Hrvati do Budimpešte gradijo nadomestek 2. tira, EU pa bo za 44 kilometrov železnice Reka-Zagreb-Budimpešta namenila 311 milijonov evrov nepovratnih sredstev!

Datum:

Evropska komisija je 12. decembra odobrila investicijo iz kohezijskega sklada, vredno več kot 311 milijonov evrov, za dogradnjo železniške proge na Hrvaškem. Gradilo se bo na relaciji Leskovac-Karlovac, kar je okoli 44 kilometrov. Gre za progo, ki bo tekla od Reke preko Zagreba do Budimpešte, s čimer se praktično nadomešča nesrečni 2. tir, za katerega so bili pred časom zainteresirani Madžari. Za primerjavo: Slovenija je kljub nekdanji slovenski komisarki za promet Violeti Bulc pridobila le 109 milijonov evrov nepovratnih evropskih sredstev za gradnjo drugega tira, dolgega 27 kilometrov, vrednost katerega se giblje med 1,3 in 1,8 milijarde evrov.

Kako radikalno nesposobne so vlade Republike Slovenije, priča podatek hrvaških medijev, da bo Evropska komisija za izgradnjo 44 kilometrov dolge proge na Hrvaškem na razdalji Leskovac-Karlovac odobrila nekaj več kot 311 milijonov evrov iz kohezijskega sklada EU.

“Ustvarjanje in izboljšanje trajnostnega in ekološkega načina prevoza je ključni del našega truda v boju proti podnebnim spremembam,” je povedala nova komisarka EU za kohezijo in reforme Elisa Ferreira, ki sicer prihaja iz vrst portugalskih socialistov.

Predvidena vrednost gradnje 270 kilometrov železniške proge je 3,6 milijarde evrov.

Z izgradnjo dela proge naj bi se po pisanju N1 omejil ekološki vpliv na enega od glavnih logističnih centrov na Hrvaškem ter razbremenil cestni promet, s čimer bi se tudi zmanjšal čas potovanja ter se povečala varnost na cestah. O hrvaških namerah gradnje železnice, ki bi povezovala severni Jadran z Madžarsko, smo na Nova24TV poročali že aprila 2019.

Za projekt se zanimajo tudi Kitajci
Projekt izgradnje 44 kilometrov dolgega predela proge, ki bo del proge Reka-Zagreb-Budimpešta, naj bi bil končan do oktobra 2023. Omenjena linija je del transevropske prometne mreže (TEN-T) in predstavlja del 6. evropskega železniškega koridorja za tovorni promet za mediteransko področje. Evropska komisija je v izgradnjo dela železnice od Reke do madžarske meje pri Botovem že vložila približno 400 milijonov evrov. Celotna ocenjena vrednost modernizacije obstoječe in izgradnje nove železniške proge na omenjeni relaciji, dolgi 270 kilometrov, naj bi bila 3,6 milijarde evrov.

Od 270 kilometrov železniške proge – od Botova na hrvaško-madžarski meji do Reke – le 170-kilometrski predel od Karlovca do Reke zaenkrat ni znotraj okvirov sofinanciranja s strani EU. Pred leti je namreč Evropska komisija ocenila, da je izgradnja predraga in se zato ne bi izplačala. A se zato za izgradnjo tega predela zelo zanimajo Kitajci, ki si v zameno obetajo koncesijo za obdobje 50 let.

Ivan Šokić

Sorodno

Zadnji prispevki

Dr. Simoniti: Slovenija se mora zbuditi in narediti konec tej vladi

Samo javnost in nihče drug ne more pripravi teh...

[Video] Golob postregel z novim “golobizmom”

"V tunelu je noč najtemnejša ..." Ne, to ni...

Sodišče obravnava zakonitost odpovedi RTVS Grahu Whatmoughu

Delovno in socialno sodišče v Ljubljani je včeraj na...

V Lendavi s subvencijami nad stanovanjski problem

Občina Lendava je objavila Javni razpis za subvencioniranje reševanja...