fbpx

Levičarski mediji na Poljskem protestno v prostovoljen 24urni medijski mrk! Mislijo da jih bo kdo pogrešal!

Foto: Twitter

Iz Poljske poročajo o protestu največjih privatnih televizijskih postaj, radiev in spletnih portalov. Razlog za protest je nestrinjanje s predlogom novega davka na oglaševanje. Namesto rednih oddaj in šovov so nekatere največje poljske zasebne televizijske postaje, kot sta TVN in Polsat, objavile posebno izjavo. Na spletnih portalih TVN24, Onet in Interia bralci prav tako niso imeli dostopa do člankov. Protestom so se pridružile tudi radijske postaje RMF FM, Radio ZET, TOK FM in Rock Radio, ki so namesto rednih oddaj prenašale posebno oddajo.

“Tu bi moral biti vaš najljubši spletni portal. Danes pa tukaj ne boste brali nobene vsebine. Oglejte si, kako bo videti svet brez neodvisnih medijev. Začela se je akcija Mediji brez izbire. Preberite naše odprto pismo poljskim oblastem,” so zapisali in dodali, da je zanje najpomembnejše, da imajo ljudje izbiro. “Zahvaljujemo se našim uporabnikom (gledalcem/poslušalcem) in našim poslovnim partnerjem za  razumevanje in podporo,” je mogoče prebrati na številnih spletnih straneh z novicami v poljskem jeziku.

Pri novem davku gre za izračun davka od dohodka iz naslova oglaševanja, ki bo zadeval vse izdajatelje televizijskih programov in založnike, vključno z velikimi tehnološkimi podjetji, poroča Rmx News. Zadeval bo tudi spletne oglase, plačali pa ga bodo velikani, kot sta Google in Facebook. Tehnični velikani in druge korporacije bodo morali plačati petodstotno davčno stopnjo, če bodo njihovi globalni prihodki dosegli 750 milijonov evrov, prihodki od spletnih oglasov na Poljskem pa, ko bodo dosegli več kot 5 milijonov evrov.

Konservativni mediji, javna televizija in radio kampanje niso podprli
Kampanje niso podprli konservativni mediji, javna televizija in radio. Protestna kampanja je bila na široko komentirana na vseh družbenih omrežjih. Konservativni in desno usmerjeni komentatorji so na splošno naklonjeni solidarnostnemu davku in proti stavki. “Torej bo končno prostor za dihanje brez sovraštva, lova na čarovnice, lažnega predstavljanja dejstev, slabe volje in nevednosti? Mogoče bi morali trajno ‘prekiniti dejavnost’?,” je zatrdil vodja poljske Lige proti obrekovanju Maciej Świrski.

Ministrstvo za finance načrtuje uvedbo največjih davkov na dohodek od reklam, ki oglašujejo tisto kar je zdravju škodljivo, vključno s sladkanimi pijačami. “V Evropski uniji se temu reče digitalni davek za del interneta. Imamo opravka z velikimi neravnovesji. Globalne medijske korporacije prevladujejo in bodo morda še bolj prevladovale z močjo svojega kapitala, “ je opozoril premier Mateusz Morawiecki.

Poljski premier Mateusz Morawiecki (Foto: epa )

Manjši tradicionalni mediji bodo oproščeni plačila davka. Za medijske hiše bo veljala nizka davčna stopnja do določene ravni dohodka. Polovica od približno 178 milijonov evrov, ki jih vlada namerava pridobiti do leta 2022, bo šlo na račun Nacionalnega zdravstvenega sklada (NFZ). 35 odstotkov dohodka bo prejel sklad za podporo kulturi in ustvarjalnosti v medijih, 15 odstotkov pa bo šlo za Nacionalni sklad za oživitev gospodarstva.

Nina Žoher