Hrvaška vojna mornarica v škripcih: Popravila se vrstijo, cene izdelave novih plovil vztrajno rastejo, flota pa se vedno bolj stara

Hrvaška topnjača Kralj Petar Krešimr IV je na popravilu do sredine 2019 (vir: twitter)

Hrvaška vojna mornarica se sooča z vedno večjo floto plovil, ki je zastarela. Novih ladij, ki so bile naročene že pred leti, še ni, medtem ko so številna plovila v remontu na čakanju posodobitev. Prav tako pa razmišljajo o nakupu rabljenega plovila od Norveške, ki je 10 let mlajše od trenutno največje hrvaške raketne topnjače Vukovar.

Po pogodbi s splitskim Brodosplitom bi moralo hrvaško obrambno ministrstvo do leta 2018 imeti pet obalnih obhodnih ladij za Hrvaško vojno mornarico (HVM) vrednih skoraj 58 milijonov evrov. Do zdaj ni bil končan niti prototip, o začetku izgradnje ostalih plovil pa ni niti govora. HVM trenutno razpolaga s petimi raketnimi topnjačami, od katerih so po poročanju Jutarnjega kar tri v okvari. Dve imata tehnične težave z delovanjem radarja, medtem ko je največja, Petar Krešimir IV, zaradi okvare motorja v popravilu, ki naj bi trajalo več kot leto in pol.

Kljub temu poveljstvo HVM sanja o novih ladjah. Novi poveljnik HVM, kapitan Ivo Raffanelli, naj bi tako nedavno razkril, kako je potrebno iti v nakupe novih ladij, ki bi ustrezale nalogam v gospodarskem pasu. S takimi plovili bi po kapitanovem mnenju HVM lahko sodeloval v operacijah NATO in EU. Hrvaško obrambno ministrstvo je dobilo ponudbo norveške mornarice za nakup rabljene obhodne ladje Alesund za 5,6 milijona evrov brez DDV. Cena naj ne bi vključevala oborožitve ter stroškov transporta. Gre za ladjo zgrajeno leta 1996, hrvaško obrambno ministrstvo pa ponudbo še vedno preučuje. Po načrtih strateškega razvoja HVM ima ministrstvo v načrtu nakup takega plovila predviden za obdobje med 2021 in 2024.

Ali gre za nesposobnost?
Hrvate pa ravno tako muči serija okvar, popravil ter prenovitev opreme na vojaških ladjah, ki so zaradi raznih zapletov še dodatno otežila delovanje HVM. Med gradnjo prototipa, ki bi moral biti končan že 2016, je prihajalo do konstantnega spreminjanja načrtov in posodabljanja sprememb, ki so stalno dvigovale ceno projekta. Dodatno je delo otežil čas, ki so si ga vzeli za razmislek o tem, kateri raketni sistem je najbolj primeren. Ravno tako pa modernizacija starih ladij ni šla po načrtu, saj so se zaradi površnosti pojavili dodatni zapleti, zaradi katerih so določena plovila do nadaljnjega v popravilu.

Ivan Šokić

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!