Bo morala ljubljanska občina na avtobuse vrniti plakate, ki zagovarjajo življenje pred splavom?

Datum:

Miha Lobnik, zagovornik načela enakosti, je za spremembo presenetil del slovenske javnosti, ko je izdal odločbo, v kateri Ljubljanskemu potniškemu promete (LPP) očita diskriminatorno vlogo v odnosu do Zavoda ŽIV!M in njihovih zakupljenih oglasov, ko je po javnem pritisku aktivista Domna Saviča umaknil njihove oglase iz mestnih avtobusov. Zadeva sicer še ni zaključena, saj se je LPP pritožil na upravno sodišče.

V Zavodu ŽIV!M verjamejo, da ima vsak človek pravico do življenja od spočetja do naravne smrti. Njihovo poslanstvo je pomagati ženskam in njihovim družinam, ki se soočajo z nenačrtovano nosečnostjo in tistim, ki trpijo zaradi posledic splava. Zaradi tega so se v lanskem decembru odločili, da bodo zakupili oglasni prostor na ljubljanskih mestnih avtobusih za obdobje dveh mesecev in promovirali in ozaveščali slovensko javnost o svojem delovanju.

Vendar je na njihove oglase burno v javnosti reagiral znani aktivist Domen Savič oziroma Državljan D, ki je na svojem Twitter računu javno vprašal ljubljansko občino, zakaj na avtobusih LPP dopuščajo oglase zavoda, ki nasprotuje splavu. Čez nekaj dni so bili oglasi umaknjeni s strani ljubljanske občine. Izgovor umika oglasov je zvenel popolnoma banalno, češ da je oglas vzbudil negativen odziv in nesoglasja med uporabniki javnega prevoza. V odzivu na prekinitev pogodbe po devetih dneh so takrat iz LPP potrdili, da bi ravnali podobno, če bi oglaševali oglase z nasprotnimi stališči, kot jih ima Zavod ŽIV!M.

Ljubljanski potniški promet je naredil diskriminatorno gesto pri umiku oglasov Zavoda ŽIV!M . (Foto: STA)
Ljubljanski potniški promet je naredil diskriminatorno gesto pri umiku oglasov Zavoda ŽIV!M . (Foto: STA)

Zagovornik Lobnik  s svojo odločitvijo presenetil
Zagovornik načela enakosti Miha Lobnik je znan po svojih liberalnih stališčih. Zato je tokratna odločba o diskriminaciji LPP presenetila vse udeležence. “Ugotavlja, da v oglasu ni nobenega vsebinskega elementa, ki bi lahko zbujal nestrpnost, niti sporočila niso bila podana na nestrpen način. Prav tako niti iz samega oglasa ne izhaja, da bi naročnik v njem kakorkoli neposredno izražal svoja (verska) prepričanja, na primer nasprotoval splavu. Iz vsebine niti ni jasno razvidno stališče, ki ga Zavod ŽIV!M zastopa. Naročnik posredno nagovarja ljudi, naj obiščejo njihovo spletno stran oziroma z njim stopijo v stik v zvezi z vprašanji odločanja o rojstvu svojih otrok. V besedilnih sporočilih in simbolni govorici gre za promocijo življenja, torej spodbujanje žensk, da se odločijo za rojstvo otroka,” je bilo zapisano v časniku Delo.

Miha Lobnik, zagovornik načela enakosti se je izkazal z državljansko držo, ko je LPP očital, da so izvedli diskriminatorno gesto do Zavoda Ljubljanski potniški promet je naredil diskriminatorno gesto pri umiku oglasov Zavoda ŽIV!M . (Foto: STA)
Miha Lobnik, zagovornik načela enakosti se je izkazal z državljansko držo, ko je LPP očital, da so izvedli diskriminatorno gesto do Zavoda ŽIV!M . (Foto: STA)

Zavod ŽIV!M pomaga materam in ženskam ob izgubi otroka

V svoji odločbi Lobnik izrazito zapiše veliko pozitivnih dejanj, za katere se omenjeni zavod bori. V odločbi je poudarjena pozitivna svetovalna vloga, med drugim za tiste, ki žalujejo za svojim otrokom, pri čemer ni omenjen razlog za izgubo otroka, oziroma pomoč za ženske, ki so izvedele za nosečnost, pa morda še niso prepričane, ali se bodo odločile za otroka, je med drugim zapisano v odločbi.

Eden izmed oglasov na ljubljanskem mestnem avtobusu Zavoda ŽIV!M . (Foto: Facebook)
Eden izmed oglasov na ljubljanskem mestnem avtobusu Zavoda ŽIV!M . (Foto: Facebook)

Primer veganstva in ljubiteljev mesa izdal hinavsko vlogo Ljubljanskega potniškega prometa

V svojem mnenju Lobnik izpostavlja primer veganstva in ljubiteljev mesa. Zakaj bi v državi, v kateri imamo vsi zagotovljeno pravico do svobode izražanja, skušal nekdo zagotavljati popolnoma nevtralno okolje, sploh nekdo, ki ponuja oglasne površine, ki pravzaprav nagovarjajo najrazličnejše ciljne skupine k določenim aktivnostim (potrošnji, združevanju …) in je njihov primarni namen zbuditi pozornost? Kot pozitiven primer je Lobnik navedel dejstvo, da so bila na avtobusih objavljena oglasna sporočila Slovenskega veganskega društva, ki promovira veganstvo in pravice živali in torej aktivno nasprotuje mesojedcem, pa tudi oglasi Perutnine Ptuj. S tem primerom pa se je izkazala dvolična narava vodstva LPP in ljubljanskih mestnih oblasti pod vodstvom ljubljanskega župana Zorana Jankovića.

Luka Perš

Sorodno

Zadnji prispevki

Švedski “begunci” hodijo na počitnice v matične države

Švedska vlada je zadolžila več organov, da zabeležijo primere...

Oglobili bodo tudi pornozvezdnice

Finančna uprava RS (FURS) napoveduje poostren nadzor nad posamezniki,...