Tega od novinarjev osrednjih medijev ne boste slišali: Denar državljanov se preko družbe Pro Plus in medijev Kanal A in Pop TV preliva v davčne oaze!

Poleti lansko leto je medijsko hišo Pro Plus kupila nizozemska družba United Group v lasti ameriškega investicijskega sklada KKR in Evropske banke za obnovo in razvoj. Iz podatkov izhaja, da je imelo podjetje Pro Plus razvejano lastniško strukturo in vodi neposredno na otočje Curacao, ki velja kot davčni raj. Monopolni položaj državnega podjetja Telekom, ki določa obvezne sheme za kabelsko televizijo, pa je dovolil, da so programi podjetja znotraj paketa kabelskih operaterjev, sicer bi morali biti posebej plačljivi. Ogromni dobički podjetja Pro Plus tako romajo neposredno v davčne oaze in se izogibajo slovenskemu plačilu davka na dobiček.

Nizozemska družba United Group, v lasti ameriškega globalnega investicijskega sklada KKR in Evropske banke za obnovo in razvoj (EBRD), je poleti prek družbe Slovenia Broadband (SB) kupila PRO Plus, ki obvladuje POP TV in Kanal A, hkrati pa ima družba v lasti tudi telekomunikacijskega operaterja Telemach. Pred tem so se Američani, ki jih je vodil nekdanji direktor Cie, David Petraeus, srečali s premierjem Mirom Cerarjem in nekaterimi ministri, ki po naših informacijah niso imeli nič proti prihodu KKK v Slovenijo.

Manjša “težava” je bila le določba zakona o medijih, kjer je zapisano, da telekomunikacijski operaterji ne morejo imeti v lasti in hkrati tudi upravljati televizijsko postajo. In ravno na to so nekateri računali – da ministrstvo za kulturo ne bo odobrilo nakupa. A ministrstvo, ki ga vodi Tone Peršak, se je izreklo za nepristojnega, saj izdaja soglasja le v primerih, ko gre za pridobitev več kot petinskega deleža izdajatelja televizijskega programa. Temu prevzemu niso nasprotovali niti v agenciji za varstvo konkurence.

Prisvojili so si velik kos pogače
Medijska hiša Pro Plus, na katero ima velik vpliv nekdanji politik iz nekdanjih vrst ZSMS, LDS in Zares, Gregor Golobič, in mož urednice informativnega programa Tjaše Slokar Kos, Drago Kos, si je mimo ustaljene zakonodaje zagotovila tudi, da ogled njihovih programov POP TV in Kanal A, ko so pred letom dni ugasnile njihove pravice za oddajanje preko antene, ne bo plačljiv. Kabelski operaterji namreč za Kanal A in Pop TV niso bili pripravljeni plačevati, ker sta bila programa brezplačno na voljo “v zraku”, a kljub vsemu jim je uspelo priti v paket kabelskih operaterjev, za kar ima Inšpektorat RS za kulturo in medije pri Ministrstvu za kulturo, ki je dovolil, da so programi podjetja znotraj paketa kabelskih operaterjev, kar pa je za večino slovenskih postaj nedosegljivo. Zaradi Pop Tv in Kanal A se je podražila tudi naročnina za kabelsko televizijo. Vprašanja o znesku plačevanja kabelskih operaterjev njihovih programov, smo poslali tudi direktorju Pavlu Vrabcu, na odgovore še čakamo.

Dobički od gledanja POP TV, Kanal A in drugih programov gredo v davčne oaze
Podroben pregled lastniške strukture družbenikov Pro Plusa pa razkriva šokantno hobotnico podjetij, ki vodijo vse do davčne oaze Curacao, kjer ima sedež podjetja edini ustanovitelj nizozemske družbe CME MEDIA ENTERPRISES. To je na portalu Tax-Fin-Lex razkril davčni strokovnjak Ivan Simič, ki je podatke uradnih dokumentov dobil iz sodnega registra. Ko se je spraševal, zakaj ima družba Pro Plus takšno lastniško strukturo, je bila edina logična razlaga, da je to najverjetneje zaradi davčnega odtegljaja. Tukaj se teorije o ameriškem lastniku podrejo kot hišica iz kart. Po mnenju strokovnjaka Simiča bi morala družba Pro Plus skladno s sporazumom med Slovenijo in ZDA o izogibanju dvojnega obdavčenja in preprečevanja davčnih utaj obračunati in plačati davek od dobička po 5-odstotni stopnji.

Ima generalni direktor Pro Plusa Pavel Vrabec tudi kakšno podjetje v davčni oazi? (foto: STA)

Peter Truden