Tak bo potek ponovnega odpiranja vzgojnih in izobraževalnih ustanov!

Slika je simbolična. (Foto: iStock)

V nedeljo so bili v Sloveniji po podatkih vlade zabeleženi trije novi primeri okužb s SARS-CoV-2. Novih smrti med okuženimi ni bilo. V nedeljo je bilo po Sloveniji hospitaliziranih 42 oseb s COVID-19, od tega 10 na enotah intenzivne terapije. Državni sekretar MIZŠ Damir Orehovec je na današnji tiskovni konferenci vlade predstavil potek ponovnega odpiranja vzgojnih in izobraževalnih ustanov, dr. Polonca Truden Dobrin pa je dejala, da je smiselno postopno in delno odpiranje vrtcev in šol.

Vlada Republike Slovenije je sporočila, da so bili v nedeljo, 10. maja, do 24. ure v Sloveniji potrjeni trije novi primeri okužb z novim koronavirusom SARS-CoV-2, skupno število primerov okužb je tako naraslo na 1.460.

V nedeljo je bilo po navedbah vlade v Sloveniji izvedenih 537 novih testov, število vseh izvedenih testov do zdaj znaša 63.365.

V nedeljo ni bilo novih smrtnih žrtev
V nedeljo ni bilo novih smrtnih žrtev med obolelimi za COVID-19. Skupno število smrtnih primerov tako ostaja 102.

Na enotah intenzivne terapije 10 pacientov
Skupno je po zadnjih podatkih v Sloveniji hospitaliziranih 42 oseb, od tega 10 na enotah intenzivne terapije. Iz bolnišnic včeraj ni bila odpuščena nobena oseba.

Foto: UKC Ljubljana

Državni sekretar Damir Orehovec predstavil potek ponovnega odpiranja vzgojnih in izobraževalnih ustanov
Začrtane so bile smernice odpiranja vzgojno-izobraževalnih zavodov. O tem je na današnji tiskovni konferenci vlade spregovoril državni sekretar Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport Damir Orehovec: “Zavedamo se, da bo to od zaposlenih zahtevalo veliko znanja in organizacijskih spretnosti, a prepričan sem, da bodo naredili vse, kar bo v dobrobit otrok in mladostnikov.” MIZŠ je v sodelovanju s predstavniki izobraževalne in zdravstvene stroke, ravnateljev ter sindikatov pripravilo navodila za pripravo na odpiranje vzgojno-izobraževalnih ustanov. Na MIZŠ bi si sicer želeli odpreti vse ustanove v celoti, a žal zaradi strokovne ocene prevelikega zdravstvenega tveganja to zaenkrat ni mogoče, zato bomo to morali storiti postopoma in v omejenem obsegu.

18. maja se odpirajo javni in zasebni vrtci. Delo naj bi potekalo v manjših skupinah:

1. starostno obdobje: 8 otrok

2. starostno obdobje: 10 otrok

Starše naprošajo, da v tej začetni fazi v vrtce pripeljejo samo tiste otroke, za katere ne morejo zagotoviti varstva doma. “Starši, ki otrok ne bodo vključili v vrtec, bodo do konca maja oproščeni plačil,” je pojasnil Orehovec.

Za osnovne in glasbene šole je za 1. VIO predviden datum začetka 18. maj v manjših skupinah do 15 otrok. Za 9. razrede je predviden povratek 25. maja v skupinah do 15 otrok. Za učence od 4. do 8. razreda bo še naprej potekalo izobraževanje na daljavo.

Posamezne učence od 4. do 8. razreda OŠ, ki so neocenjeni ali negativno ocenjeni oziroma imajo težave z izobraževanjem na daljavo, bo lahko šola od 25. maja povabila v šolo in z njimi izvajala dopolnilni pouk ter druge oblike pomoči.

Pouk instrumentov in petja, ki se v glasbenih šolah izvaja individualno, se bo od 18. maja dalje izvajal v prostorih šole, medtem ko bo pouk predmetov, ki se izvajajo skupinsko še naprej potekal v obliki izobraževanja na daljavo.

Za šole s prilagojenim programom in zavodi za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami veljajo enaka navodila kot za OŠ. Te ustanove se po splošnih navodilih pripravljajo na odprtje s predvidenim datumom 18. maja.

Za dijake zaključnih letnikov srednjih šol se te odprejo 18. maja. Dijaki nezaključnih letnikov nadaljujejo z izobraževanjem na daljavo in SŠ lahko organizirajo za njih dodatno učno pomoč, če so neocenjeni ali negativno ocenjeni.

Srednje poklicne šole in srednje strokovne šole lahko za svoje dijake ob ustreznih zaščitnih ukrepih organizirajo praktično izobraževanje v šoli, pri delodajalcu ali v Medpodjetniškem izobraževalnem centru, če tega še niso izvedli.

Poleg vrtcev, OŠ in SŠ bodo 18. maja svoja vrata odprli tudi dijaški domovi in organizacije za izobraževanje odraslih.

“Če se bodo vodstva višjih strokovnih šol odločila, bodo predavalnice in laboratorije delno ali v celoti odprle tudi te ustanove, ki lahko napotijo svoje študente na praktično izobraževanje pri delodajalcu,” je dejal Orehovec. Končno odločitev o datumu odprtja, predvidenim za 18. maj, pa bo vlada po njegovih besedah na podlagi aktualnih zdravstvenih in epidemioloških ocen strokovne skupine ministrstva za zdravje sprejela v drugi polovici tega tedna.

Damir Orehovec (Foto: STA)

Smiselno je postopno in delno odpiranje vrtcev in šol
Na temo ponovnega odpiranja vzgojnih in izobraževalnih ustanov je spregovorila tudi prim. dr. Polonca Truden Dobrin z Nacionalnega inštituta za javno zdravje: “V času, ko imamo ugodno epidemiološko situacijo, je smiselno postopno in delno odpiranje vrtcev in šol, ki bo omogočilo izvajanje varstva in izobraževanja otrok ter staršem zagotovilo več časa za delo.”

Odprtje vrtcev in šol ima po njenih besedah jasne koristi za razvoj, izobraževanje in duševno zdravje otrok, vendar obstajajo tveganja za širjenje bolezni COVID-19. Da bi ta tveganja kar najbolj zmanjšali, so pripravili higienska priporočila: “Zavarovati želimo otroke in zaposlene, pri katerih je večje tveganje za neugoden potek bolezni in zaplete bolezni #COVID19. Pri določenih bolezenskih stanjih odsvetujemo, da bi se otrok vrnil v vrtec oz. v šolo.” V vrtec naj prihajajo le zdravi otroci in zaposleni. Praktično najpomembnejši ukrep za nadzor okužbe je, da akutno bolni ostanejo doma.

Zavedajo se, da zaradi razvojnih zakonitosti in specifike dela z otroki vzgojitelji in otroci ne morejo izvajati vseh možnih ukrepov: “Zato smo jih prilagodili in dodali druge ukrepe, ki preprečujejo okužbo in so izvedljivi v vrtcu.” V vrtce naj vstopajo samo otroci in zaposleni, ostali le po potrebi po predhodni najavi in naj upoštevajo vse potrebne ukrepe (nošenje maske, higiena rok, kašlja…).

Za otroke v vrtcu, kjer je težko doseči vzdrževanje primerne razdalje za preprečevanje prenosa okužbe, bo pomemben ukrep za zmanjševanje tveganja, oblikovanje majhnih stalnih vzgojnih skupin istih otrok in zaposlenih. “Vzgojna skupina naj nima stikov z otroki, starši ali vzgojitelji iz drugih vzgojnih skupin. Izogibati se je treba vstopanju drugih oseb (npr. zaradi čiščenja, popravljanje in dostave hrane v prostor), dokler so otroci v prostoru,” je dejala Truden Dobrinova.

Otroci naj poleg tega ne prinašajo igrač in knjig od doma. Igrače (“ninice”, dude) in podobno je treba shraniti za posameznega otroka za čas med spanjem.

“Priporočamo, da se na šolah iz razredov oblikujejo manjše učne skupine. Manjša kot je skupina učencev, manjše kot je število oseb na površino učilnice, večja kot je razdalja med učenci, manjša je možnost prenosa virusa,” pa je pojasnila glede šol. Zaposlenim v vrtcih, osnovnih in srednjih šolah ter dijaških domovih priporočajo uporabo zaščitnih mask. To je še posebej pomembno ob srečevanju s sodelavci in starši otrok: “Za devetošolce in v srednjih šolah priporočamo uporabo obrazne maske ali drugo obliko zaščite ustnega in nosnega predela (šal, ruta ali podobne oblike zaščite) izven matične učilnice in učne skupine.”

Dr. Polonca Truden Dobrin (Foto: STA)

Rok Krajnc