fbpx

Tarča znova manipulirala in zavajala gledalce

Foto: Posnetek zaslona

Erika Žnidaršič je v četrtkovi oddaji Tarča na nacionalni televiziji obravnavala raziskave javnega mnenja. In spet je bila pristranska. Ni treba posebej poudarjati, da na škodo desnega političnega pola.

V oddaji je bilo med drugim govora, da naj bi nekateri naročniki (tudi politične stranke) naročali ankete in njim želene rezultate. Da bi prikazali, kako je pristranska agencija Parsifal, ki opravlja javnomnenjske raziskave za televizijo Nova24TV in meri boljše rezultate za SDS, so primerjali rezultate decembrske ankete (posnetek zaslona spodaj).

 

Na posnetku je sicer označeno, da gre pri Parsifalu samo za opredeljene volivce (kar so povedali tudi v prispevku). Toda povprečen gledalec to mimogrede prezre, saj je osredotočen samo na številke. Zato se človek ne more znebiti občutka, da je bilo z namenom zavajanja gledalcev. Ustvarjalci oddaje so namreč imeli tudi podatke za vse volivce (vključno z neopredeljenimi), kar je bilo tudi javno objavljeno na spletni strani Nova24TV.

Po teh (primerljivih) podatkih se namreč rezultat SDS med anketama Parsifala in Mediane razlikuje samo za 1,1 odstotne točke. Ker je bila ta razlika očitno “premajhna”, je oddaja Tarča segla po nizkotni manipulaciji.

V Taršči so bili sicer gosti: predsednik SNS-a Zmago Jelinčič, predsednik Dobre države Bojan Dobovšek, direktor agencije Valicon Andraž Zorko, direktorica agencije Mediana Janja Božič Marolt in solastnik Parsifala Borut Rončevič.

Janja Strah