V sredo so v Kopru razkrili novo maketo 2. tira. Samo po sebi to ne bi bilo nič posebnega, če ne bi že sama cena makete potrjevala vse tisto, kar so ves čas poudarjali nasprotniki predlaganega zakona o 2. tiru. Samo maketa naj bi po neuradnih informacijah davkoplačevalce stala vrtoglavih sto tisoč evrov.
Projekt Drugi tir od Divače do Kopra je po prepričanju ministrstva za infrastrukturo eden od največjih takšnih projektov v samostojni Sloveniji. Iz tega razloga so po pisanju spletnega portala Regional Obala želeli projekt javnosti čim bolj približati “ter z maketo predstaviti njegove značilnosti in umestitev v prostor”.
Cerar danes odpira POTEMKINOV DRUGI TIR. Maketo za 100.000. Kako si drzne, Iz mojega denarja delati predvolilno kampanjo zase – ETIKA DA TE KAP – za SODIŠČE ! pic.twitter.com/tfoQdi7mXX
— Vili Kovačič (@DrzavljanK) March 7, 2018
Ta umestitev makete v prostor naj bi po neuradnih informacijah, ki jih je pridobila RTV Slovenija, stala vrtoglavih sto tisoč evrov.
.@RTV_Slovenija je poročala, da je @vladaRS le za maketo #2tir plačala 100.000 eur !?
Ali so ti ljudje normalni ?
Za 100.000 eur lahko dobiš skromnejšo hišo. pic.twitter.com/VYgqeHxGcb— Božo Predalič (@BozoPredalic) March 7, 2018
Komentatorji na spletu nad ceno niso bili navdušeni. Tako je eden od komentatorjev na spletnem portalu MMC zapisal: “Da bo malce bolj realno izpadlo vse skupaj, za skromnih 20.000 €, praktično zastonj, prodam komplet električne lokomotive s tremi vagoni – Mehanotehnika HO, Izola 1974.”
Nič bolj niso bili prizanesljivi komentatorji na Twitterju:
Zdj mi je jasn kam so šli vsi tisti miljoni za drugi tir.
Namesto, da bi res delali drugi tir so raje naredili maketo tira, ki se trenutno nahaja v #Koper
— Princess Spidy (@Spidysi) March 7, 2018
Za predsednika vlade je #2tir transparenten projekt, ki ga je Slovenija kadarkoli imela. #butale #slovenia pic.twitter.com/TYrReNQsvI
— Butalci (@Butalci_si) September 12, 2017
Težave na obzorju
A vsem ne gre na smeh. Slovenija je namreč od EU preko tako imenovanega blending razpisa dobila 109 milijonov evrov, ki bi jih v primeru, da Madžarska od projekta odstopi, morala vrniti. “Evropski komisiji smo predlagali, da v delu, ki govori, da finančni vložek zagotovita Slovenija in Madžarska, piše Slovenija in druga evropska država,” je po poročanju Večera pojasnil državni sekretar na infrastrukturnem ministrstvu in vodja projekta Drugi tir Jure Leben.
Ivan Šokić