Afera s Cerarjevimi balkanskimi posli naplavila še Karla Erjavca, Dejana Židana, Janeza Škrabca, Stojana Petriča in islamsko skupnost

Datum:

Leta 2012 je bil v Bosni in Hercegovini objavljen javni razpis za graditev dela sarajevske obvoznice. Posel je dobil Euro-Asfalt, ker je je ponudil, da bo kubični meter betona, s katerim bo gradil predor, predviden na obvoznici, stal eno konvertibilno marko (okoli 50 centov), kar pomeni, da bi bila cena predora 8.000 bosanskih mark (BAM) oziroma 4.000 evrov.

Seveda je bila ponudba za graditev celotnega dela med Butilo in Vlakovim najugodnejša, toda po oddaji posla je predor izginil z vseh načrtov. Bosanski mediji so pisali, da je bila taka sprememba mogoča le s pomočjo politike, za Euro-Asfalt pa je tako ali tako znano, da je dolgoletni donator SDA, kar je razvidno tudi iz revizijskih poročil o poslovanju političnih strank.

Prvi mož Euro-Asfalta Hames Ramić je družinski prijatelj družine Izetbegović, ki že več kot četrt stoletja obvladuje Bosno in Hercegovino ter je tudi neposredno odgovorna za to, da so v tej nekdanji jugoslovanski republiki našli zatočišče džihadisti. Omenjamo pa ga zato, ker je po poročanju Požareporta vpleten v dvomljivo financiranje Cerarjeve SMC. Zijad Bečirović, direktor inštituta Ifimes (o njem smo pisali včeraj), je namreč prek podjetja Globint solastnik Euro-Asfalta, hkrati pa človek, ki skrbi za povezavo med največjim bošnjaškim gradbincem in slovensko vladajočo politiko.

Ramić je tudi poslovni partner Janeza Škrabca in njegovega Rika. Bosanski mediji so pred leti pisali o javnem razpisu za graditev HE Vranduk na reki Bosni. Konzorcij Strabaga in Končarja je ponudil najnižjo ceno (57,4 milijona evrov), drugi pa je bil konzorcij Rika in Euro-Asfalta (59,98 milijona evrov). Ko bi moral biti posel sklenjen z avstrijsko-hrvaškim konzorcijem, se je vmešala politika, iz javnega podjetja Elektroprivreda BiH pa so ponudnikom poslali dodatne pogoje, vendar je odločitev komisije ostala enaka. Zanimivo je, da se je Škrabec takrat hvalil, kako upa, da bosta projekt Vranduk dobila Riko in Energoinvest. “Zanimivo je, da direktor slovenskega podjetja ne ve, s katero družbo je v konzorciju za pridobitev posla. To je Euro-Asfalt in ne Energoinvest,” so zapisali novinarji in poudarili, da Riko skoraj pri vsakem poslu z aneksi dviga ceno. In kjer je Škrabec, tudi zunanji minister Karl Erjavec in njegova stranka DeSUS nista daleč.

In naprej. Euro-Asfalt je poslovni partner … (Več si lahko preberete TUKAJ).

J. B.

Sorodno

Zadnji prispevki

Dr. Simoniti: Slovenija se mora zbuditi in narediti konec tej vladi

Samo javnost in nihče drug ne more pripravi teh...

Čeferin se po slovenskih cestah vozi z avtom, vrednim več kot 200 tisoč evrov

Na slovenskih cestah je te dni za volanom prestižnega...

Zakaj plačujemo energente po 100 odstotkov višji ceni od borzne?

Slovenski potrošniki že nekaj časa nemo opazujemo zanimiv paradoks:...