Preiskava Facebooka zaradi kršenja podatkov uporabnikov se zaostruje: Pridružili so se tudi FBI in druge zvezne agencije

Mark Zuckerberg (foto: epa).

Preiskava Facebooka, ki je kršil pravice posameznikov in delil njihove podatke brez dovoljenja v politične namene, se nadaljuje in tudi širi. Preiskavi so se pridružili tudi FBI, Komisija za vrednostne papirje in borzo Združenih držav Amerike in tudi Zvezna komisija za trgovino.

Zvezni preiskovalci želijo vedeti, ali je Facebook vedel za kršitev podatkov, ki je prizadela približno 71 milijonov ameriških uporabnikov. Lahko bi se znašel v hudih težavah, če je v tistem trenutku vedel za kršenje, vlagateljev in uporabnikov pa o tem ni obvestil, poroča Mail Online. Preiskovalci tudi raziskujejo, ali je bil ustanovitelj in izvršni direktor Facebooka Mark Zuckerberg vpleten v škandal.

Predstavnik Facebooka je v izjavi dejal, da “sodelujemo s preiskovalci v Ameriki, Veliki Britaniji in tudi z drugimi. Zagotovili smo tudi javno opravičilo in pojasnilo, odgovorili na vprašanja in se zavezali, da bomo pomagali v nadaljnji preiskavi”.

Ustvarili so program, ki vpliva na izbiro volivcev
Zuckerberg je v svoji izjavi namreč priznal, da varovanje osebnih podatkov do leta 2014 ni bila prioriteta podjetja. Nekdanja direktorica Obamove predsedniške kampanje iz leta 2012 Carol Davidsen je tako razkrila, da jim je Facebook dovolil ekstrakcijo celotnega socialnega grafa posameznika, ki je njihovi aplikaciji omogočil tudi vpogled v seznam njegovih prijateljev. S tem so bile kršene pravice posameznikov, ki sami niso odobrili deljenja svojih podatkov z neznanimi aplikacijami in organizacijami. Škandal pa se je začel po tem, ko je Facebook delil podatke uporabnikov z družbo Cambridge Analytica. Od takrat, ko Facebook ni uspel zaščititi približno 87 milijonov uporabnikov, so oblasti v kar nekaj državah povečale nadzor nad Facebookom. Družba je uspela pošiljati informacije od 87 milijonov ljudi, čeprav jih je le 270 tisoč za to dalo dovoljenje. Program so zasnovali tako, da lahko dejansko predvidi in tudi vpliva na izbiro volivcev.

Facebook uporablja več kot 1,5 milijarde ljudi. (Foto: epa)

A. G.