljajo zgolj v času desnih vlad. Že osem let namreč praktično ni bilo protestov.

“Očitno je, da obupno skušajo pridobiti neke nepristranske ljudi, ki nimajo pojma o politiki, ker opažajo, da izgubljajo, in da jih je vedno manj, da se pojavljajo rumeni jopiči, ki dejansko so predstavniki ljudstva in delavskega razreda,” pravi Ernecl. Po njegovem prepričanju gre za eno izmed obupnih, nesmiselnih trditev te profesorice. Matej pa je glede na to, da se imajo rumeni jopiči za predstavnike delavcev, na vprašanje, kako ocenjuje delo Janše v času koronakrize in ali je bilo za delavce dobro poskrbljeno, dejal: “Dokler je za podjetja dobro poskrbljeno, da ne bodo propadla v teh težkih časih koronakrize, je poskrbljeno tudi za delavce. Seveda, treba je paziti, da podjetniki in podjetja ne bodo te državne pomoči izkoriščali za lastne žepe, ampak da tudi pride do delavcev. Dokler pa se rešuje podjetja, da ne bodo propadla, pa so rešena tudi delovna mesta delavcev.” Prešerna so rumeni jopiči rešili iz okov, ki so mu jih simbolično nadeli protestniki. Na vprašanje Svetine ali so se v sredo zbrali že zato, da bi ga zaščitili in ali bodo še branili Prešerna pa je Matej odvrnil:

“Ja, kot smo videli v Ameriki, se dajo te zadeve pripeljati izjemno daleč. In ta “cancel culture” bo lahko na koncu koncev prizadejal mnoge kipe v Sloveniji”
“Seveda, branili bomo vse spomenike, vse praznike, ki simbolizirajo Slovenijo in našo zgodovino. Ne bomo dovolili, da neki posamezniki, kvaziintelektualci, poskušajo to ugrabiti, uničiti, podreti. Saj, če pogledamo malo slike po Ameriki, posnetke po Evropi, kaj se dogaja s spomeniki zgodovine, pa naj bo zgodovinska osebnost slaba ali dobra, zgodovina je zgodovina.” Spomeniki osebnosti, ki pripadajo bivšim levim totalitarnim režimom, so bili prav tako tarča v zadnjem času v Sloveniji raznih vandalov, tudi Borisa Kidriča. Na vprašanje, kako daleč to lahko gre v Sloveniji, pa je Ernecl odvrnil: “Ja kot smo videli v Ameriki, se dajo te zadeve pripeljati izjemno daleč. In ta “cancel culture” bo lahko na koncu koncev prizadejal mnoge kipe v Sloveniji, mnoge ulice v Sloveniji. In medtem ko se mi na desnici, ljudstvo, sedaj se že ljudstvu reče desnica, distanciramo od nekih totalitarizmov, skrajnih desnih totalitarizmov, pa tam ne vidimo nobene distance do NOB-ja, nobene distance do partizanstva, nobene distance do rdeče zvezde, titoizma, celo čaščenje in dokler bo tako, pač ne bo dialoga.” Ob tem še navaja, da se je smiselno vprašati, kdo izmed teh protestnikov ali protiprotestnikov se lahko bolj boji za svoje službe.

Rumeni Jopiči branijo Prešernov spomenik. (Foto: posnetek zaslona)

“Sicer smo videli, da je ta, ki je na protiprotestih kazal zadnjico moral odstopiti zaradi pritiska Nove24TV in hvala bogu, da tudi danes obstajajo alternativni mediji kot je Nova, ampak konec koncev, rumenih jopičev je manj in jih tudi bo manj, samo in izključno zato, ker se ljudje bojijo za svoje službe, jih je pa veliko več kot si ljudje na nasprotni strani sploh predstavljajo.” Matej pa je za zaključek potrdil, da bodo navkljub manjši številčnosti vztrajali, in da jih bo 3. julija na novem protestu več: “Mislim, da nas ne bo manj, če pa nas bo manj, pa nas bo zato, ker imamo službe in se ne moremo vsi udeležiti tega protesta vedno, ker nam je služba le prioriteta. Vztrajali pa bomo toliko časa, ker vsak jing ima svoj jang, dokler bo nasprotna stran zatrjevala svoje, bomo tudi mi tam, da pokažemo alternativo.” Protestov se morajo po Matejevem mnenju ljudje udeležiti, da bomo vsi skupaj boljše živeli, in da ne bomo znova zapadli v totalitarizme.

Domen Mezeg