fbpx

Tako Odlazkovi mediji črpajo javni denar, namenjen kulturi

Martin Odlazek

Družba Reporter media je v zadnjih nekaj letih od Ministrstva za kulturo prejela 105.725,70 evrov, nekaj davkoplačevalskega denarja pa jim je prikapljalo tudi iz drugih naslovov. A videti je, da izkoriščajo tudi druge načine, s katerimi bi izčrpali čim več javnega denarja. Na primer tako, da naš kulturni hram plača celostranski oglas v njihovi reviji, v zameno pa direktorica seveda dobi intervju. Poleg drugih dejavnosti  Cankarjev dom opravlja javno službo – torej program, ki je v javnem interesu oziroma kulturno-umetniški program, ki ga sofinancira Ministrstvo za kulturo. Ta denar pa nato očitno med drugim financira tudi Odlazkove tabloide. 

Novinar Bojan Požar je opozoril, na kakšen način Odlazkovi mediji črpajo javni denar. Kot primer je navedel direktorico Cankarjevega doma Uršulo Cetinski, ki plača celostranski oglas v reviji Reporter, za protiuslugo pa v isti številki dobi še promo intervju na kar šestih straneh. Po podatkih na Erar.si je Cankarjev dom od decembra 2015 pa do danes samo od Ministrstva za kulturo prejel slabih 36 milijonov evrov, od leta 2003 pa je prejel več kot 132 milijonov evrov davkoplačevalskega denarja. Sredstva so bila seveda namenjena kulturi in ne medijem imperija Martina Odlazka – Cankarjev dom namreč opravlja javno službo, sofinancira pa ga Ministrstvo za kulturo. No, ministrstvo očitno financira še marsikaj drugega, za kar morda niti ni vedelo.

V preteklosti pa smo tudi pisali o tem, kako se denar pretaka v nasprotni smeri, torej kako Cankarjev dom financira nekatere medije. Financirali so medije, kot je Mladina, Delo, Dnevnik, RTV SLO in POP TV. Sami so sicer dejali, da medijev ne financirajo, ampak plačujejo storitve, ki se nanašajo na oglaševanje oz. napovedi dogodkov, ne pa tudi na njihovo kritiško vrednotenje. A dejstvo je, da so Delu leta 2019 namenili kar  98 tisoč evrov. Cankarjev dom že od nekdaj velja za kulturni center tranzicijske levice, dolga leta ga je vodil Mitja Rotovnik, član Socialnih demokratov in njihovega odbora za kulturo. Po 32 letih vodenja je svoj direktorski stolček zapustil šele leta 2013. Cankarjev dom pa je od leta 2003 do 2019 določenim dominantnim medijem nakazal skupno 5.002.187,47 evra.

Zanimivo je, da je RTV Slovenija, ki je v omenjenem obdobju od Cankarjevega doma prejela 1.772.485,42 evra, zelo rada financirala Večer. V šestnajstih letih je javni medij nakazal Večeru 331.869,31 evra. Tako bo Odlazka še toliko bolj bolelo, če jim bo morda uspelo preprečiti njegovo dodatno širjenje medijskega imperija z nakupom Večera. S pomočjo davkoplačevalskega denarja je obstoj medija seveda zagotovljen.

Sara Bertoncelj