Japonski proizvajalec avtomobilov Toyota je najavil premik v svojem pristopu k programom enakosti in vključevanja, raznolikosti (DEI) in napovedal, da ne bo več sponzoriral kulturnih dogodkov in parad, kot je LGBTQ+ parada v ZDA.
V sporočilu, ki ga je prejelo 50 tisoč zaposlenih v ZDA in več kot 1.500 prodajnih salonov, je podjetje pojasnilo, da odločitev predstavlja posledico zelo spolitizirane razprave, ki se nanaša na poslovne obveze do prakticiranja programov DEI.
Toyota sodeč po zapisanem ne bo več sponzorirala kulturnih dogodkov, vključno s festivali in paradami, razen če bodo neposredno povezani z znanostjo, tehnologijo, inženiringom, matematiko, izobraževanjem ali pripravljenostjo delovne sile.
Bloomberg je poročal, da se namerava Toyota tudi umakniti iz sodelovanja v kulturnih raziskavah in bo prenehala sodelovati pri merjenju letnega indeksa enakosti v podjetjih, ki ga izvaja največja organizacija za politično lobiranje LGBTQ v ZDA Human Rights Campaign. Zaradi svojih prizadevanj pri vpeljevanju DEI je podjetje v preteklosti prejelo odlično oceno za svoja prizadevanja. Proizvajalec avtomobilov se bo po navedbah Times of India raje usmeril v poklicno razvojno mreženje in mentorstvo ter skrbel za to, da se prizadevanja tesneje uskladijo s poslovnimi cilji.

Do konkretne objave s strani podjetja je prišlo potem, ko je desni komentator Robby Starbuck na družabnem omrežju X obsodil Toyotino zavezanost programom DEI. Izrazil je prepričanje, da se je Toyota, ki je v ZDA nekoč veljala za eno najbolj zaupanja vrednih blagovnih znamk, preveč osredotočila na “prebujene” ideale. Zatrdil je, da korporacijske vrednote ne odražajo vrednot večine lastnikov Toyote in Lexusa, razen morda lastnikov Priusa, za katere je namigoval, da bi lahko podprli takšne pobude. Potem ko je bila Toyotina odločitev objavljena, je Starbuck izrazil zadovoljstvo in zatrdil, da njegova prizadevanja prispevajo k vrnitvi zdravega razuma v korporativno Ameriko.
Vse več podjetij ima dovolj wokizma
Toyota, s sedežem v konservativni zvezni državi Teksas, se s tem pridružuje rastočemu seznamu podjetij, ki se odpovedujejo sledenju “prebujenim” smernicam. Za podobne korake so se že odločila podjetja, kot so: Ford, Harley-Davidson, John Deere in Stanley Black & Decker.
Ž. N.