Hrvati do Budimpešte gradijo nadomestek 2. tira, EU pa bo za 44 kilometrov železnice Reka-Zagreb-Budimpešta namenila 311 milijonov evrov nepovratnih sredstev!

Slika je simbolična (foto: EPA)

Evropska komisija je 12. decembra odobrila investicijo iz kohezijskega sklada, vredno več kot 311 milijonov evrov, za dogradnjo železniške proge na Hrvaškem. Gradilo se bo na relaciji Leskovac-Karlovac, kar je okoli 44 kilometrov. Gre za progo, ki bo tekla od Reke preko Zagreba do Budimpešte, s čimer se praktično nadomešča nesrečni 2. tir, za katerega so bili pred časom zainteresirani Madžari. Za primerjavo: Slovenija je kljub nekdanji slovenski komisarki za promet Violeti Bulc pridobila le 109 milijonov evrov nepovratnih evropskih sredstev za gradnjo drugega tira, dolgega 27 kilometrov, vrednost katerega se giblje med 1,3 in 1,8 milijarde evrov.

Kako radikalno nesposobne so vlade Republike Slovenije, priča podatek hrvaških medijev, da bo Evropska komisija za izgradnjo 44 kilometrov dolge proge na Hrvaškem na razdalji Leskovac-Karlovac odobrila nekaj več kot 311 milijonov evrov iz kohezijskega sklada EU.

“Ustvarjanje in izboljšanje trajnostnega in ekološkega načina prevoza je ključni del našega truda v boju proti podnebnim spremembam,” je povedala nova komisarka EU za kohezijo in reforme Elisa Ferreira, ki sicer prihaja iz vrst portugalskih socialistov.

Predvidena vrednost gradnje 270 kilometrov železniške proge je 3,6 milijarde evrov.

Z izgradnjo dela proge naj bi se po pisanju N1 omejil ekološki vpliv na enega od glavnih logističnih centrov na Hrvaškem ter razbremenil cestni promet, s čimer bi se tudi zmanjšal čas potovanja ter se povečala varnost na cestah. O hrvaških namerah gradnje železnice, ki bi povezovala severni Jadran z Madžarsko, smo na Nova24TV poročali že aprila 2019.

Za projekt se zanimajo tudi Kitajci
Projekt izgradnje 44 kilometrov dolgega predela proge, ki bo del proge Reka-Zagreb-Budimpešta, naj bi bil končan do oktobra 2023. Omenjena linija je del transevropske prometne mreže (TEN-T) in predstavlja del 6. evropskega železniškega koridorja za tovorni promet za mediteransko področje. Evropska komisija je v izgradnjo dela železnice od Reke do madžarske meje pri Botovem že vložila približno 400 milijonov evrov. Celotna ocenjena vrednost modernizacije obstoječe in izgradnje nove železniške proge na omenjeni relaciji, dolgi 270 kilometrov, naj bi bila 3,6 milijarde evrov.

Od 270 kilometrov železniške proge – od Botova na hrvaško-madžarski meji do Reke – le 170-kilometrski predel od Karlovca do Reke zaenkrat ni znotraj okvirov sofinanciranja s strani EU. Pred leti je namreč Evropska komisija ocenila, da je izgradnja predraga in se zato ne bi izplačala. A se zato za izgradnjo tega predela zelo zanimajo Kitajci, ki si v zameno obetajo koncesijo za obdobje 50 let.

Ivan Šokić

  • marcel2m

    Ta vlada mora res spokat. Včeraj, ne jutri!

    • KAPIBARA

      Sploh je nebi smelo biti…!!

    • Andrej

      Ta vlada ne bo spokala. Spokat jo je treba.

  • Hribouc

    LUZERJI RDEČI KORUPTERJI NESPOSOBNO KRIMINALNI!

  • Andrej

    Ne ne, vi to narobe razumete. Hrvati so nacionalisti, ker se borijo za svoj narod. Zmagovalci smo mi, ker se borimo za komuniste in ilegalce.

    • Jernej

      bedak, ti volis komuniste, ki te slepijo in ti lazejo

      • sodnikisozločinci

        Ti ne razumeš sarkazma.

      • lojze

        Andreja si slabo razumel. Zapis je bil sarkazem.

  • PLavi-mil

    Res imamo rdeče bednike na vladi.

  • Ivan Ivanovič

    Saj smo tudi avtoceste gradili brez nepovratnih sredstev iz Bruslja. Raje so se pristojni zadolževali. Zakaj? Zato, ker Bruslej skrbno nadzira porabo danega denarja in če se izkaže, da gre za korupcijo ali kaj, podobnega, zahtevajo, da se dana sredstva vrnejo. Pa je kdo ne misli, da naša mafija ne zna šteti do 2? Oni štejejo milijone in milijarde.

  • xtc

    Vse bolj jasno je ,da je Drugi tir tako kot je bil zastavljen strel v koleno,vse poti bodo SLO preprosto zaobšle in tir bo prazna izguba-težava je ,da Drugi tir ne bo rešil nobene težave,ker je večina ostalih tras prezastarela in je na njih hitrosti in znjo pretočnost dvigniti ni mogoče zaradi tras.
    Za vse to pa so krivi SLO in Yu komunisti-oz. tatovi.
    Ne samo ,da bi morala AC iti v dveh tunelih pod Trojanami(bi bila bistveno cenejša in krajša) ob enem je bil vzportedno predviden tudi dvojni tir za hitro in hitro tovorno železnico a so komunisti vse raje pokradli in zapravili,danes pa nimamo nič in upam ,da Koper čimpreje crkne in da ga pokupi Trst,da bo te agonije enkrat že konec.

    • KAPIBARA

      Komunisti so vse pokradli, napram narodu, že vse od 45 naprej !!
      Nedojemljivo pa je, da leftarde še zmeraj volijo !!

      • xtc

        Hja pa še za en rek so poskrbeli NOB Slovencelj-Slovencu Slovencelj.

    • Nata

      + + + ampšak novo Agencijo pa le imamo
      http://www.drugitir.si/2tdk.

      Nove , lepe službice !!

    • Igor Pavlič

      Če bi drugi tir gradili komunisti (kot so prvega in tunel pdo KAravankami), b8i bila cena zagotovo trikrat nižja. Zemlajričev UKC se stal toliko, mkt zdaj damo za urgentni blok, ali smo preplačali predot med Šentvidom in Grincami. Tudi nTEŠ VI je stal toliko moklot bi koštala jedrska elekrarna. To omenjanje komunistov postaja že popolnoma smešno, več kot jasno je, da so rdečkarji gradili daleč hitzreje in ceneje, kot seje to začelo dogajati ppotemk, ko je zadišalo po pomladi. Še huje je, zdaj sploh nismo več sposobni oizpeljati nobenega projekta niti doma, pod Titom smo gradili ingfrastrukturne objekte po vseh kontinentih!

  • Skrajno Desni

    Naši vladni lopovi bodo tudi od teh 109 milijonov evrov evropskih sredstev pokradli najmanj 10 milijonov.

    • stajerc5

      Naj ti ne bo nerodno in ne bodi tako skromen….

      • rubec

        Bo prej držalo 109,10 miljonov. Jebeš ti tistih sto čukov razlike. To lahko slovenci za čas posla pokrijemo.

    • sodnikisozločinci

      Naši vladni lopovi – šarobanda po domače, so sposobni od 109 milijonov ukrasti 218 milijonov.

  • Ryuk

    Hrvati bodo za 270 km železnice plačali toliko kot mi za 21 km.

    • Peter

      Prav jim je, no.

    • KAPIBARA

      Za primerjavo si tudi oglej gradnjo+ stroške železnice Peking: Tibet.. rok, stroški.. in teren..

    • Peter

      Zato pa nimajo niti Kolektorja niti Foruma 21, no.

      • Igor Pavlič

        Oni imajo Agrokor in SAnaderja, namesto JAnkovića pa BAndića.

    • Oliva

      Pa pravijo, da hrvati kradejo, ni res, slovenci kradejo, pri vsakem projektu si nafilajo žepe. UKC – zopet legionela, zakaj? Ker so vgradili zastarele cevi in zdaj kar naprej popravljajo. Najdite mi eno bolnico kjerkoli po Evropi, kjer se to dogaja. Zidar je kriv za vse, milijone, ki bi jih moral porabiti za UKC je deponiral v Švico in zdaj hodi v banko delat kontrolo, če je še vse tam. Tako delajo pri nas kradljive podgane, štango jim pa drži murgelčan.

  • Peter

    V dolini pa bomo za nekaj miljard (80% investicije bodo pokradli) zgradili drugi in tretji tir pa še četrtega pol in jih po nekaj letih zaprli.
    Kot TEš6, nekaj takega, no.

  • Oliva

    Ja, Slovenija res crkuje po obrokih in z njo vred državljani, ampak ne vsi, samo tisti, ki verjamejo v demokracijo in napredek. Glavna naloga rdečih podgan je, da uniči to lepo deželico. Fuj! Kdaj bomo toliko osveščeni, da bomo šli na ulice protestirat proti tej rdeči komunajzarski zalegi, pa jih spokat tja kamor spadajo, na smetišče in zakurit za seboj, drugače bodo prilezli nazaj.

  • KAPIBARA

    Tleke se grebejo za gradnjo 2 tira…
    na koncu nobeden ne bo imel nič od tega: Izvajalci, vlada, plačniki in jest delničar LK.. :-( .-(

  • Garbage man

    Zastopite ,da je Hrvaška ponudila več Bulčevi, kot Slovenija……verjetno bo padel zastonj privez za jahto in večerja s škampi

  • Garbage man

    BULC STARA UDBAŠKA DRUŽINA!

  • rubec

    Bulčeva naše adute zaenkrat še skriva. Ko bomo mi vzpostavili tire na žerjavico in vagone brez podna verjemite, da bo kompozicija v budimpešti dosti prej kot una hrvaška.

    • Peter

      Pik zigmar pa res ni noben adut, no.

  • Nata

    Da na rit padeš ! Žrtvovali bodo Luko Koper, vse dobre povezave z Evropo ?

    VSE ZA SVOJE ŽEPE !!

    Kar naenkrat imamo silne gradbince. . . . . .Riko, pa oni šef Dela , Škrabec ? Seveda, žepkov je veliko. To ne morejo delati z denarjem EU , ker bi bilo preveč vidno, kam gre denar.
    In sedaj bodo napadali Finsko, ki je povlekla edino pravilno potezo ?? Cerarja bo potrebno odstraniti s funkcije, saj samo škodo dela !!O mednarodnem pravu pojma nima. Obnaša se pa kot Kalimero, ko ga kdo povleče za jezik !

    • marker

      Riko po kranjski občini razkopava in luknja cevi plinovodov, ker ne ve kje potekajo.

  • marker

    Sedaj pa se domišljava ministrica poglej v ogledalo. Madžare si nagnala, da so šli k Italijanom v Trst in Hrvatom na Reko, mi pa bomo imeli po tvoji zaslugi dolg nos in veliko škode..Takoj je treba prekiniti z gradnji 2TDK, prvič, ker je predrag in drugič, ker obstoječa zmogljivost zadošča za naše potrebe, drugih pa ne bo. Luka Koper bo kmalu samo še slepo črevo.

  • AlojzZ

    Volili smo, sedaj pa imamo.

    • Minovak

      Jaz jih nisem volil, mene so rdeči bivši jugoslovani, ki jim sem in tja, kdo reče Slovenec, dobro zaj.bal. Sicer pa nikoli tudi niso znali nič drugega, zato in izključno zato smo postali zadnja violina v EU, ker večjih bedakov niso našli.

  • Vera

    Medtem,ko se naši vodilni še kregajo,pametni gradijo z denarjem EU-ja.

  • Olga101

    Čestitke Hrvati!

  • Edi Puc

    .. ahhh dajte no, tudi 109m je veliko!
    55 si bojo razdelili, za 55 pač nekaj napravili.

    Ta vlada DELA samo za IZBRANI KROG ljudi,
    Kaj bi železnica, ekipa dobro služi z avtocesto in nima interesa da bi bilo kdaj drugače.
    Konkurenca je zmeraj dobra, bodo prevozi po železnici še ceneje.
    (žal ne za nas)

  • Minovak

    Če so naši mafijski veleumi samo za študije domov za ostarele, računali 75 mio. €, potem si lahko mislite, koliko bi te stale za novo progo. Drugi, zlati tir bo morda res stal 700 mio. € (če bi ga delali Kitajci), skupaj torej 1.700 milijov €. Tista miljardica pa je študija vrhunsko pametnih, rdečih “načrtovalcev”.
    Madonca, pravi Slovenci ali bomo res to dopustili, jaz že režem dolgo palico…naši otroci in vnuki bodo zaradi rdečih barab nasrkali, da bo joj in se ne bodo ravno z veseljem spomnili svojih staršev.

  • Pepy

    Haloo – a to Šivilja kapira :
    Hrvati bodo za 270 km železnice plačali toliko kot mi za 21 km… Halllo – kje smo …?

  • mginko

    cca 800.000 nedržavljanov=nevolivcev, je na komunistično parolo “saj so vsi enaki” (samo komunajzarji ne), z neudeležbona na volitvah “izvolilo” od strani kučana podprtega klovna, ki vam danes vlada, pripet na vrvico iz ozadja. Nedržavljani-nevolivci, še naprej bojkotirajte volitve, ploskajte klovnu in komunistu v prvih vrstah na proslavah ter uživajte z ilegalci preko meje v svoji sošeščini, na izoliranem komunističnem teritoriju od EU, teritorij – ker države nimamo več. Nevolivci, ki danes jamrate, nimate kaj jamrat – požrite, kar ste z neudeležbo na volitvah spacali. Prispevajte od svojih plač-davkov še naprej za 2.tir,da bo ta rdeča mafija vas še naprej ožemala iz korita davkoplačevalcev.

  • freedomfighter

    Ja mogoce bi pa mi rabili se en regerendum da se malo odlozimo zacetek izgradnje…mogoce lahko vili vstraja toliko cada da nas prehiti se bosna

  • janko

    Italijani že imajo železniško obvoznico mimo Slovenije, vlaki laufajo po nji 160 km/h. Sedaj jo bodo še južni cigani naredili, seveda z Merklcinim denarjem. Pa smo oaza siromakov!! Prekleti komunizem!

  • Igor Pavlič

    To je toliko, kot če bi za naš drugi tir namenili kakšnih 15 milijonov EUR, kar niti za pripravo javnega razpisa ni dovolj.

  • Van Der Waals

    NAMESTO DA BI POTEGNILI AVTOCESTE DA PRIDE DO RAZVOJA ŠIRŠE SLOVENIJE… MI SE UKVARJAMO Z DRUGIM TIROM. J

  • samsara

    Ni kaj dodati. Lahko le še enkrat ugotovimo, da Slovenijo, pardon Udbofevd, vodijo najrazličnejši loleki, bolerki, tupkoti, glupkoti, mirkoti, marjančki, alenčice, korlčki…, neposredni ali pa posredni izrojeni produkti 3/4 stoletja negativne udbokomunistične selekcije.
    Kljub predolgi skupni zgodovini v totalitarni udbokomunistični državni jugotvorbi, Hrvaška očitno okreva neprimerno bolje kot udbofevd severno od nje, kjer okrevanja pravzaprav ni. Stanje se celo slabša in gre v smeri razmer prej omenjene udbokomunistične državne jugotvorbe. Krvosesi iz polpretekle zgodovine šenaprej pijejo kri slovenskemu narodu, zdaj pretežno preko svojih potomcev, sorodnikov ali pa kar nameščencev. Kar se jim zazdi bolj priročno.

  • Marko Pokljukar

    Kdo je sedaj tu nor.Pa saj ste desni z vasimi referendumi zavrli gradnjo drugega tira in to zato ker so levi na oblasti in se bojite da bodo prevec pokradli.Pokradli bi tudi vi samo manj,ker so levuhi na oblasti,Ko clovek prebira komentarje kako so levuhi vse krivi mu gre na bruhanje,Krivi ste desni in levi,ker se v vitalnih zadevah za Slovenijo ne morete nic zmenit,medtem ko se Hrvati lahko.Vse politike leve in desne je potrebno kastrirat,da ne bodo dajali potomcev,ki bi v prihodnosti skodili Sloveniji.Res pa je ,da je tudi skode ,ki bi se jo dalo narediti pocasi zmanjkalo.

    • mginko

      Imaš pravico, da napišeš svoje mnenje kdo je po tvoje kriv za današnje sranje, kar so spacali nedržavljani-nevolovci z bojkotom volitev, čeprav politike ne poznaš nič.

  • Minovak

    Prej, v stari jugi smo morali dajati Beogradu. sedaj pa hrvatom in to samo zaradi rdečkarjev. Kar se pa tiče naših levakov, pa so bili, so in bodo – gnoj.

  • lauraas

    Saj pa mi smo bolj pridni in upogljivi od Hrvatov, zakaj potem EU ima njih rajši?

  • Black_hawk

    vseeno je slovenija sto let pred hrvaško s komunisti ali brez!