Ali javna TV goljufa: Po POP TV sta Šarčeva LMŠ in Janševa SDS izenačeni, SD za Levico

Datum:

Ta teden iz javne RTV direktor Igor Kadunc še ni odgovoril na vprašanje, ali ravnajo pošteno, ko objavljajo raziskave javnega mnenja agencije, ki je v lasti nekdanjega nadzornika in člana programskega sveta RTV Slovenija, ki je bil tam ne predlog Pozitivne Slovenije Zorana Jankovića. Težava ni le, da agenciji v lasti politično povezanega posameznika ni mogoče verjeti.

Še večja je, ker zakon članom programskega sveta prepoveduje sklepanje poslov z javno RTV, ki jih je Ninamedia dobila. Nikola Damjanić se je takrat iz lastništva umaknil. A ker se je medtem vrnil, se zdi, da je bilo to le zaradi tega, da bi se izognili klavzuli, ki prepoveduje takšno poslovanje in da bi preprečil nerodni videz.

Metodološke ali politične razlike?
Dodatna težava je, ker rezultati raziskave Ninamedie, ki jo ob javni TV objavljajo še Večer, Dnevnik in Mladina, odstopajo v politično smer tistih, ki so Damjanića v preteklosti predlagali v nadzorni in programski svet. Komercialna POPTV je včeraj objavila rezultate raziskave Mediane, ki že spet kažejo dramatično nižje rezultate za stranki LMŠ in SD kot raziskava Ninamedie teden prej. Najbolj dramatično rezultat med raziskavama odstopa pri SD Dejana Židana, ki ima po Mediani skoraj pol slabši rezultat kot po Ninamedii. Hkrati pa LMŠ Marjana Šarca po Mediani ni daleč pred SDS Janeza Janše. Največja vladna in največja opozicijska stranka sta skoraj izenačeni. Po Ninamedii je LMŠ daleč spredaj. Grafično so se rezultati obeh agencij, da ju lahko primerjam medsebojno in z volitvami upoštevam le za stranke opredeljene volivce, takšni

Nore razlike med rezultati Mediane za POP in Ninamedie za TVS

Dalj časa je že značilno, da Mediana pokaže boljši rezultat tudi SNS Zmaga Jelinčiča. Različen je med raziskavama tudi vrstni red. Na tretjem mestu je po POPTV že drugi mesec zapored Levica Luke Meseca, ki prehiteva SD. Po Ninamedii je Levica precej za SD.

Nihanja so značilna
Značilno nihanje v nekoliko daljšem obdobju, ki kaže, da Damjanić vsakič nameri več LMŠ in SD, manj pa SDS, kaže grafika na začetku so prikazani rezultati treh volitev, ki so bile lani in letos:

Mediana spet ni potrdila dviga LMŠ in SD v višave ki ga kaže Damjanićeva Ninamedia

Še posebej previden je treba biti, ker smo bili tudi v začetku lanskega leta pred volitvami poslancev priča podobnemu nihanju in visokim rezultatom za LMŠ in SD, volitve pa so se razpletle povsem drugače in je bila daleč pred obema omenjenima strankama SDS Janeza Janše. In to na treh volitvah zapored. Težko je pojasniti, zakaj se je lani ravno v mesecu pred volitvami poslancev popularnost SDS nenadoma dramatično povečala, LMŠ in SD pa padla.

Več o nenavadnem ravnanju prejšnjega vodstva javne RTV, ki ga je vodil Marko Filli, in nekdanjega programskega svetnika Nikole Damjanića, lahko preberete v povezanem članku, ki prikazuje tudi, da je zadnja leta Ninamedia tudi po ustvarjenih prihodkih zelo povezana z mestno občino, ki jo vodi Zoran Janković in kako se je spreminjalo lastništvo Ninamedie: Sum korupcije na TVS: Damjanićeva ali Jankovićeva Ninamedia?

Rezultate raziskave Mediane za POPTV, ki sem jih preračunaval za primerjave, lahko pogledate na povezavi tukaj. Primerjava rezultatov, ki sta jih objavili obe televiziji na bolj klasičen način, pa je takšna:

Velike razlike med rezultati Mediane za POP in Ninamedie za TVS

Peter Jančič, Spletni časopis

Sorodno

Zadnji prispevki

Američani delajo več kot “neambiciozni” Evropejci

Evropejci so manj ambiciozni in ne delajo tako trdo...

Največ denarja iz medijskega sklada za Odlazkove medije

Ministrstvo za kulturo je pod vodstvom Aste Vrečko iz...

Tragedija v Staršah, umrl je 14-letnik

V Staršah žalujejo. 14-letni voznik motornega kolesa je izgubil...