Vlada s posebnim projektom nad drugi tir Divača-Koper

Foto: STA

Vlada je sklenila, da se ustanovi posebno projektno podjetje za izvedbo projekta drugega železniškega tira med Divačo in Koprom. Prek dokapitalizacije bodo nato lastniški vstop v podjetje ponudili zasebnim vlagateljem in zalednim državam, Slovenija pa bo imela manjšinski delež.

“Projektno podjetje bo dobilo koncesijo za izgradnjo in upravljanje tega novega infrastrukturnega objekta ter tudi za izgradnjo in upravljanje dodatnih pretovornih kapacitet v Luki Koper in ostalih logističnih zmogljivosti na območju Slovenije,” je na novinarski konferenci po seji vlade v Ljubljani povedal minister za infrastrukturo Peter Gašperšič.

Denar za podjetje bo priskrbela država
Pravno podlago bo dal poseben zakon, ki bo v vladni obravnavi predvidoma konec marca, DZ pa bi ga lahko sprejel maja, je dejal minister. Ustanovni kapital za projektno podjetje bo zagotovila država, nato pa je predvidena dokapitalizacija, in sicer tako z vložki države kot zasebnih vlagateljev in zainteresiranih zalednih držav.

“Cilj dokapitalizacije je, da bi bil delež Republike Slovenije neprevladujoč, torej manjšinski, kar je v nadaljevanju pomembno tudi za pridobivanje dolžniškega kapitala, ki bo potreben za izgradnjo tega projekta,” je povedal minister.

Do konca junija analiza možnosti za pocenitev projekta
Vlada je tudi sklenila, naj se do konca junija analizirajo možnosti za poenostavitve in pocenitev projekta – projekt je trenutno ocenjen na nekaj več kot 1,3 milijarde evrov – predvsem z vidika potniškega prometa na novem tiru, projektne hitrosti in uporabe obstoječega tira. Končna rešitev bo znana po teh analizah, je povedal minister.

S prostorom v koprskem pristanišču sicer upravlja družba Luka Koper, je pa možnost, da se morebitni tretji pomol odda s koncesijo, je še dejal minister in dodal, da bo to urejal omenjeni posebni zakon. Z ostalo infrastrukturo v pristanišču, kjer je po ministrovih besedah še veliko možnosti za širitve in nadaljnji razvoj, bo še naprej upravljala Luka Koper.

Sodelujejo tudi Madžari
Slovenija se za sodelovanje pri projektu med drugim dogovarja z Madžarsko, in sicer potekajo trenutno pogovori na tehnični ravni, vključno z načrtom zapiranja finančne konstrukcije s pomočjo sredstev EU in uporabe sredstev iz mehanizma EFSI. Več bo znanega po skupni seji vlad Slovenije in Madžarske 22. januarja. Minister je decembra povedal, da projekt poleg Madžarov zanima tudi Avstrijo, Češko, Slovaško in Poljsko.

N. K., STA

 

 

  • dež

    Zelo slaba novica, ker vlada nima pojma kaj bi z drugim tirom. Se pa dobro sliši, ob dejstvu da razen afer in neznanja nimajo kaj za pokazati.

  • karlina

    Spet ena “super” ideja in projekt vlade, kako uničiti in še enkrat uničiti, kar se uničiti da.

  • francelj3

    Popolna oslarija. Podjetje bo ustanovljeno samo za to, da bo kradlo denar in ga kanaliziralo v zasebne žepe, tako kot vsa državna podjetja. Saj veste, svetovalne pogodbe za naše itn. Naj potegnejo tistih 10 km po ravnem do Trsta in se priključijo na italijanske železnice, to bo mogoče še uspelo. Drugi tir ne bo uspel nikoli, Slovenija je pač kleptokracija. Če bi ga kdaj res dobili, bi gotovo stal 10 milijard evrov. Spomnite se na Zidarja in avtoceste.

  • dež

    Drugi tir je zelo prijazna tema za ribarjenje v kalnem.
    Z lahkoto narediš študijo, ki bi dokazala, da je upravičen tudi tretji tir ter dodatna povezava do Trsta. Za to so ekonomisti pravi profesorji, ni čudno da imajo J.P.D. zraven. Vneseš prirejene (nerealne) vstopne parametre in izračunaš kar ti srce poželi.

  • samsara

    Kot nekakšna železniška različica Darsa?
    Važno je le to, da bodo tovariši vladajoči in odločajoči lahko nekam instalirali svoje telebajske, izrojene, kilave produkte negativne partijske selekcije.

  • Aton

    Vlada je stalno pripravljena na nove tire. Pričakujem dodatke k plačam!

  • xtc

    Nov Teš. ali avtocestni križ-predvsem križ.