fbpx

V Sloveniji še vedno brez državnega medija, ki bi nudil nepristransko poročanje

Zmago Jelinčič Plemeniti (Foto: Twitter)

Pred dnevi smo poročali, da si je RTV Slovenija spet dovolila razmetavanje z davkoplačevalskim denarjem. Vsem zaposlenim, ki se bodo odločili za upokojitev, bo namreč pripadlo kar deset mesečnih plač. Na RTV so sicer pojasnili, da naj ne bi šlo za odpravnine zaradi upokojevanja, temveč iz razloga tehnoloških viškov – kar naj bi upravičilo visoke številke. Na to se je kritično odzval tudi prvak stranke SNS Zmago Jelinčič Plemeniti, ki meni, da bi naš javni medij morali ukiniti ter ga na novo reorganizirati. “Nujno je treba ukiniti RTV prispevke,” je še poudaril.

“V Grčiji so imeli podobno situacijo na nacionalni televiziji, kot jo gledamo pri nas in pri našem RTV,” je pojasnil prvak stranke SNS Zmago Jelinčič Plemeniti in pripomnil, da je bilo zaposlenih bistveno preveč novinarjev. Mnogi prav tako niso imeli ustrezne izobrazbe in so pisali po navodilih, porabili so ogromno denarja, prisotna sta bila tako korupcija kot nepotizem. Ker so dojeli, da takšna medijska hiša naredi več škode kot koristi, in da ne zasleduje cilja zaradi katerega je bila ustanovljena, so jo ukinili za nekaj mesecev. V tem času pa so jo reorganizirali, zamenjali celotno vodstveno strukturo in zagnali prenovljen nacionalni mediji, ki ima za več kot polovico manj zaposlenih. “Novinarji so neodvisni in poročajo o dejstvih, ne pa kot naša RTV, kjer sta objektivnost in strokovnost le še besedici v slovarju,” je bil kritičen Jelinčič.

Grčija je pred osmimi leti praktično čez noč ukinila javno radiotelevizijo ERT. V okviru varčevalnih ukrepov in zahtev po krčenju javnega sektorja je tako odpustila približno 2600 zaposlenih. Enajst mesecev pozneje je nato grška vlada ustanovila nov, kadrovsko prečiščen medij NERIT – zaposlitev je dobilo nekaj sto ljudi. Žal ta prenova javnega medija ni trajala prav dolgo, saj je prišla nova leva vlada, ki je dve leti po ukinitvi, ERT znova zagnala, zaposlitev pa ponudila vsem nekdanjim zaposlenim. Leta 2015 je bilo tako v grškem javnem mediju ponovno 2267 zaposlenih, je poročal portal MMC. ERT se 95-odstotno financira iz naročnine, ki znaša 36 evrov letno, njihov proračun naj bi bil 70 milijonov evrov višji od proračuna slovenske radiotelevizije. Tu je treba seveda še spomniti, da je Grkov skoraj 11 milijonov – na javnem mediju pa imajo zaposlenih približno enako število ljudi, kot na naši RTV.

Novi direktor je dejansko vlival upanje, da se bodo stvari obrnile na bolje, da bomo končno dobili državni mediji, ki sledi resnici in ljudem približuje objektivne, strokovne, prepotrebne novice,” je tudi za naš medij potrdil poslanec SNS.  Je pa Jelinčič zaenkrat mnenja, da je žal direktor Andrej Grah Whatmough do sedaj pokazal le, da očitno ni kos nalogi, ter da ni sposoben narediti red na RTV. Do sedaj ni potegnil niti ene prave poteze, meni Jelinčič. Leva trdnjava ostaja, posledično se kvaliteta slabša. Po drugi strani so predlagatelji direktorja pokazali, da niso sposobni uspešno urejati kadrovske politike RTV. “Mogoče bo čas pokazal, da se motim, in če je temu tako, naj se zgodi že včeraj,” je vseeno izrazil še nekaj upanja, da bi se situacija na RTV lahko izboljšala.

Sara Bertoncelj