
V kadru iz tv oglasa Ljubljanskih mlekarn so z modrih cerkvenih kupol zbrisani križi.
Se spominjate lanske polemike okoli Lidlove poteze, ki je z embalaže svojih izdelkov odstranila simbol krščanstva, križ? Ogorčene razprave so se vrstile na družabnih omrežjih po vsej Evropi in v nekaterih evropskih državah je že prišlo do bojkota Lidlovih trgovin. Za kaj je šlo?
Podjetje je na fotografijah za celostno podobo grških proizvodov s pomočjo računalniške obdelave “izbrisalo” križe pravoslavnih cerkva na grškem otoku Santorini. Na kar se je ostro odzval tudi praški kardinal Dominik Duka, ki je v izjavi kritično označil “dejanje brez primerjave” in se zaradi ravnanja trgovske verige pridružil tistim, “ki so Grčiji izrazili svoje sožalje”, kot je zapisal v sporočilu grškemu veleposlaniku v Pragi.
Po prvih kritičnih odzivih je predstavnik podjetja poudaril, da je sestavni del njihove tržne politike “ohranjati versko in politično nevtralnost”. Ker se je na trgovsko verigo na družbenih omrežjih vsula ploha negativnih komentarjev, so medtem že objavili svoje opravičilo. “Tu sploh ni vprašanja, zgodila se je napaka in zelo nam je žal,” so zapisali na svoji Facebook strani: “Opravičujemo se vsem, ki jih je takšna podoba embalaže razburila.”

Na otoku Santorini, kot lahko vidite na fotografiji, križi na kupolah seveda še vedno stojijo. (Foto: iStock).
Kljub opravičilu se najbrž marsikdo ni mogel znebiti slabega priokusa – bo kmalu prišlo do odstranjevanja križev tudi v realnosti? V Grčiji je večina prebivalcev dejavnih pravoslavnih kristjanov in računalniško odstranjevanje križev s cerkvenih kupol je bilo dejanje nekulture in barbarstva. In ta slab priokus se je v teh dneh okrepil in se razlezel po grlu do želodca! Le zakaj, za boga, mora ravno slovensko podjetje ponavljati nekulturo in barbarstvo za Lidlom, ki se je lani za to dejanje že opravičil?
Spet so namreč v središču zgodbe kupole cerkva na Santoriniju in spet z odstranjenimi križi! Tokrat smo kader, v katerem so cerkvene kupole Santorinija brez križev, opazili v novem reklamnem spotu Ljubljanskih mlekarn za grški jogurt. Nas zdaj že z reklamami podtalno pripravljajo na to, da se bo treba odreči evropski verski in kulturni zgodovini? Vse zaradi množic migrantov ali pa bogatih arabskih turistov, ki razmetavajo denar v evropskih (niti ne toliko) resortih? Kdo ve?
Hm, če je mednarodna kulisa, ki zgolj asociira na Grčijo, ni pa to Grčija – potem je s tem vse v redu? No, križev na kupolah vseeno ni – zato si bodo potrošniki, ki dobro opazujejo in jim pristna kultura, ne zgolj asociacija in približek, nekaj pomeni, gotovo oblikovali kakšno mnenje … Potemtakem je na mestu tudi vprašanje, ali tudi oglaševani jogurt zgolj asociira na grški tip jogurta?