Cene avtomobilov še ne bodo tako hitro padle

Datum:

Cene avtomobilov so na rekordno visoki ravni. Zaenkrat še ni videti, da se bo rast ustavila, ravno nasprotno. Po podatkih Centra za avtomobilske raziskave bodo kljub težkim gospodarskim razmeram cene še naprej rastle. To je v prvi vrsti povezano z višjimi proizvodnimi stroški, ki višajo ceno avtomobilov in vplivajo na višje cene tako novih novih kot tudi rabljenih avtomobilov. Proizvajalci v oteženem okolju posegajo po ukrepih, s katerimi kompenzirajo izpad prihodkov. 

Automobilwoche je tako že pred meseci poročal, da sta denimo Fiat in BMW opustila prodajo osnovnih različic modelov avtomobilov brez dodatne opreme. Na trgu ostajajo le osnovni modeli z več opreme, kjer se dosega več dodane vrednosti. Ukinili so tudi popuste za nove avtomobile, ki jim je bilo mogoče dodatno opremo določiti na spletu. Posebej negativen vpliv na avtomobilsko industrijo bo imela inflacija in zvišanje obrestnih mer za kredite s strani Evropske centralne banke. Višji stroški za kredite predvidoma pomenijo manjše povpraševanje po avtomobilih ali pa odločitev za cenejše izvedenke le-teh. Pred avtomobilsko industrijo in vozniki avtomobilov so težki časi.

Visoki ceni avtomobilov je v Sloveniji v preteklem letu sledil izrazit padec povpraševanja. Lani je bilo v Sloveniji prodano le 46.339 novih osebnih avtomobilov. Gre za najslabšo prodajo novih avtomobilov v tem stoletju, “saj je bila še manjša kot leta 2012, ki je doslej držalo primat najslabšega leta. Lani je bilo namreč prodanih le 46.339 novih osebnih avtomobilov, kar je 7649 manj kot leta 2021 in pomeni upad prodaje za 14,17 odstotka.”

“Kjer je ponudba omejena, povpraševanje pa veliko, cene rastejo in popusti se manjšajo,” je zvišanje cen za Tehnozvezdje razložil direktor podjetja Porsche Slovenija Danilo Ferjančič. Najvišja zvišanja cen je bilo zabeležiti pri surovinah, ceni ladijskih prevozov in energentov. Na koncu tunela se sicer že kaže luč, omenja Ferjanič, tako za razpoložljivost surovin (z zvišanjem razpoložljivosti pride tudi nižja cena) kot tudi pri načrtovanih proizvodnih številkah in dobavah.

Kdaj točno se bodo cene izboljšale, je težko napovedati. Po nekaterih ocenah bodo cene prej ali slej padle (s padanjem cen in surovin energentov, ko se mednarodno okolje stabilizira op. a.), a da te ne bodo dosegle predkrizne ravni.

Direktor podjetja Autopoint Gašper Picelj je za Žurnal24 komentiral, da se trg vozil na splošno umirja. Zastaja prodaja avtomobilov srednjega cenovnega razreda, tistih v rangu med 15 in 30 tisoč evri. Cenejša in dražja vozila se še vedno dobro prodajajo. Po njegovem mnenju na strani ponudbe vozil ne bo velikih povečanj, saj se teh proda 30 odstotkov manj kot v preteklih letih. “Menimo, da se bodo kakovostna rabljena vozila še vedno prodajala, povpraševanje pa bo verjetno manjše, ker so se obrestne mere precej dvignile, ljudje pa se tudi bojijo napovedi, da drugo leto prihaja recesija,” komentira Picelj.

Gal Kovač

Sorodno

Zadnji prispevki

“Litijska” ni ena, kradejo na vseh koncih

Najprej je bila novinarska konferenca. Robert Golob je skoraj...

Pravna mreža ali Hamas mreža?

Nekdanji generalni direktor policije Anton Olaj je opozoril na...

V nemških velemestih med novorojenčki že prevladujejo Mohamedi

V nemških velemestih so med novorojenčki vse pogosteje različice...

Integracija nezakonitih migrantov je očitno le pobožna želja

Čeprav je znano, da se je pametno učiti iz...