Zaradi zelenega prehoda bo letenje postalo dražje

Datum:

Cena zelenega prehoda bo zagotovo udarila tudi po žepu, tokrat tiste, ki se vozijo z letali. Deutsche Lufthansa AG, največja evropska letalska skupina, je cenam vozovnic dodala okoljske dajatve v vrednosti do 72 evrov. Letalske družbe že leta opozarjajo, da bi lahko predpisi, ki od njih zahtevajo uporabo dražjega trajnostnega reaktivnega goriva, povečali stroške.

                   

Doplačilo začne veljati za vozovnice, rezervirane od 26. junija naprej. Velja za države z odhodom iz evropskih držav, dajatev pa se bo gibala med 1 in 72 evri, odvisno od prevožene razdalje.

Po tem, ko so se cene letalskih vozovnic v zadnjih letih v razmahu potovanja po covidu že dvignile, se je vzbudila bojazen, da bi lahko nadaljnje zvišanje potnike začelo odvračati od letenja. A nemška Lufthansa druge izbere v tej bitki s spoštovanjem pravil nerazumnega zelenega prehoda ne vidi. Pravijo, da bo dajatev “pokrila del stalno naraščajočih dodatnih stroškov zaradi regulativnih okoljskih zahtev”, kot je trajnostno letalsko gorivo (SAF), izdelano iz materialov na biološki osnovi. Slednji so namreč po njihovih navedbah ključni za zmanjšanje onesnaževanja okolja med letom, poroča Reuters.

Cene vozovnic se bodo zvišale med 1 in 72 evri, odvisno od vrste vozovnic. Velja pa to za vse lete z odhodi iz držav Evropske unije, Velike Britanije, Norveške in Švice, so sporočili iz nemške letalske skupine. Nekatera povišanja veljajo od 26. junija za odhode od 1. januarja 2025 naprej.

Foto: epa

Sektor letalskih prevoznikov, ki je odgovoren za približno dve ustrezni svetovni oddaji, se sooča z velikimi izzivi pri razobličevanju, saj je tako alternativa za gorivo za letenje še vedno omejena. Novi predpisi EU zahtevajo, da dobavitelji goriva do leta 2025 zagotovijo, da je 2 manj goriva na letališčih v EU SAF, da se ustavi na 6 navedenih do leta 2030 in na 70, ki so bili do leta 2050. Ti ukrepi naj bi povečali operativne stroške letalskih družb. 

Kaj pa ostali prevozniki?
Odzvala sta se tudi britanska nizkocenovna prevoznika easyJet in Wizz Air, ki sta za Economic Times dejala, da ne bosta uvedla podobnih doplačil. EasyJet je poudaril svojo osredotočenost na zmanjšanje ogljika s tehnologijo vodnika, medtem ko je Wizz Air pozval vlado, naj zagotovi spodbude za podporo okoljskim ciljem letalske industrije, ne da bi obremenili potnike. V Združenih državah Amerike letalske družbe, kot so United in Southwest, niso imele okoljskih pribitkov. V začetku tega leta je Singapur uvedel dajatev na letalske vozovnice za financiranje stroškov SAF, izvršni direktor Lufthanse Carsten Spohr pa je pred tem opozoril, da bo doseganje ciljev EU izziv, kar pravi, da se bodo povečani stroški prenesli na stranke.

A. H.

Sorodno

Zadnji prispevki

Hamas je pokončal 19-letno izraelsko dekle na grozovit način

Devetnajstletno Shiro Shohat z Modiina, vojakinjo v 414. enoti...

Tožba Milana Zvera proti Evropski komisiji gre naprej – zadeva že dodeljena sodnikom

Evropski poslanec Milan Zver (SDS/ELS) je maja letos pri...