Gorjupa spoznanja Milana Kučana in njegovih trobil

Miro Petek (Foto: osebni arhiv)

Te dni sem brodil po kupu knjig, ki jih nimam na knjižni polici, ker tega niso vredne, vendar prav nobene knjige ne vržem v smeti. V eni od škatel, kjer je marksistična in druga literatura, ki smo jo prežvekovali ob študiju novinarstva na takratni Fakulteti za sociologijo, politične vede in novinarstvo, sem našel tudi knjigo Mitje Gorjupa z naslovom Samoupravno novinarstvo, ki jo je leta 1978 ob VIII. kongresu ZKS izdala Delavska enotnost.

27 let in že šef Dela
Zveza komunistov Slovenije je v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja naredila Gorjupa za prvo ime slovenskega novinarstva, hkrati pa gradila tudi Kučana kot tisto partijsko figuro, ki bo v eni osebi nasledila Kardelja, Dolanca, Kidriča in Mačka. Partija je Gorjupa z njegovimi 27 leti postavila za glavnega urednika Dela, glasila Socialistične zveze delovnega ljudstva. V intervjuju za zagrebški tednik Start se je Gorjup spominjal, kako je postal prvi mož Dela: “Zelo preprosto. Takratni predsednik SZDL me je poklical k sebi in mi rekel, da bi želeli, da bi postal glavni urednik.” Tako preprosto je bilo to. In Gorjup se poprej ni nikoli ukvarjal z novinarstvom, bil je predsednik republiške konference Zveze socialistične mladine Slovenije, nato pa je v kratki novinarski karieri – umrl je zelo mlad, star 34 let –  politika iz njega naredila partijsko-novinarsko ikono. Novinarsko društvo je tudi svoja cehovska srečanja imenovalo po njem; takrat smo novinarji obiskovali Gorjupove dneve.

Mi, Jugoslovani, pod Titovim vodstvom
Vodenje osrednjih sredstev javnega obveščanja ali javnih glasil, kot so medije v socialistični latovščini takrat poimenovali, partija ni zaupala komurkoli in Gorjup je bil tisti, ki je bil vreden zaupanja. Ob dnevu OF aprila leta 1976 je na slavnostni seji republiške konference SZDL grmel: “Mi, Jugoslovani, smo imeli zavidanja vedno srečo, da smo pod Titovim vodstvom pokazali sebi in svetu, da smo vsa ta protislovja sposobni obvladovati, da človekova polna svoboda niso sanje marksističnih zanesenjakov, temveč ostvarljiva resničnost.”

Mitja Gorjup je bil tudi predsednik Zveze novinarjev Jugoslavije in na skupščini te zveze v Kranjski gori leta 1975 je podrobno razčlenjeval vlogo in pomen novinarjev in novinarstva v samoupravni socialistični družbi. “Programska zasnova jugoslovanske samoupravne doktrine oziroma ZKJ so prekvasile jugoslovansko novinarstvo v njegovi veliki večini. Spoznanje, da novinarstvo v samoupravni socialistični Jugoslaviji ni in ne more biti sila zase – pa tudi “sedma sila” ne –, temveč je sploh lahko kakšna sila edino le, če je scela vpeto v borbo jugoslovanskega delavskega razreda in ZKJ za osvoboditev dela in s tem za samoupravno humanizacijo vseh družbenih odnosov pri nas, je danes prevladujoče in zmagovito …”

Dve leti za tem je na skupščini jugoslovanskih novinarjev v Vrnjački banji podčrtal pomen partije in SZDL za razvoj novinarstva. “Pri tem so tako Zveza komunistov kot Socialistična zveza ustvarjale potrebno družbeno politično ozračje, v katerem smo se novinarji in jugoslovansko novinarstvo lahko počutili kot integralni del teh dogajanj, kot subjekt vsega tega intenzivnega iskanja boljših in ustreznejših poti za najširše družbeno politično angažiranje delovnih ljudi, ne pa le kot objekt razpravljanj, odločitev od zunaj in kritike …”

Psihična stiska urednikov in novinarjev
Na sestanku osnovne organizacije ZKS Delo časopisi pa je novembra leta 1973 Mitja Gorjup dejal, da “novinarstvo ni služba, je politična opredelitev.” Na taistem sestanku je z velikim občutkom in razumevanjem spregovoril tudi o psihičnih stiskah Delovih novinarjev in urednikov. “Če ob tem, ko pišejo uvodnike o samoupravljanju ali o ZK, mislijo, da je ZK sama po sebi nekakšen nebodigatreba in če, ko pišejo, kakšna mora biti SZDL, da bi resnično razvijali demokracijo in samoupravljanje, mislijo o tem drugače, padajo nujno v psihično stisko …”

Tudi danes padajo nekateri novinarji in uredniki v psihično stisko. Gorjupo spoznanje njih in njihovega glavnega urednika Milana Kučana, da Jugoslavije in partije ni več, je kot pelin dodatno zagrenilo še dejstvo, da njihova medijska trobila izgubljajo sapo in da novi mediji posegajo v medijski prostor, kjer so prej imeli izključni monopol.

In to jih hudičevo boli. In ta bolečina bo vedno hujša.

Miro Petek

  • AlojzZ

    Internet je nočna mora diktatorjev. Ničesar več ni možno trajno skriti.

    • janez zorman

      Ne samo diktatorjev, tudi lopovov.

  • sloustava

    Ziveli tiste case in vemo, kako so bentili nasi starsi nad Delom in njegovo infantilnostjo. Danes je treba se teh ubogih nekaj desettisoc naklade dobesedno nadomestiti. Ampak kako? Tako, da se hodi od hise do hise in pove resnica. Sama Nova24tv ni dovolj! Tezka bo, a volitve so tu! Gledam VV faktor, super je, a ne vem, kako se bo obnasal Aljus Pertinac, ko bo “zagustilo” stricem iz ozadja in bo Jansa prevec napredoval. Ne pozabimo, Pertinac je le komunist in NE sme zatajiti, saj so posledice lahko hude. Padec z lojtre, recimo!

  • moat

    Mah 5ek, to je pa ponovno politična propaganda, zgodovinska, že preživeta. Današnja realnost sicer ni kaj dosti drugačna, res. Pa poglejmo na desno. 5ek ali meniš, da nova24tv niso političen “cajtung”? Seveda so! Cajtung, ki mu je dovoljeno prav vse. Kaj to pomeni si lahko preberete in prisluhnite v Mladini (vaši nočni mori), kjer so dejansko carji in vedo kaj in kako govorijo http://www.mladina.si/182644/alternativna-trobila/, http://www.mladina.si/182642/radio-mladina-vasja-jager-o-v-medije-preobleceni-politicni-propagandi-sds/. Totalno mimo, razen seveda za “vaše”, da jim pihate na dušo in zamegljujete pogled. Roko na srce, pa saj na skrajni levi ni kaj dosti boljše, res.

    • AlternativaZaSlovenijo

      A Mladina pa ni politični cajtung. Vedo kaj govorijo? Itaq, vedo kako morajo in smejo pisati.

      • KIKI

        Sorosovi paradni konji!!!

      • moat

        Lahko, da je, oziroma je. Saj danes ni “cajtunga”, ki ne bi zasledoval neki cilj, pripadnost, imel kapitalsko navezo ipd. Toda, ko bereš članke na nova24tv in Mladini, med njimi pač ni primerjave, niti približno. Na nova24tv so večinoma ideološko naravnani, propagandni, žaljivi in se niti ne trudijo biti strokovni. Smešno pa je to, kar praviš, da vedo, kar smejo in morajo pisati. Pa saj to vedo, še predobro, tudi na nova24tv.

    • domovina mili dom

      Je velika razlika
      1. za financiranje NovaTV ti in jaz in mi nič ne prispevamo.
      2. Mladino pa podpiramo posredno vsi. Zakaj? Lastnik Mladine je “firma”KB1909, lastniško se ta firma navezuje z medicinskimi posredniki mafijske udbe. Logično je, da mi vsi plačujemo preko zdravstvenih storitev to komunistično trobilo.
      Pa obračaš kakor koli že taka so dejstva.

      • moat

        Sem že povedal, da je Mladina tako kot ostali cajtungi tudi kapitalsko odvisna, pa saj je tudi nova24tv. Toda med njima je velika razlika. Kot sem že odgovoril AltenativiZaSlovenijo je moje mnenje, da so na nova24tv večinoma ideološko naravnani, propagandni, žaljivi in se niti ne trudijo biti strokovni. Seveda je to samo moje mnenje.

        • domovina mili dom

          Glej, da je nek medij ideološko opredeljen, je popolnoma naravno, zdravo, pluralno v demokraciji. Kajti vsak razumen humanoid se pač opredeli za to kar mu je sorodno po “duši”.
          Problem nastaja okrog medijev, ki jih moramo prisilno plačevati, ti, jaz…..
          Pri teh mediji pa ne bi smelo biti politične polarizacije.
          Prisilno direktno plačujemo RTV
          Posredno pa plačujemo Mladino, Delo, Dnevnik.
          Delo, Dnevnik plačujemo, ker morajo državne firme biti naročene, to plačamo preko storitev.
          Zato pridno klikaj na Novi, da se ji bo višal števec klikov in s tem večji zaslužek pri reklamah.
          Čim večkrat prosim obišči to spletno stran. Prosim, prosim.

          • Viktorh

            Žal, tudi Petek je v prejšnjem režimo moral biti lojalen, če ne…

            Ko pa se je v samostojni demokratični državi odločil, da bo pisal po vesti, se je zanj končalo žalostno…

            Petek se s tem NE hvali, ne omenja, opisuje le kurbirski režim v propadlem enopartijskem sistemu.

          • domovina mili dom

            K sreči je bila ta lojalnost navidezna, kot pri ostalih navideznih partijcih. To je bil pač boj za preživetje v diktaturi.
            Zato tudi bes rdeče nomenklature nad osebami, ki so “izdale tekovine”.
            Paniko pri rdečih povzroča lastništvo medijev, v kakršni koli obliki tehnološke manifestacije.
            Zakaj sedaj panika pri nakupu Proplusa. Zasedajo Murglje in kurirji so na maratonskem polju do ministrstva za kulturo 24 ur. Peršak baje ne more spati.
            Kajti ameriško lastništvo, ki ni kapital iz znanih nakradenih virov kontinuitete, je nevaren za komije.

          • moat

            S prvim odstavkom se povsem strinjam. Enako govorim tudi sam. Glede plačevanja RTV sem se že enako izrekel, da se mi ne zdi prav, da moram plačevati nekaj kar ne gledam (oziroma zelo zelo redko, največ pa kakšen šport). Toda, po drugi strani, nismo unikum, saj imajo “režimske” medije, ki jih plačujejo (ne)gledalke in (ne)gledalci, ne glede na politično pripadnost tudi v drugih državah. Je pa res, da je število zaposlenih v naši RTV SLO nerazumno veliko in takšen je tudi prispevek.
            Hm, glede naročnin na časopisje za državna podjetja in javno, državno upravo – tega nisem gledal s takšnega zornega kota. Moram pa priznati, da imaš prav. Pa vendarle, je treba po drugi strani priznati, da je npr. v Delu več novic z doma in po svetu, kot npr, v Demokraciji.

          • domovina mili dom

            Govoriva o plačevanju. Rtv je pa rdeča do 99%. Zato je tukaj nekaj zelo narobe.
            Glej, sedaj bodo odpustili Rebernikovo, ker ni čisto na rdeči liniji.
            Poenostavljeno črno belo. Jaz plačujem Rebernikovo, ti plačuješ Paškovo. Torej bom jaz oškodovan. Na RTV naj bodo zaposleni vseh barv, da govorimo o enakosti in k temu tudi oddaje.

          • moat

            Se strinjam, da RTV SLO, ki bi morala biti nevtralna, vleče v levo. Toda 99%, tega pa ne verjamem, res.

          • domovina mili dom

            Bo kar držalo. Drugače ne bi odstavljali urednikov in novinarjev z veliko večino.

          • moat

            No, sklepam na podlagi programske sheme, ki pa zagotovo ni 99% leva.

    • Mojca pokraculja

      Sem pričakovala tale tvoj zapis, hehe! Lepo da si dal roko na srce, da na “tvoji” strani ni nič bolje! Če si hotel povedati, da nisi ne na eni ne na drugi strani, ti ni ratalo. V bistvu sta obe strani politični, tako kot cajtungi Mladina in portal Nova24. Gre za nekaj drugega, za tisto kar nihče ne želi slišati in dojeti. Za usegliharjenje gre, zelo prikladno in enostavno razmišljanje. To se vedno konča pri kučanu, ker ga je on nastavil, da je vanj ujel tiste, ki se ne želijo opredeliti, ampak mislijo, da je najbolje da ostane kar tako kot je. Ker na drugi strani je pa še večje sranje. Tretje poti pa ni, oziroma bi bila, če ne bi bilo JJ na čelu SDS in smo spet pri kučanu, njegovi mafiji in usegliharstvu. Daj malo razmisli kam to pelje. V pravo demokracijo gotovo ne. Saj ne misliš, da smo mi kdaj videli demokracijo, ali pa se motim ?!

      • moat

        Kam to pelje, če nekdo govori in obsoja prejšnji sistem? Samo nazaj. Pa saj smo ga (sistem namreč) večina že obsodili. Glasovali smo za demokracijo, se še spomniš? In je čas, da gremo naprej, da gradimo in utrjujemo demokracijo. Niti približno mi ni, da bi ostalo tako, kot je zdaj. Zato pa iščem politično alternativo. Tisto kar ponuja Janša pač ni zame in za večino Slovenk in Slovencev ne. Neopredeljeni so še vedno največja skupina.

        • Viktorh

          “Kam to pelje, če nekdo govori in obsoja prejšnji sistem? Samo nazaj.”

          Ta trditev je pa še bolj smešna.
          Za nazaj lahko – po tvoje – govorijo in pišejo le borci, partizani, stari komunisti, ki nas še danes prepričujejo kako so nas osvobodili, da imamo prav zaradi njih danes samostojno državo.

          Da, le borcem NOB je dovoljeno vse:

          Spominska slovesnost ob 73. obletnici smrti komandanta Franca Rozmana – Staneta, Pirniče
          4.11.2017
          Spominska slovesnost ob 73. obletnici smrti komandanta in narodnega heroja Franca Rozmana – Staneta bo v soboto, 4. novembra 2017, ob 17. uri pred rojstno hišo v Sp. Pirničah.
          Organizator: ZB NOB Medvode, KO ZB NOB Pirniče, KUD Pirniče, KS Pirniče

          Spominska slovesnost ob 73. obletnici bitke pri Kučibregu, Hrvaška
          5.11.2017
          Spominska slovesnost ob 73. obletnici bitke pri Kučibregu bo v nedeljo, 5. novembra 2017, ob 11. uri.
          Pohod Truške-Kučibreg.
          Organizator: Občine in ZB NOB Buje, ZB NOB Ankaran, Koper, Izola, Piran

          Spominska slovesnost ob obletnici smrti Franca Rozmana – Staneta, Lokve, Črnomelj
          7.11.2017
          Spominska slovesnost ob obletnici smrti komandanta Franca Rozmana – Staneta bo v torek, 7. novembra 2017, ob 11. uri pri spomeniku v Lokvah.
          Pohod. Črnomelj-Kanižarica-Maverlen-Talčji vrh-Lokve
          Organizator: ZB NOB Črnomelj

          Proslava ob dnevu KS Bizeljsko v spomin na izgon prebivalcev, Bizeljsko, Brežice
          11.11.2017
          Proslava ob dnevu KS Bizeljsko v spomin na izgon prebivalstva 11.11.1941 bo v soboto, 11. novembra 2017, ob 17. uri.
          Organizator: ZB NOB Brežice

          Slovesnost v spomin na obletnico smrti Antona Majnika, Ribnica
          19.11.2017
          Slovesnost v spomin na obletnico smrti Antona Majnika bo v nedeljo, 19. novembra 2017 v Ribnici.
          Organizator: ZB NOB Ribnica

          Srečanje mladih ob obletnici požiga domačij in domačinov, Golišče, Kresniški vrh, Litija
          24.11.2017
          Srečanje mladih ob obletnici požiga domačij in domačinov na Goliščah in Kresniškem vrhu v novembru 1944 bo v petek, 24. novembra 2017.
          Pohod Jevnica-Golišče in Kresnice-Golišče
          Organizator: ZB NOB Litija, KO ZB Jevnica-Kresnice

          75. obletnica ustanovitve odbora OF za Kambreško, Kračice, Nova Gorica
          25.11.2017
          Proslava ob 75. obletnici ustanovitve odbora OF za Kambreško ter krajevni praznik Kanala bo v soboto, 25. novembra 2017 v Kračicah.
          Organizator: ZB NOB Nova Gorica, KO ZB Kanal

          Spominsko srečanje ob obletnici smrti partizanke Vojke Šmuc, Izola
          27.11.2017
          Spominsko srečanje ob obletnici smrti partizanke Vojke Šmuc bo v ponedeljek, 27. novembra 2017 v OŠ Vojke Šmuc v Izoli.
          Organizator: ZB NOB Izola, OŠ Vojke Šmuc Izola

          Proslava v spomin na ustanovitev prvega odbora OF v slovenski Istri, Škofije, Koper
          2.12.2017
          Proslava v spomin na ustanovitev prvega odbora OF v slovenski Istri bo v soboto, 2. decembra 2017 v Škofijah. Pohod Škofije-Plavje
          Organizator: ZB NOB Koper, KO ZB Škofije

          Pohod po Kalanovi poti, Grgarske Ravne-Bate
          2.12.2017
          Pohod po Kalanovi poti Grgarske Ravne-Bate bo v soboto, 2. decembra 2017.
          Organizator: ZB NOB Nova Gorica

          Slovesnost ob 75. obletnici poljanske vstaje, Vinharje, Škofja Loka
          9.12.2017
          Slovesnost ob 75. obletnici poljanske vstaje bo v soboto, 9. decembra 2017 pri Brdarju v Vinharjih.
          Pohod: Poljane-Vinharje in Žiri-Javorč-Brebovica-Vinharje
          Organizator. ZB NOB Škofja Loka, KO ZB Poljane

          Akademija ob 73. obletnici osvoboditve Starega piskra, Celje
          14.12.2017
          Akademija ob 73. obletnici osvoboditve Starega piskra bo v četrtek, 14. decembra 2017, ob 18. uri.
          Organzator:

          Pohod po poteh Ruške čete, Bistrica ob Dravi, Ruše
          16.12.2017
          Pohod po poteh Ruške čete bo v soboto, 16. decembra 2017.
          Organizator: ZB NOB Ruše

          Spominski pohod “Po poti osvoboditeljev” Stari pisker, Celje
          16.12.2017
          Spominski pohod “Po poti osvoboditeljev” Stari pisker Celje- Šmartno v Rožni dolini bo v soboto, 16. decembra 2017, ob 8. uri.
          Organizator: ZB NOB Celje in drugi

          Slovesnost v spomin na žrtve drugega tržaškega procesa, Opčine-Italija
          17.12.2017
          Slovesnost v spomin na žrtve drugega tržaškega procesa bo v nedeljo, 17. decembra 2017 na Opčinah.
          Organizator: ZB NOB Izola, ZB NOB Koper

          Vsakoletna spominska slovesnost pri spomeniku šestnajstih padlih borcev leta 1942, Kostavska planina, Kamnik
          17.12.2017
          Vsakoletna spominska slovesnost pri spomeniku šestnajstih padlih borcev leta 1942, Kostavska planina bo v nedeljo, 17. decembra 2017, ob 10. uri na Kostavski planini.
          Organizator: ZB NOB Kamnik, KO ZB Zgornji Tuhinj

          Tradicionalni pohod v spomin na 47 padlih borcev Gradnikove brigade, Javornik nad Črnim vrhom, Idrija-Cerkno
          19.12.2017
          Tradicionalni pohod na Javornik v spomin na 47 padlih borcev Gradnikove brigade bo v torek 19. decembra 2017, ob 11. uri.
          Organizator: PD Črni vrh, ZB NOB Idrija-Cerkno, SB Gradnikove brigade

          Pohod po poteh Ruške čete, Ruše-Smolnik
          23.12.2017
          Pohod po poteh Ruške čete bo v soboto, 23. decembra 2017. Pohod Ruše-Smolnik
          Organizator: ZB NOB Ruše

          Spominska slovesnost ob obletnici ustanovitve Prekmurske čete, Strehovci
          23.12.2017
          Spominska slovesnost ob obletnici ustanovitve Prekmurske čete bo v soboto, 23. decembra 2017.
          Pohod po poti generacij: Strehovci-Bukovniško jezero-Vohlarjeva hiša
          Organizator: ZB NOB Lendava, občina Dobrovnik, ZB NOB Murska Sobota

          Prireditev v spomin na prve padle partizane, Rodne pri Orehku, Cerkno
          23.12.2017
          Prireditev v spomin na prve padle partizane bo v soboto, 23. decembra 2017, ob 11. uri.
          Organizator: ZB NOB Idrija-Cerkno, ZB NOB Tolmin

          Prireditev ob 76. obletnici bitke na Tisju, Litija
          24.12.2017
          Prireditev ob 76. obletnici bitke na Tisju in srečanje borcev, aktivistov in domačinov bo v nedeljo, 24. decembra 2017, ob 11. uri pri spomeniku padlih borcev II. grupe odredov v boju 24.12.1941.
          Organizator: ZB NOB Litija

          Pohod v spomin na ustanovitev IX. korpusa, Gornja Trebuša, Tolmin
          24.12.2017
          Pohod v spomin na ustanovitev IX. korpusa bo v nedeljo, 24. decembra 2017, ob 11. uri.
          Organizator: ZB NOB Tolmin

          Spominska prireditev ob obletnici požiga domačij in domačinov na Vačah in Malih Selih, Litija
          26.12.2017
          Spominska prireditev ob obletnici požiga domačij in domačinov bo v torek, 26. decembra 2017, ob 11. uri.
          Organizator: ZB NOB Litija

          Prireditev ob obletnici spomina na padle partizane in kapetana iz ameriške misije v NOB, Zgornji Tuhinj, Kamnik
          27.12.2017
          Prireditev ob obletnici spomina na padle partizane in kapetana iz ameriške misije v NOB Slovenije Charlesa Fisherja bo v sredo, 27. decembra 2017, ob 11. uri.
          Organizator: Občina Kamnik, ZB NOB Kamnik, KO ZB Zgornji Tuhinj

          • moat

            Povej mi katera država, ki je bila na strani zmagovalcev, ne organizira proslav in katera organizacija (skoraj vse letijo na ZB) ne organizira tovrstnih prireditev. In zdaj mi povej katera država organizira proslave ob spominu na žrtve poražencev (okupatorjev), izdajalcev?
            Sam ne govorim o zgodovini, medvojne in povojne poboje sem že zdavnaj obsodil. Tukaj govorim le o primerjavi člankov v nova24tv in Mladini. In če primerjaš oba članka je jasno, da je 5kov čista propaganda.

          • Soave

            Ja, kaj to ni zgodovina? Pomor tolikih Slovencev ? Proslave v tej smeri pa po moje niso kar tako. Saj so v spomin neštetim Slovencem, ki so jih pobili, ker se z komunizmom niso strinjali. . Da jim ni bilo potrebno soditi. Saj jih je bilo bolj malo takih, ki bi obsodbo in smrt res zaslužili.

          • moat

            Proslave organizirajo tudi vsi takratni zavezniki, čeprav so jih ti največ pobili. Sem že dejal, da obsojam medvojne in povojne poboje. In ta morija je bila zagotovo najhujša v novejši človeški zgodovini. Klali so pa na obeh straneh in to je zagotovo treba obsoditi in ne dopustiti, da bi se to še kdaj ponovilo. Ampak danes je treba gledati naprej (tukaj ne mislim, da se ni treba spominjati, kar je bilo), kar pa leva in desna politika ne razumeta in še vedno razvajata ljudi in to samo zato, da bi se obdržali ali prišli na oblast. Zagotovo pa bi bilo potrebno, da bi se odločali med njima le po tem, kaj bodo dobrega v svojem mandatu opravili za ljudi in državo in ne po tem, kako globoko bodo razdvajali ljudi.

          • Soave

            ” katera država organizira proslave ob spominu na žrtve poražencev (okupatorjev), izdajalcev?”
            to je tisti kavelj slovenske zgodovine, nove države. Ti drugi bodo večni izdajalci. Ne bomo mogli naprej, kot praviš, saj bi za večno priznali nekaj, česar ni bilo.Ene bodo slavili in zapravljali tudi naš denar, nas poražencev, ne izdajalcev. Lepo te prosim, kakšni izdajalci neki.
            V naši državi hodimo po kosteh pobitih , tebi podobni pa še vedno govoričite o kolaboraciji.

            Ampak. . . . . . te nič ne jezi, da seveda nekako gre naprej, po komunajzarsko ?? Vedno bolj se vračamo v Jugo !
            Mojca spodaj je dobro vprašala.

          • moat

            Se ne strinjam, da bo ta razklanost trajala večno. Poglej, malo mlajše (ali pa veliko mlajše, glede na to, kolikor se pač počutiš starega) od nas, zlasti pa milenijce, prav malo brigajo teme, ki nas zdaj razdvajajo. In tako je tudi prav. Ne rečem, da moramo zgodovino pozabiti. Nikakor, Napišimo jo objektivno, nato pa se posvetimo tistim temam, ki bodo prinesli nekaj dobrega ljudem in državi.

          • Mojca pokraculja

            Motiš se, ta razklanost kot ji praviš, v bistvu pa brezpravni režim, bo ” usekala” prej ali slej po “milenijcih”. Trenutno je zanje pomembnejše imeti denar, avto, služba itd. Ampak le navidez.

          • moat

            Hmm, s tem pa se ne bi strinjal. Milenijci so “posebna kategorija” mladih, ki so v bistvu globalisti in evropejci in jim je za našo politiko in kregarije bolj malo mar.

          • Soave

            Tega ne bom jaz doživela, da bi napisali zgodovino tako, kot je bilo.
            Veš, ker državo držijo v rokah ljudje, ki imajo na ustih kar naprej izdajalce. . . . se ne bomo mogli pogovarjati. Ker je vse povezano.
            Poglej Magno. Zakaj ne more biti v Kidričevem ? Ker so spodaj kosti pomorjenih.
            Naprej ne bom pisala, saj nima smisla. Preveč je še živih teh, ki so celo življenje sijajno živeli na račun kraje in goljufije !!!

          • moat

            Malo več optimizma, pa bo :). Zakaj ne bi doživela tega, samo “ta prave zgodovinarje”, ki naj bodo apolitični, strokovni v svojih raziskavah, pa bi bili na dobri poti, da se zgodovina napiše na novo. Magma in Kidričevo? To glede kosti na tem območju pa prvič slišim, res. Sam sem menil, da bi bilo usposobitev te cone veliko dražje, kot zdajšnja lokacija. lahko pa se seveda motim.

          • Soave

            No, saj drži, da stare zadeve popravljati je vedno dražje.
            Vendar pa dobro vemo kje so v Jugi gradili tovarne s tako tehnologijo. Odpadke so odlagali kar na dvorišče. . . . . Veliko je v Sloveniji še podobnih mest, o katerih se ne govori dovolj.
            Hja, govorice. . . . . saj ne moremo verjeti prav vsem . . . . še vedno pa velja tista, brez ognja ni dima. Domačini pa vedno veliko vedo.

          • moat

            Če si tam kje blizu ali s kom v stiku, potem bi lahko držalo, da imamo spet nova grobišča. Saj so itak vsa našli na podlagi pričevanj ljudi.

          • Soave

            Ja – Pričevanja !! Dolgo so ljudje molčali ! Hvala za njihov pogum, da so spregovorili. Saj veliko le teh ni več, a nekaj z dobrim spominom, jih pa še živi.
            Da ne naštejem nekaj primerjav s komunjarami.

          • Viktorh

            Poglej moat, nisva obsedenca.
            Države zmagovalke v Evropi – jasno pri tem lahko govoriva le o zahodnih demokracijah, ne pa vzhodnem bloku – proslavljajo zmago nad fašizmom, nacizmom, konec II. SV.
            Prav gotovo pa nimajo tedenskih “maškarad” na račun državnega proračuna tako kot v Sloveniji.
            Ne poznam in ne vem kako veseljačijo bivše članice Warš. pakta, vem le, da so tam razčistili s komunizmom in njihovimi zločini, v SI pa ne.
            Imajo leve in desne medije, ki so stalno v sporu.
            Pri nas pa je edini, pravi DESNIČARSKI, le ta portal.

          • moat

            Lepo si to povedal, res. Na nivoju, vsa čast. Kdaj pa meniš, da bomo mi razčistili s komunizmom. Po moje smo že. Sem kaj prezrl? Pa ne o korupciji, naših in vaših ipd. Saj to so teme, ne glede kdo je na oblasti.

          • Mojca pokraculja

            Nismo razčistili s komunizmom. Če glede tega še vedno ni jasno, da nismo, potem je veliko vprašanje ali sploh kdaj bomo. Slovenije ni več !

          • moat

            Ne bodite tako črnogledi ga. Mojca. Če ne bomo mi rešili naših težav, jih bo pa mladina. Zagotovo.

          • Mojca pokraculja

            “Proslave ob spominu na žrtve poražencev, izdajalcev “. In naslednje: “medvojne in povojne poboje sem že zdavnaj obsodil”
            Tole malo argumentiraj prosim, kajti tega pa res ne štekam. Medvojni poboji ? Povojni poboji? žrtve paražencev? žrtve izdajalcev ?

          • Viktorh

            Ne more, ni argumentov…

          • moat

            Ga. Mojca. To so teme, o katerih se je veliko govorilo in se še govori. Tu ni “štekam” ali “ne štekam”, zame so to dejstva in grozodejstva. Pa lep dan s štirinožnim prijateljem želim.

          • Mojca pokraculja

            Hvala , tudi jaz želim lep sprehod !
            Mene bolj kot to kaj se je govorilo in se še, zanima kako kdo opredeljuje in pojmuje posamezne pojme, ali bolje rečeno etikete. Pravim etikete, saj le te prepovedujejo/omejujejo lastno mišljenje. Delitev na zmagovalce in poražence na podlagi ideologije, sama po sebi pomeni, da je likvidacija nasprotnika vedno “legitimna, pravična, zakonita”, skratka ni zločin. Zato to še danes ni kaznovano in tako ostaja tudi za vnaprej – nekaznovano. Ker je temu tako, potem “razumem” da se ustaviš pri tem, da rečeš to so dejstva in grozodejsta. Samo za primer, pomisli, še vedno je živ človek, ki je sodeloval v umoru Rada in Ksenije Hribar ! In nikome ništa?! Zakaj, čemu, kako, se ga pusti na miru ?!? Ker je “zmagovalec” ? Je ubogi, star in dementen ? Kje je bila oblast do sedaj, saj so vsa dejstva znana že desetletja ?
            Pa preskočim v sedanjost, so “zmagovalci” v NLBIran-gate oprali milijardo !
            Potem pa rečejo glejmo naprej ! Ali pa ne bomo se šli revanšizma?! Ne brskajmo po preteklosti, ne preštevajmo kosti, kar je bilo je bilo ! O sveta preproščina !

          • moat

            Glede odgovornosti za poboje sem vedno bil za to, da se ugotovi odgovornost. Toda, odgovornost obeh strani. Glede pranja denarja NLB pa sem bil sprva malce skeptika, toda zdaj, glede na to kako se odvijajo stvari, je definitivno prišlo do pranja denarja in ni druge kot, da se ugotovi odgovornost vseh vpletenih. Sicer pa policijska preiskava še poteka. Bomo videli.

          • Soave

            + + + + + + + + + + Sijajno !!

          • Mojca pokraculja

            Madonca, pa saj teh proslav je za par strani. Kaj čmo oni-avantagarda, pa že ne bodo dopustili, da gre to v pozabo ! Sam problem je v tem, ker je avntagarda že čist dementna, tko da je to le teater v katerem sami nastopajo pa tega sploh ne vedo.

          • Viktorh

            Da, da in vse te veselice in maškarade se financirajo iz proračuna…

        • Mojca pokraculja

          Glej, zdaj sem pa res izgubila upanje, ko vidim kako razmišljaš. Ne bi izgubljala časa saj vidim da ne moreva najti skupnega jezika v ključnih stvareh. Bi te “prosila” da še enkrat prebereš vse tisto kar ti je pred časom napisal komentator dob.Tam so vsi odgovori na tvoja zgornja vprašanja.
          Lep dan, uživaj z beagelčkom.

          • moat

            Sva se že vrnila s sprehoda, hvala. Imava pač različne poglede, še vedno pa sva človeka, ki komunicirava na nivoju. In to je dobro, če že drugo ne velja in naju razdvaja. Tako pač je.

          • Mojca pokraculja

            Tisti članek v Mladi me res zanima kaj v njem piše, kajti linke , ki si jih priobčil – vse skupaj nič.

          • Viktorh

            samo besedičenje kot njegovo…

          • moat

            Linki delujejo, tudi zapisi v Mladini so. Treba jih je samo prebrati in to je to.

          • Mojca pokraculja

            Kar sem lahko prebrala sem, očitno si ti naročnik Mladine in vidiš več. A še vedno ne razumem zakaj so carji ?

          • moat

            Zato, ker pišejo poglobljeno, apolitično in strokovno, z (s tokratno) razliko pisarije 5ka, ki je popolnoma politično obarvano.

          • Mojca pokraculja

            Praviš, je poglobljeno (OK), apolitično (?!?) in strokovno (?!). Jaz pravim to je tvoje subjektivno mnenje. No zdaj pa prosim še argumentiraj zakaj mladinino ni politično in zakaj je petkovo politično. Pričakujem argumente ad rem, ne ad personam.

          • moat

            Če si prebrala in poslušala kar sta ponujala linka (sicer eden je res plačljiv, žal) menim, da se bereta in poslušata povsem drugače. Sogovornika poizkušata argumentirati zakaj gre v primeru SDS za politično propagando. A ne vidiš vzporednice z znova24tv? Poglej koliko, kaj in kako si pisci kolumn privoščijo kot pravi Mladina “brez vsakršnih posledic”. A lahko kaj takšnega prebereš npr. v “režimskih medijih”?

          • Mojca pokraculja

            Ko pravim več, mislim na celoten tekst, ne na samo vsebino pisanja.

        • Soave

          Kako ? Kdo ga je pa obsodil – razen desnih ? Besede. . . . besede ??
          Neopredeljenost pa je slovenska zvita posebnost.

          • Mojca pokraculja

            Bravo ! Zadela v nulo !

          • moat

            Neopredeljeni so ga obsodili! Pa ne samo njega, tudi levico!

          • Soave

            Sam si napisal. . . . . ” . Glasovali smo za demokracijo,”
            Ja smo ,vendar mnogi s figo v žepu. Zato je Demos tudi tako hitro razpadel, ker se je notri nabrala na kupe komunistov.Zato lustracija ni uspela. Zaradi prebarvancev. Kako neki se lahko zgodi, da šef partije postane demokratičen predsednik ???
            In, moat, kaj bomo z vsemi temi neopredeljenimi ? In, končno, saj ni samo SDS. pa naj se odločijo za druge desne stranke. Vidiš, to jaz ne razumem.

          • moat

            Glej, zame pač ni prave izbire, žal. So samo boljši med slabimi, zato čakam na politično alternativo. Če bi pa že moral izbirati, bi pač izbral najboljšega (lahko bi se seveda tudi motil) med slabimi. Toda, ali je to demokracija? Sam menim, da je demokracija izbrati tistega, ki obeta, ki je politično neobremenjen, strokoven, z vizijo. In po mojem ta nekdo ne more biti iz strank, ki so zdaj na oblasti ali v opoziciji. Ne rečem, da nekaj novega, ne prenaša s sabo tudi tveganje. Ga! Toda, prinaša tudi upanje, da bo boljše. In to je to.

          • Soave

            Ja, to bo pa kar težka. Pri nas imamo zelo malo izbire. Novega pa sploh ne.
            Neobremenjenih politikov pri nas ni. To je moje mnenje. Ja, vizijo že imamo, ampak je neizvedljiva !!
            Jaz sicer imam upanje, le da ne bi predolgo trajalo. Vsaj mene mineva potrpljenje.

          • moat

            Res bo težka, ja in trenutno ni kaj na vidiku (morebiti le nekaj v smislu ustanavljanja nove stranke Bojana Dobovška), žal.

          • Soave

            Ja, morda Dobovšek. . . . . če bo ostal trden v svojih pogledih. In, če si ne bo nabral kakšne krte v svoje vrste. Saj danes v Sloveniji prevladujejo predvsem kameleoni !

    • Viktorh

      Meni smešno.
      Nočeš vedeti, da so bili VSI MEDIJI pod nadzorom partije – SZDL, da so vsi MORALI pisati tako kot so jim naročili, še Pavliha.

      Izjema Nova revija…Da, da, novinarje teh pa so zatirali, zapirali, preganjali.

      Petek govori o določenem obdobju, ki je bilo resnično takšno, kot ga je opisal.

      Očitek Nova24tv pa je popolnoma deplasiran.
      Jasno je, da je desničarski in to PRVI in EDINI, ki si dovoli pisati o tem, kar drugi ŠE DANES NE SMEJO.

      In kaj je v tem narobe? Morda to, da se razkrivajo stare svinjarije, se pojasnjujejo. Da se razbija mit o rdečih herojih?

      Celotna zahodna Evropa je imela ves čas leve in desne cajtunge, vedelo se je kdo in kaj, le NAŠA SOCIALISTIČNA družba je smela pisati le NOB in partijskih veljakih…, razvoju, ugledu uspehih komunizma.

      In še to. Pred osamosvojitvijo je želela biti Mladina opozicijska, celo uspelo ji je deloma, toda, DANES JE ekstremna v levo, režimska, česar ne more skriti.

      • ahnenpass

        Isto se bo verjetno zgodilo z Novo, če bodo hoteli postati pomemben režimski medij, bodo morali najprej ukiniti komentarje oziroma nas tako ostro cenzurirati, da itak nihče ne bo več pisal nič pametnega.

    • Soave

      No, no. . . . . . na vzrok in posledico si pa pozabil ?

      • moat

        Vzrok sta leva ali desna politika, posledice pa so neopredeljeni, ker sta obe politiki zreli za smetišče zgodovine.

  • Štalmajster

    Gorjupa spoznanja novinarja Petka o vtikanju nosu v bančne posle. To bi bila petkova tema novinarja Petka. ;-))
    Kdo dandanašnji kontrolira 96% medijev po svetu, se ve. Gorjupa spoznanja so pa doživeli marsikateri novinarji v zahodnih RAZVITIH demoNkracijah, ko so začeli vtikat nosove v napačno marmelado !

  • bubamara

    Da ni več Jugoslavije in socijalizma? Kaj pa je Slovenija?

    • Borut Stari

      Osamosvojena in 22.aprila 1990 takoj ugrabljena. Sedaj, brez osvoboditve, je le smrdljiva kloaka.

    • ahnenpass

      Fašizem.

  • Antonius

    Ko pride Petkov petek,
    mi pride na misel Pika Simić!
    ——————————————

    VERZIFIKATOR

    Mitja Novičar

    NAMENSKI PIŠKOTKI

    Piškotarna zopet pridno dela,
    vsak dobil bo nov oblit piškotek,
    dirigiran čisto vsak robotek,
    usta bodo sama ga ujela.

    Piškotarna dela s polno paro,
    praznika ni, tudi ne nedelje,
    se piškotek v ustih pridno melje,
    tudi ko testo je gnilo, staro.

    Naročila nova v piškotarni
    se vrstijo zdaj na dnevnem redu,
    vsi pa istemu sledijo zgledu,
    le tako počutijo se varni.

    Vneto se piškote izdeluje,
    ve se, kdo in kdaj jih bo deležen,
    vsak piškot skrbnó je zabeležen,
    v piškotarni se jih razdeljuje.

    Nad obratom čivkajo že vrabci,
    da piškotki so prozorni skrajno,
    pri receptu pa je merodajno,
    da z levico valjajo jih hlapci.

    • Soave

      + + + + + + + +

    • mehmed

      Saj res, kje je Pika?

  • althar

    Gorjupi časi. Pa tudi današni niso dosti bolši.

    Kje si, svoboda?

  • Viktorh

    Gorjup je bil tipičen ZSMS povzpetnik, pravi partijski nastopač.
    Bil je zvest soldat enopartijskega režima in za to bogato nagrajen.

    • KIKI

      Drži! Vsi so prihajali iz istega gnezda in delali za isto jato plenilcev v Jugovini
      in še danes v neosvobojeni Sloveniji !

      • Viktorh

        Nič boljši ni bil Jože Volfand, nekaj let pozneje, ki je bil še slabši in še bolj zvest soldat…

    • dob

      Potrjujem diagnozo.

      • Viktorh

        Bili so “takšni” časi. Toda, eni so se bolj trudili biti všeč oblasti kot drugi.
        Med prvimi sta bila Gorjup in Kučan…in postala sta oblast.

  • Krtača 20

    Desni tko nimate kej povedat. Svobodo govora vztrajno zamenjujete z lažmi, podtikanji, hujskanji in zmerjanji. Tko da je čist vseen če ste kar tih.

    • Viktorh

      Zakaj se ne stuširaš?

    • Soave

      Ja, kaj boš pa pol ti ” delal ” ?

  • Soave

    + + + + + + + + + +

    ” Takratni predsednik SZDL me je poklical k sebi in mi rekel, da bi želeli, da bi postal glavni urednik.”

    Tako preprosto je bilo to.In je še vedno !!
    Na žalost pa to njihovo bolečino ” čutimo ” tudi mi. In seveda ” naši ” mediji, ki od države prav nič ne dobijo.

    • ahnenpass

      Kako je pa Petek postal urednik?

      • Soave

        Veš kaj, tale primerjava je pa zelo kilava, je bolj ugibanje, a ne ??
        Koliko je Petek star ? Kaj se mu je zgodilo ? Kako piše in kje že dolgo piše ? Sem prepričana, da bi – če bi želel – dobil dobro službo pri levakih . Naprej pa zopet lahko – ugibaš .

    • ljubinica

      “Takratni predsednik SZDL me je poklical ….”
      Se prej je pa takratnega predsednika SZDL poklical Mitja Ribicic ….
      ——

      • Soave

        Ja, tako je šlo, kot v tisti pesmici. . . prišla je miška iz misnice .

  • Janko Gedlička

    Gospod Petek, zelo ste me razveselili predvsem z zadnjima dvema odstavkoma vaše kolumne. Se pravi, je upanje, če bivša partijska in SZDL – jevska trobila, izgubljajo monopol. Vam je verjeti, saj ste dali skoraj življenje za novinarsko pokončnost. Se pravi: Nova 24 tv korajžno naprej (ne za titom). Upam, da bo sicer počasni razkroj te izgube monopola le pripomogla k razgradnji inercije v razmišljanju večine volivcev in nevolivcev in se bo dejansko razjasnilo nebo demokracije.

  • Lilika

    Vice Vukov je bil nežen in prijazen, zato jim je uspelo https://m.youtube.com/watch?v=mPyI1d6l_Q4.
    Ta pa ni nič kaj nežen https://m.youtube.com/watch?v=zastA3Y5bo4
    in nič kaj prijazen https://m.youtube.com/watch?v=UTr1JDneynE

  • ahnenpass

    Menda je jasno kaj je treba narediti s knjigami in revijami iz časov SFRJ, ki se niso skurile ob osamosvojitvi, preslikat jih je treba v digitalno obliko in prosto ponuditi vsem zainteresiranim na razpolago.
    To je bila prva poteza novo rojene in demokratične slovenske politike, skuriti vse kar je nastalo v času SZDL, nikoli prej v zgodovini ni pri nas gorelo več knjig kot ob prehodu iz komunizma v demokracijo, niti za časa inkvizicije in nacizma.

  • ahnenpass

    SZDL je bila Ustanovljena aprila 1953, nastala je iz nekdanje OF.
    27. decembra 1989 je prenehala delovati kot družbenopolitična organizacija, nato pa se je preoblikovala v Socialistično stranko Slovenije.

  • Viktorh

    Končno je potrebno povedati, da je Delo bilo glasilo KPS.
    Navsezadnje, leta 2015 so sami napisali:

    Pred 70 leti: Ljudska pravica, 6. maj 1945
    Preberite medvojno številko glasila Komunistične partije Slovenije, ki smo jo za vas prenesli na splet.
    Uredništvo Delo.si
    sre, 06.05.2015, 06:00

    Pred 70 leti: Slovenski poročevalec, 10. maj 1945
    Preberite drugo povojno številko glasila Osvobodilne fronte, ki smo jo za vas prenesli na splet.
    Uredništvo Delo.si
    ned, 10.05.2015, 06:00

    Časopis Delo je nastal z združitvijo časopisov Ljudska pravica in Slovenski poročevalec. Prva številka je izšla 1. maja 1959.

    Teh dogodkov se zelo dobro spominjam.
    Od 1952 – 1959 sem raznašal popoldne Ljubljanski dnevnik, občasno pa še zjutraj Slovenski poročevalec.
    En mesec sem še raznašal novo Delo. Zaradi neke pripombe – bil se aktivist ZSMS – sem bil resno kritiziran.
    S 1. junijem pa ga nisem več raznašal.

  • Olga_10

    Retorika severne Koreje je enaka retoriki Gorjupa in retoriki skrajne levice s Violeto in Luko… Današnji “novinarji” v “stiski” se ga kar nacukajo, skupaj s hik ministrom.. pa gre lažje… To je komunistična “avantgarda” 21. stoletja…

  • radames

    Mitja Gorjup je bil nečak Mitje Ribičiča. On ga je (po)rinil naprej.

    Edit:
    Novinarski “Gorjupovi dnevi” pa so bili tako važni, da jih je vedno prenašala ali snemala (TV) RTV Ljubljana.

  • herman

    Petkov zapis kaže tudi na hude bolečine na desni strani narodovega telesa.

    • Viktorh

      ..ne bi se čudil, da za tem imenom stoji Rigelnik…

  • Janez

    Kot je moja pokojna mama rekla,
    KO SO IMELI KOMUNISTI IZ TACNA – ZADNJI SHOD Z – ZK KUČAN EKIPO :
    “ZDAJ
    JE PA RES ŽE ČAS, NAJBOLJE JE, DA TI STARI “MAČKI” IZ TACNA – POMRJEJO” !
    ZDI SE,
    DA SO ZDAJ ?
    Na vrsti? Barjanski ex komunisti? Zdi se ?! Vsaj – deaktivirajo naj se. L.r. Janez K. KOMENDA

  • Aurelius

    Bravo Miro, še ena kolumna, ki nastavi ogledalo levi kliki, vendar dvomim, da bodo gospodje tranzicijski tajkuni uspeli ugotoviti, da jim je rok uporabe že pretekel – v to jih bomo čim prej morali prepričati volilci !!!

  • ljubinica

    “Novinarstvo ni sluzba, je politicna opredelitev.” Seveda komunisticna opredelitev.
    Tako presstituti v MSM dojemajo novinarstvo se danes. Se vedno imamo gorjupo novinarstvo ….

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!