Turistična ponudba v Jankovićevi Ljubljani; Angleški turist na Nebotičniku želel poskusiti tradicionalno slovensko pivo, natakar mu je serviral “Komunajzerja”

Angleški turist je natakarja povprašal, katero slovensko tradicionalno pivo mu priporoča, pa mu je servisiral "Tita" iz znamke "Komunajzer". Foto: Nova24tv.

Poletje v Ljubljani. Turizem zahvaljujoč lepotam Slovenije in vse večji prepoznavnosti države v svetu cveti, zato najbolj priljubljeni slovenski turistični kraji v zadnjih letih rušijo rekorde obiskanosti. Nič drugače ni v prestolnici, ki jo je denimo v letu 2017 obiskalo 841.320 turistov, kar za 14 odstotkov več kot leto dni prej, v letu 2018 pa se je obisk povečal še za dodatnih 8 odstotkov.  Kot je razvidno iz letnega poročila Turizma Ljubljana, tuji obiskovalci predstavljajo praktično 95 odstotkov vseh gostov, domači obiskovalci pa zgolj 5 odstotkov, zato je silno pomembno, kako kvalitetne usluge jim naši turistični delavci in gostinci ponudijo. V gostinstvu velja pravila, da ena zadovoljna stranka prinese tri nove, nezadovoljna pa jih odtegne še 16. Tuji turisti so tisti, ki bodo glas o Sloveniji ponesli v svet, z njim pa vtise o naših krajih, namestitvi, ljudeh in, ne nazadnje, tradicionalnih jedeh in pijačah. No, pivo Komunajzer zagotovo ne spada mednje.

Da na Nebotičniku gostom servirajo tudi pivo znamke Komunajzer, smo na našem portalu lani že pisali. No, naš bralec pa nas je pred kratkim opozoril, da se od takrat nič ni spremenilo. Pred dnevi je bil s prijateljico na Nebotičniku, na naši (in jugoslovanski) nekdaj najvišji zgradbi, kjer je po njegovih besedah kar mrgolelo angleških turistov. To sicer ni več nobeno presenečenje, saj med tujimi gosti po podatkih Turizma Ljubljana največ nočitev opravijo Italijani (11 odstotkov), Nemci (7,6 odstotka) in Britanci (7 odstotkov). Naš bralec pravi, da je slišal, kako je Anglež natakarja povprašal, katero tradicionalno domače slovensko pivo mu priporoča, nakar mu je slednji svetoval, naj poskusi Komunajzerja. Ker se je angleški turist strinjal, mu je natakar prinesel “Titota”.

Naj spomnimo, omenjeno pivo izdeluje podjetje Komunajzer, d.o.o., iz Novega mesta. Komunajzer se sicer na svoji spletni strani hvali, da je njegovo pivo zgodba majhne kraft pivovarne z velikim srcem, potrošnikom pa ponuja štiri različne okuse piva, vsakega s svojim “provokativnim” imenom. Angleški turisti na Nebotičniku, enem izmed simbolov Ljubljane in Slovenije, tako lahko izbirajo med Jovanko, Josipom, Brozom in Titom. Tri piva seveda nosijo ime nekdanjega jugoslovanskega diktatorja, ki ga zgodovinarji prištevajo med enega večjih zločincev v 20. stoletju, odgovornih za najmanj pol milijona žrtev v času t. i. povojnih pobojev, četrto pa nosi ime njegove vplivne žene. Na vseh pivih se provokativno bohoti rdeča zvezda, simbol agresorske JLA, ki je leta 1991 napadla Slovenijo.

Angleški turisti takole na Nebotičniku, simbolu Ljubljane in Slovenije, okušajo “Komunajzerja”. (Foto: Nova24TV)

Pred dvema letoma se je Lidl že opravičeval strankam, ker je pivo ponujal na svojih policah
Pred dvema letoma, ko so pivo ponujali v trgovini Lidl, so za Novo24TV pozneje pojasnjevali, da s tem niso želeli vplivati na politična čustva svojih kupcev, medtem ko so se nam iz podjetja Komunajzer zahvalili, češ da smo jim naredili dobro reklamo in da so jim pošle vse zaloge piva. Bilo je tudi nekaj očitkov glede poročanja Nova24TV, češ zakaj se spotika ob ime enega boljših slovenskih piv. Tukaj se vidi tudi generalni slovenski problem nezmožnosti prepoznanja, kaj je moralno in kaj ne. Ni problem pivo, niti ne ideološka opredeljenost njegovih izdelovalcev, temveč ime, ki je provokativno in skrajno žaljivo do žrtev (in njihovih svojcev) krvavega komunističnega režima.

Problematično pa je tudi s strateškega vidika; slovenska politika bi se morala vprašati, kako že želimo predstavljati v svetu. Če želimo biti preživeli komunistični otok sredi Evrope, kjer se lahko turisti opijajo ob zvokih in podobah “jugonostalgije”, je “Komunajzer” prava izbira. A Slovenija ni Severna Koreja, Venezuela, Kuba ali Rusija, so prepričani kritiki kontroverzne znamke piva, ki se obenem sprašujejo, kako bi izgledalo, če bi lahko v Rimu v pivnici naročili enega “Benita” ali pa se v Berlinu opijali v družbi “Adolfa” ali bolj okusne “Eve Braun”? Kaj pa, če bi lahko v Bukarešti prijatelje častili enega “Ceaușescuja”? Vse lepo in prav, a piva s takšnimi imeni v teh državah ne boste dobili, saj nekatere druge države članice Evropske unije bolj spoštujejo odločitev Evropskega parlamenta o sprejetju resolucije o enakovredni obsodbi vseh totalitarnih režimov.

Prečudovit razgled na Ljubljano z nekdaj najvišje stavbe na Balkanu. (Foto: Nova24TV)

Arhitekt Nebotičnika je končal kot žrtev komunističnega režima
Da angleškim turistom prodajajo in servirajo pivo Komunajzer ravno na Nebotičniku, pa je izjemno moralno sporno vsaj še iz enega razloga. Arhitekt Nebotičnika je namreč znani inženir Vladimir Šubic, ta prva železobetonska stavba v Evropi je njegovo najslavnejše delo, a je žal v Ljubljani ustvarjal samo do začetka druge svetovne vojne, saj je nato padel v nemilost komunističnih oblasti, ki so ga leta 1946 poslale v delovno brigado na železniško progo Brčko-Banoviči, kjer je še istega leta umrl v še danes nepojasnjenih okoliščinah, uradno zaradi infarkta.

Vladimir Šubic se zagotovo obrača v grobu, meni naš jezni bralec. (Foto: Wiki)

Če se jim zdi prodajanje omenjenega piva potemtakem kakorkoli sporno, smo povprašali tudi Kavarno na Nebotičniku, na odgovor pa še čakamo.

L. S.