Režimski časopis Delo je objavil opravičilo stranki SDS, toda poglejte, kje – Janša: “Skrili so ga pred očmi peščice preostalih bralcev!”

Kredibilen časopis? (Foto: STA)

Pred dnevi smo poročali, da je časopisna hiša Delo po letih pravosodnih postopkov dokončno izgubila, sodba prvostopenjskega sodišča, po katerem se mora režimsko trobilo javno opravičiti stranki SDS za lažnive zapise v svojem mediju, ob tem pa plačati tudi 10 tisoč evrov odškodnine, je pravnomočna. Največja opozicijska stranka je Delo tožila zaradi spornih navedb avtorja Dejana Karbe v prispevku z naslovom »Denar iz Patrie ni končal pri Janezu Janši, temveč v njegovi stranki SDS«, z dne 23. novembra leta 2009. Na Trstenjakovi 8 so sicer od omenjene časopisne hiše terjali 300 tisoč evrov odškodnine, saj je bila stranki zaradi laži storjena nepopravljiva škoda, zato je dejanska kazen pravi drobiž v primerjavi s tistim, kar so si želeli v SDS. A so vseeno dobili svoje zadoščenje, ko je sodišče naložilo Delu, da na vidnem mestu objavi opravičilo. To so na Delu storili v petek – a opravičilo objavili v rubriki Pisma bralcev in odmevi na dnu pete strani svoje tiskane izdaje.

Naj spomnimo. Delo se je na odločitev prvostopenjskega sodišča, da je krivo razžalitve in mora zato plačati 10 tisoč evrov odškodnine, pritožilo na višje sodišče. Prav tako je pritožbo vložila SDS zaradi prenizke odškodnine. A v skladu s prakso slovenskih sodišč, ki jih še vedno obvladuje parija, je višje sodišče pritožbo SDS takrat zavrnilo, časopisni hiši Delo pa ugodilo, tako da ji ni bilo treba plačati niti odškodnine niti se javno opravičiti.

A to še zdaleč ni bilo konec sodnega spora, saj je Slovenska demokratska stranka vztrajala v dobri veri, da bo oprala svoje po krivem omadeževano ime. Sledila je revizija, ki jo je SDS vložila na vrhovno sodišče. Slednje je zavrglo del o javnem opravičilu, potrdilo pa je dosojeno odškodnino na prvi stopnji. Delo je bilo primorano plačati odškodnino, ni pa se jim bilo treba opravičiti za lažnive navedbe v članku. A je na koncu sodba končala na Ustavnem sodišču RS, ki je 24. aprila 2013 razveljavilo sodbo v delu, ki se nanaša na javno opravičilo in jo vrnilo v ponovno sojenje na višje sodišče.

Foto: Nova24TV.

Karba si je izmislil citate finskega preiskovalca
Kot smo poročali, so na koncu sodnice Tadeja Primožič, Metoda Orehar Ivanc in Tanja Kumer odločile, da se mora Delo za svoje lažnive in zavajajoče trditve javno opravičiti – vse to osem let po objavi zloglasnega prispevka v časopisu, za katerega je že dlje časa, da se ni otresel okovov preteklosti in ga še vedno obvladujejo strici iz ozadja. Sodišče je sicer ugotovilo, da je novinar Dejan Karba namenoma zavajal javnost, ko je trdil, da mu je finski preiskovalec Kaj Erik Björqvist dejal, da je denar s Patrie zagotovo končal pri SDS in da imajo za to neizpodbitne dokaze. Slednji je to vedno zanikal in Karbi očital, da ga je nepravilno citiral.

A čeprav so po dolgotrajnem sodnem postopku slovenska sodišča vendarle odločila, da se Delo poslužuje taktike #fakenews«, si Slovenska demokratska stranka ni zaslužila opravičila na vidnešjem mestu v režimskem časopisu, ki je, ravno nasprotno, Karbove lažnive zapise kajpak na veliko objavil že na prvi strani.

Foto: Twitter.

Opravičilo so skrili med pisma bralcev
“Delo d.o.o. se opravičuje Slovenski demokratski stranki za svoje navedbe, da je denar iz Patrie končal pri njej,”
so zapisali desno spodaj v rubriki Pisma bralcev in odmevi, ki jo najdete na peti strani petkove izdaje časopisa. Kaj si misli o tem, je na svojem Twitter profilu že zapisal tudi predsednik stranke, Janez Janša: “Laž z velikimi črkami objavljena čez celo prvo stran, opravičilo pa po osmih letih pravdanja skrito očem peščici še preostalih bralcev!”

Na Novi24TV smo sicer od časopisne hiše Delo v petek želeli odgovor na vprašanje, ali se njihovemu uredništvo ne zdi primerno, da bi javno opravičilo stranki SDS objavili na vidnejšem mestu, glede na to, da so bile neresnice v zvezi s SDS in Patrio na precej bolj izpostavljenem mestu. Čeprav so nam sprva po telefonu obljubili odgovor po elektronski pošti, ga do datuma objave tega prispevka nismo dobili.

L. S.