Kako obogateti z migrantsko krizo – enim čez 20.000 evrov za stalno pripravljenost, policistom in vojakom pa en suh obrok na dan

Foto: epa

Na dan spet prihajajo zgodbe o izplačevanju dodatkov. A tokrat ne gre za ministre ali profesorje, pač pa za ljudi, ki naj bi bili v zgled prostovoljcem, ki so pomagali vojski in policiji med migrantsko krizo. No, za Stanislava Lotriča in Srečka Šestana je bila migrantska kriza kar dobičkonosna.

Tako Šestan kot Lotrič sta zaposlena kot vodji enot na Upravi RS za zaščito in reševanje. Od oktobra 2015 do maja 2016 pa sta prejela kar 8.684 oziroma 6.294 evrov za nadurno delo, ki sta ga opravila v času migrantske krize. Dobila pa sta tudi eden 7000, drugi pa 15.000 evrov dodatka za stalno pripravljenost.

Sredstva sta prejemala še po migrantski krizi
Poslanka SDS Anja Bah Žibert je zato na Vlado Republike Slovenije naslovila poslansko vprašanje, v katerem vladajoče sprašuje, kako je to mogoče. Poleg izplačil se ji zdi nesprejemljivo, da sta Šestan in Lotrič sredstva prejemala še dolgo po tem, ko je migrantski val ponehal.

Treba je izpostaviti, meni Bah Žibertova, da je Srečko Šestan zaposlen na Upravi RS za zaščito in reševanje in je hkrati tudi poveljnik Civilne zaščite, ki je prostovoljna funkcija. V času migrantskega vala pa se je Šestan v medijih in na terenu pojavljal in predstavljal izključno kot poveljnik Civilne zaščite. Šestan je ob tem izjavil, da zaradi izplačanih dodatkov nima nobene slabe vesti.

Pri tem je treba poudariti, da si predstavniki MNZ, ki so bili mnogo bolj obremenjeni v času migrantske krize, tovrstnih dodatkov niso nikoli izplačevali. Prav tako ni zanemarljiv podatek, da nekdanji poveljnik Civilne zaščite ni nikoli prejemal dodatkov za pripravljenost, pripadniki Slovenske vojske pa so morali v istem obdobju ob številnih obremenitvah, ki so trajale tudi po 16 in več ur, preživeti ob enem suhem obroku dnevno.


Poslanka SDS Anja Bah Žibert zato Vlado Republike Slovenije sprašuje:
  • Kako je mogoče, da je Srečko Šestan, ki je v času migrantske krize deloval in nastopal v vlogi poveljnika Civilne zaščite, prejemal različne dodatke, saj gre za prostovoljno funkcijo, ki ima tudi zaradi tega v širši javnosti poseben, humanitaren status?
  • Ob navedenih dveh primerih oseb, ki sta prejeli visoka izplačila, me zanima, kdo je še prejemal takšne dodatke in za kolikšne zneske gre?
  • Kako je mogoče, da specifikacija števila nadur, ki jih je navedlo Ministrstvo za obrambo RS, ni bila skladna s podatki iz odredbe, ter kdo je odgovoren za to nepravilnost?
  • Kako je mogoče, da je bilo dodatno delo odrejeno za nazaj, in kdo je odgovoren za takšno delovanje, ki je trajalo celo več mesecev?
  • Kako je mogoče, da kljub neupravičenemu izplačilu dodatkov Srečko Šestan lahko postane svetovalec ministrici za obrambo, medtem ko na drugi strani slovenski vojaki potrebujejo humanitarno pomoč za preživetje?
  • Ali se Vlada RS zaveda, da takšna dvojna merila in nekorektna izplačila še dodatno vplivajo na padec motivacije med slovenskimi vojaki in pri vseh tistih, ki so v času migrantskega vala kot pravi prostovoljci brezplačno pregorevali na terenu?

Kaj bo vlada poslanki SDS Bah Žibertovi odgovorila, bomo lahko videli v prihodnjih dneh. Postavlja pa se vprašanje, kaj sta ta dva gospoda storila, da sta si zaslužila več kot 20.000 evrov v dodatkih, medtem ko so policisti dobili par piškotov in sadje. Vidimo, da se korupcija pri črpanju javnega denarja ne ustavi pri fakultetah in bankah. Pri nas korupcija sega od najvišjih pa do najnižjih in to v vseh panogah in dejavnostih.

A. R.