Zaplet okrog dobave medicinske opreme v Slovenijo, DHL Express priznava: Prostora za zračni tovor občutno manj, dodatnih zmogljivosti skoraj ni na voljo

V DHL Express Slovenija priznavajo, da so poskušali zakupiti dodatne kapacitete na tovornih letalih, a jih je praktično nemogoče dobiti. Foto: DHL.

Po neuradnih informacijah, ki smo jih prejeli z Ministrstva za zdravje in Ministrstva za gospodarstvo naj bi bilo podjetje DHL, ki je v lasti nemškega servisa Deutsche Post, odgovorno, da v Slovenijo s Kitajske že več dni ne prispe nujna medicinska oprema, ki jo je država naročila zaradi epidemije novega koronavirusa. Aleš Cantarutti, državni sekretar gospodarskega ministrstva, je sicer v četrtek zvečer za 24ur povedal, da ima Slovenija po zagotovilih Civilne zaščite v skladiščih trenutno dovolj opreme za teden dni. Prvo letalo z novo opremo s Kitajske bo predvidoma v nedeljo vendarle pristalo na letališču v Frankfurtu. Gre za donacijo podjetja Hisense, skupaj približno pet ton opreme. V DHL Express Slovenija pa so za Nova24TV zatrdili, da nenehno delajo na tem, da bi čimprej dostavili vse pošiljke s Kitajske, velik del omejenih zmogljivosti tovornih letal pa je namenjen ravno prevozu kritičnih medicinskih potrebščin in osebne zaščitne opreme. Vendar jim zmanjšana zmogljivost zračnega tovora po besedah direktorja Matjaža Sirka povzroča časovne zamike v dostavi.

24ur je v četrtek poročal, da je na Ministrstvu za gospodarstvo zaokrožila anonimka zaposlenih, češ da se vsaj polovica ponudb za nabavo spregleda. Govora je bilo tudi o maskah, ki naj bi že prejšnji teden prispele v Nemčijo, a se je za njimi izgubila sled. Po pisanju 24ur naj bi se pojavili tudi očitki, da gredo donacije mimo odgovornih na ministrstvu, ker da nihče v kabinetu ne odgovarja na pošto in ne dviguje klicev.
To je sicer že odločno zanikal sekretar Aleš Cantarutti, z besedami, “da je to žalitev za več kot 20 sodelavcev, ki v zadnjih 10, 14 dneh garajo na ministrstvu in pregledujejo več kot tisoč prispelih elektronskih sporočil, prošenj oziroma ponudb za dobavo zaščitne opreme, transport ali pa zagon proizvodnje v Sloveniji”. Po besedah Cantaruttija namreč na ministrstvu na tistih ponudbah, ki so realne, intenzivno delajo.

Slovenske težave z dobavo medicinske opreme pa niso osamljen primer, težave z dobavo in logistiko ima v času pandemije koronavirusa praktično ves svet. Po besedah predsednika vlade Janeza Janše Kitajska namreč le del zaščitne opreme nameni za prodajo, Slovenija pa pri nakupu nima prednosti pred drugimi, večjimi državami. Iz tega vidika so zato toliko pomembnejša skupna evropska naročila.

DHL: Vsaka pošiljka obravnavana prednostno, da bi blago v Slovenijo prispelo čim hitreje
Iz DHL Express Slovenija so nam ob tem sporočili, da po vsem svetu podpirajo zdravstvene organe in farmacevtske družbe ter njihove ukrepe za zajezitev Covid-19. Z globalno mrežo in storitvami, ki je vzpostavljena v več kot 220 državah in ozemljih, po besedah direktorja Matjaža Sirka zagotavljajo vzdrževanje dobavnih verig, zlasti za nujno potrebne izdelke iz sektorja medicinske tehnologije. Časovno občutljivo blago po vsem svetu prevažajo z lastno floto namenskih tovornih letal, poleg tega pa potrebujejo tudi znatno količino zakupljenega prostora na potniških poletih.

“Glede na trenutno situacijo so številne letalske družbe zmanjšale ali pa celo preklicale lete v večini držav. To je povzročilo občutno zmanjšanje razpoložljivega prostora za zračni tovor. V iskanju rešitev smo prešli tudi na alternativne poti in zakup dodatnih zmogljivosti na tovornih letalih, vendar teh skoraj ni na voljo,” opozarja Sirk. Ob tem dodaja, da je vsaka pošiljka obravnavana z največjo prednostno nalogo, da bi blago v Slovenijo prispelo čim hitreje.

Matjaž Sirk. Foto: STA.

Na nemškem veleposlaništvu o logističnih zapletih ne vedo ničesar
Na Nova24 smo se obrnili tudi na nemško veleposlaništvo. Zanimalo nas je, ali so obveščeni o problemih podjetja DHL v Sloveniji, ki je glavni logist nujne medicinske opreme za slovenske bolnišnice, in če vedo, kje tičijo razlogi, da DHL ne dostavi nujne medicinske opreme s Kitajske. Ljudje v slovenskih bolnišnicah namreč umirajo, do četrtka je novi koronavirus pri nas terjal že devet smrtnih žrtev, infektologi pa opozarjajo, da se bo v prihodnjih dveh tednih situacija še poslabšala.

“Veleposlaništvo Republike Nemčije v Ljubljani niso kontaktirali niti z Ministrstva za zdravje niti z Ministrstva za gospodarstvo, prav tako ne s katerekoli druge institucije. Vaše novinarsko vprašanje je prvič, da slišimo za tovrstne težave,” so sporočili s sedeža nemškega veleposlaništva v Ljubljani. Po besedah njihovega predstavnika Bernharda Hauerja je malo verjetno, da bi Nemčija blokirala dostavo, saj so bila vse državne omejitve na področju eksporta odpravljene že pred dobrim tednom. Z dodatnimi vprašanji so nas napotili na slovensko veleposlaništvo v Berlinu, kjer pa informacij o tem prav tako še nimajo.

Foto: EPA.

V vse več državah zaradi policijske blokade prekinjeno poslovanje
DHL, ki je glavni dobavitelj opreme za Slovenijo, ob priznanju, da prihaja do zamud pri sprejemu in oddaje pošiljk, torej ostaja tisti, od katerega je najbolj odvisno, kdaj bo medicinska oprema v slovenskih skladiščih.  Še zdaleč pa logisti sami po sebi niso krivec za zmedo.

Letalski prevozniki in logistične družbe so namreč v vse več državah prisiljeni prekiniti poslovanje, ker se blago nabira na tovornih terminalih zaradi pomanjkanja osebja, tovornjake pa so ustavlja policija, v vse več državah izvaja striktno politiko blokade tovornega prometa zaradi bolezni covid-19. Takšne težave nimajo samo v Evropski uniji, temveč o logističnih zapletih poročajo tudi z Indije in nekaterih drugih azijskih držav.

L. S.