fbpx

Vukovićeva še do danes ni pojasnila nakazil podjetja Gen-i

Vesna Vuković (Foto: zajetje zaslona)

Več kot mesec dni je že naokoli, a Vesna Vuković še vedno ni izpolnila svoje obljube, da bo vse pojasnila. Ob novici, da bo novinarka portala Necenzurirano postala tiskovna predstavnica Gibanja Svoboda, so jo avgusta namreč vprašali, kako lahko pojasni okoliščine v zvezi z navedbami glede nakazil podjetja Gen-I njenemu nekdanjemu podjetju. Vukovićeva je za N1 odgovorila, da bo vse okoliščine pojasnila čez približno dva tedna, ko bo uredila vse potrebno za prestop.

Ko je Vesna Vuković s portala Necenzurirano presedlala v piarovske vode Gibanja Svoboda, smo spomnili na dejstvo, da so bili dobri odnosi Vukovićeve in Roberta Goloba razvidni že iz nakazovanja sredstev – Gen-i je na njeno podjetje SEE M. & C. v več letih nakazal 103 tisoč evrov, zadnje nakazilo v višini 3.660 evrov pa je bilo na račun podjetja nakazano letos; sama je marca 2019 iz lastništva tega podjetja sicer izstopila. Vukovićeva je ob “prestopu” h Golobu zatrdila, da bo vse okoliščine pojasnila čez približno dva tedna, ko bo uredila vse potrebno za “prestop”. Za N1 je to izjavila 9. avgusta, danes je 14. september – dva tedna sta torej že zdavnaj mimo.

Pozivamo, da nam nemudoma oziroma najkasneje v roku osmih dni od prejema tega poziva pošljete morebitne dokumente, iz katerih izhajajo odgovori na vprašanja prosilke v zvezi s podjetjem SEE M. & C. in se do njih opredelite,” je na podlagi pritožbe Siol.net Gen-i že aprila pozvala informacijska pooblaščenka. Vendar pa pogodba s SEE M. & C. ni bila sklenjena v času, ko je bil Gen-i zavezanec za posredovanje informacij javnega značaja, kar posledično pomeni, da ne gre za informacijo javnega značaja – tako je vsaj nato sporočila informacijska pooblaščenka. IP se zato tudi ni opredeljeval do morebitnega obstoja javnega interesa − tudi če gre za informacije, ki so sicer zanimive za javnost, te niso prosto dostopne, ker družba v času njihovega nastanka ni bila zavezanka za dostop do informacij javnega značaja, so že zapisali v odgovoru Siolu.

Novinarji spletnega medija Necenzurirano (Foto: Matic Štojs Lomovšek)

Spomnimo, podjetje Vukovićeve je bilo med drugim tudi na plačilni listi Gorenja, pogodbe so imeli sklenjene v različnih obdobjih od 2017 do 2019. Za koliko denarja je šlo, iz Gorenja niso sporočili, po neuradnih podatkih pa so na podjetje Vukovićeve nakazali 60 tisoč evrov. Pogodbo z Gorenjem (Hisense) naj bi Vesni Vuković uredil Žiga Debeljak, zdaj predsednik upravnega odbora DUTB, novopečeni član nadzornega sveta Gen (in verjetno tudi bodoči predsednik) ter kandidat za predsednika uprave Slovenskega državnega holdinga, kamor se bo konec leta priklopila še DUTB.  “Gre – kot vse kaže – za poslovni model,” je ob tem ugotavljal Bojan Požar. Podjetju SEE M. & C. so 34 tisoč evrov nakazali tudi iz svetovalnega centra Brio trenutnega finančnega ministra Klemna Boštjančiča, ki je bil prej med drugim predsednik upravnega odbora Save in politični igralec stranke Z.dej Jureta Lebna.

Utaja davkov in beg pred Fursom z odpiranjem računa v tujini – bomo ostali tudi brez tega pojasnila?
Ob tem ne gre pozabiti niti tega, da je nekdanji generalni direktor Fursa Ivan Simič že leta 2017 dokumentirano razkril sporno črpanje Telekomovega denarja skozi Providentio na zasebne račune določenih novinarjev, kar je mejilo na utajo davkov. Ustanovitelji družbe Providentia, d.o.o., so bili, kot izhaja iz javnega poslovnega registra, Primož Cirman, Tomaž Modic, Vesna Vuković in Suzana Rankov – nekdanji novinarji časopisa Dnevnik, ki so bili kasneje novinarji portala Siol. Zadnji dve leti se je sporno poslovanje Providentie oziroma portala Necenzurirano, ki sicer sodi med smetarsko-medijski imperij tajkuna Martina Odlazka, nadaljevalo skozi neznane vire prihodkov, ki potem skoraj do zadnjega centa izpuhtijo skozi prav tako neznane storitve, o čemer je tudi poročal Požareport. Po podatkih Požareporta je Furs opravil finančni pregled poslovanja Providentie in pri tem “prepoznal utajo davkov” in odmeril davčno odločbo, po kateri naj bi Providentia morala plačati več kot 100 tisoč evrov dodatnega davka. Nekega jasnega epiloga Necenzurirana zgodba z davki zaenkrat še ni dobila – po zadnjih podatkih Požareporte naj bi Fursu dolgovali 290.493 evrov – a glede na to, da so se praktično vsi Necenzuriranci tako ali drugače pridružili Golobu, bi pojasnila skorajda pričakovali.

Družbo SEE M. & C., d.o.o., je Vukovićeva ustanovila leta 2017 in bila tudi njena direktorica. Njeno lastništvo je nato 18. marca 2019 prenesla na Mitja Zorka, ki je širši javnosti nepoznan. Kot smo že pisali, je o njem znano, da ima dom v Celju v soseščini Primoža Cirmana. Zanimivo pa je, da je potem, ko je afera prišla na plano, prišlo do spremembe lastništva podjetja. Ebonitete razkrivajo, da se je 15. marca letos podjetje SEE M. & C., poslovno svetovanje, d.o.o., preimenovalo v KCA, poslovno svetovanje in meritve, d.o.o., 13. aprila pa je kot lastnik izstopil Zorko. Nov direktor je postal kar Cirman, takratni sodelavec Vukovićeve, 100-odstotni lastnik podjetja pa Media Partner Agencija, d.o.o., ki je v 100-odstotnem lastništvu Svet24, d.o.o. Kot je znano, je slednji v lastništvu bivše žene Martina Odlazka Alene Nardini (prej Alenke Odlazek).

Foto: STA

Vukovićevo je po njenih besedah za N1 najbolj razburilo, ko se je obtožbam v pogovoru za Siol pridružila tudi “liberalna kandidatka za predsednico republike” Nataša Pirc Musar, ki je dejala: “Da se je to zgodilo, za gospoda Goloba zagotovo ni dobro. To, da se medijski mir kupuje, da se plača medijski napad na drugače misleče, je nekaj, kar prakticira Požareport, Nova24TV in zdaj tudi Reporter in Necenzurirano. Je to novinarstvo? Odgovor je ne.” Predsedniška kandidatka je tako odgovorila na vprašanje, kako komentira dejstvo, da je družba Gen-i v času, ko jo je vodil Golob, podjetju nekdanje novinarke Necezurirano in trenutne predstavnice za stike z javnostjo Gibanja Svoboda plačala več kot sto tisoč evrov. Prav te besede naj bi Vukićevo spodbudile, da je odšla iz novinarstva. Zanimivo pa je, da se je pred kratkim izkazalo, da si je prav Pirc Musarjeva želela “kupiti medijski mir” –  svojega moža je namreč prosila za sestanek s Tomažem Veselom, ki je direktor enega ključnih podjetij Odlazkovega medijskega imeperija.

Jaz sem bila takoj po najavi kandidature deležna napadov z leve in desne. Veste, v tem segmentu je težko biti neodvisen. Dobivala sem jih tako s strani Odlazkovih medijev kot s strani medijev, ki so blizu SDS. Jaz sem takrat Aleša prosila, če se lahko s Tomažem Veselom usede, usedla sta se v centru mesta, če bi se želela skriti, bi se skrila, vsem na očeh, in sem samo prosila, naj se pogovorita, ali bo ta predvolilna predsedniška kampanja čista, ali lahko kampanjo speljemo brez metanja polen pod noge. Očitno pri tem pogovoru ni bil uspešen, kajti tudi po tem pogovoru z gospodom Veselom sem jaz dobila po šest, sedem negativnih člankov na vsako edicijo Reporterja in Necenzurirano,” je Pirc Musarjeva priznala v oddaji Tarča, čeprav je pred tem javno zanikala, da bi kar koli vedela o omenjenem sestanku.

Za konec morda še to: po zanesljivih informacijah Požareporta sta Golob in Vukovićeva sodelovala tudi v vmesnem času, saj naj bi takrat še novinarka portala Necenzurirano za Goloba opravljala tajna preverjanja kandidatk in kandidatov za poslanske kandidatke in kandidate na listi Gibanja Svoboda. “Kadrovske zadeve” Vukovićeva očitno opravlja tudi sedaj – po poročanju N1 naj bi prav ona poklicala Marto Kos in ji dejala, da v Svobodi pričakujejo njen umik kandidature za predsednico države. Med razlogi za to odločitev naj bi navedla nizko podporo v javnomnenjskih raziskavah, še zlasti pa dokumente o njeni domnevni preteklosti – torej o sodelovanju z Udbo. Kosova je včeraj odstopila tudi kot podpredsednica Gibanja Svoboda.

Sara Kovač