So dizelskim vozilom šteti dnevi? Nemško sodišče danes odloča o prepovedi 15 milijonov dizelskih vozil

(vir: twitter)

Nemško sodišče v Leipzigu danes odloča o usodi 15 milijonov vozil na dizelski pogon v državi. Vprašanje je, ali bo sodišče uslišalo okoljske aktiviste in na največjem avtomobilskem trgu v Evropi prepovedalo vozila, ki naj bi bila najbolj odgovorna za onesnaževanje okolja.

Dizelska vozila so bila v središču pozornosti, vse odkar so v 2015 na dan prišle informacije o Volkswagnovem prirejanju testov o izpušnih plinih. To je sprožilo močan odziv politike, ki je uvedla vrsto novih regulatornih ukrepov, s katerimi so želeli zamejiti mejni izpust delcev dušikovega oksida.

Okoljska skupina DUH je tožila mesti Stuttgart in Düsseldorf zaradi stopnje škodljivih delcev, ki naj bi po poročanju Reutersa presegali meje standardov, ki jih določa EU. Mesti sta se nad tožbo pritožili, kar je pripeljalo do odločitev o možni vpeljavi prepovedi dizelskih vozil na leipziškem sodišču. Okoljske aktivistične skupine namreč vztrajajo, da škodljivi delci v zraku presegajo mejne vrednosti v vsaj 90 nemških mestih.

(vir: twitter)

Je potrebna tehnična nadgradnja?
Avtomobilski proizvajalci so se poskušali izogniti totalni prepovedi z obljubami o novi programski opremi, ki bi jo namestili na 5,3 milijona dizelskih avtomobilov, da bi tako uravnavali stopnjo izpustnih plinov. Okoljske skupine predlog zavračajo kot nezadosten in zahtevajo tehnične nadgradnje avtomobilov. Te bi po preračunih nemške skupine za avtomobilsko varnost ADAC proizvajalce stale med 1.400 in 3.300 evri, a bi po predstavljenih izračunih zmanjšale izpust škodljivih delcev za 70 odstotkov.

Ivan Šokić