Vlada se bo igrala z vlakci tako ali drugače

Datum:

V sredo so v Kopru razkrili maketo 2. tira, s katero vlada želi “javnost seznaniti z zahtevnostjo in nujnostjo projekta II Tir.” Kot je Cerar povedal na odprtju makete: “Lahko rečemo, da smo danes že 1,2 kilometra bliže cilju. Izvlečni tir pomeni 1.000 vlakov letno več in milijon ton tovora več na vlakih namesto na cestah.”

Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič in državni sekretar Jure Leben sta ob predstavitvi makete pojasnila, da “gre za sodobno multimedijsko predstavitev, ki nudi vpogled v teren, preko katerega poteka trasa. Na ta način si bodo prebivalci lažje predstavljali, kaj želimo narediti.” Glede na to, da je bila cena makete 2. tira 100 tisoč evrov, je glavno sporočilo vlade o njihovih delovnih namenih zgolj zapravljanje davkoplačevalskega denarja za zastareli in nepotrebni železniški projekt.

Gašperšič je ob tem še dodal, da “si bodo ljudje lahko predstavljali tudi, kaj drugi tir pomeni v pridobitvah glede na povečane zmogljivosti pretovora tako za Luko Koper kot celotno povezavo med Koprom in Baltsko-jadranskim koridorjem.

Baltsko-jadranski železniški koridor, o katerem je govoril Gašperšič, v Evropi poznan tudi kot Rail Freight Corridor 5 (RFC 5), je namenjen povezovanju italijanskih pristanišč, čez Prelaz Brenner mimo Slovenije v Avstrijo. Edini Rail Freight Corridor, v katerem je planirana Slovenija, je RFC6, ki pa je trenutno šele v načrtovalni fazi. RFC6 bo v Slovenijo vstopal preko Sežane, naša država pa bo za to povezavo zgolj ena izmed postaj na poti do Madžarske. Koprska linija, ki jo vlada promovira kot izredno pomembno ozko grlo, pa v mednarodnih načrtih ni nič drugega kot zgolj slepo črevo do Luke Koper, ki po številkah močno zaostaja za okoliško konkurenco.

Celoten članek si oglejte na strani Primorska24.si.

Sorodno

Zadnji prispevki

Si je Irena Joveva nastavila ogledalo?

Letele so glave direktorjev, urednikov in novinarjev, a so...

Vlada bi obdavčila tudi tiste, ki nimajo

Pojavljajo se različne predloge za sistemsko financiranje gradnje javnih...