Nova šefica nemške Socialdemokratske stranke (SPD) Saskia Esken se je zaradi varovanja okolja ponovno pričela zavzemati za uvedbo omejitve hitrosti na nemških avtocestah na 130 kilometrov na uro. Že oktobra letos je Bundestag z veliko večino zavrnil takšen predlog Zelenih in sicer so proti glasovali vsi poslanci FDP in AfD ter velika večina koalicijskih poslancev iz vrst CDU, CSU in tudi SPD. Nemške avtoceste, ki so jih pričeli graditi že v zgodnjih 30. letih prejšnjega stoletja, sicer sodijo med najvarnejše na svetu.
V Nemčiji so avtoceste pričeli uvajati že v zgodnjih 30. letih prejšnjega stoletja, v času, ko je državo vodil Adolf Hitler, skladno z zakonom, ki ga je uvedla nacistična stranka leta 1939, pa lahko vozijo kolikor hitro želijo. Za kratek čas so bile sicer uvedene omejitve hitrosti v času naftne krize leta 1973, ko so se cene goriv povišale za do 400 odstotkov.
Zdaj bi lahko pod pritiskom nove levičarske vodje Socialdemokratske stranke (SPD) Saskie Esken uvedli trajno omejitev hitrosti na avtocestah na 130 kilometrov na uro in sicer zaradi varovanja okolja.

V SPD se za omejitev hitrosti zavzemajo zaradi varovanja okolja
Eskenova je za Times o tem povedala: “Omejitev hitrosti na naših avtocestah bi bila dobra za zaščito okolja, izboljšala bi varnost in umirila bi živce voznikov. Zato se bomo o tem ponovno pogovorili v novem letu.” Eskenova namreč verjame, da bi omejitev hitrosti lahko zmanjšala količino izpustov ogljikovega dioksida za dva milijona ton letno.

Bundestag je že oktobra z veliko večino zavrnil predlog Zelenih o uvedbi omejitve hitrosti na avtocestah
Nemški Bundestag je sicer že 17. oktobra letos na glasovanju jasno zavrnil takraten predlog Zelenih. Proti je glasovalo kar 498 poslancev, vključno z vsemi poslanci FDP in AfD, prav tako pa je proti glasovala velika večina vladnih CDU, CSU in SPD.

Nemške avtoceste so med najvarnejšimi na svetu
Minister za promet Andreas Scheuer iz vrst CDU se z omejitvijo hitrosti na avtocestah po poročanju Daily Mail ne strinja in je pojasnil, da so avtoceste bistveno varnejše od ostalih vrst cest.
“Der Bundestag hat ein #Tempolimit mit 498:126 Stimmen abgelehnt. Der Verkehr in 🇩🇪 soll bestmöglich fließen – nachts bei freier Fahrt und zu Stoßzeiten, z.B. an #Weihnachten. Daher wollen wir den Verkehr intelligent, digital & flexibel steuern – ohne Verbote.” BM @AndiScheuer pic.twitter.com/Te0tDQ70ZA
— BMVI (@BMVI) December 25, 2019
Leta 2013 se je tako na primer na avtocestah zgodilo 17 odstotkov smrtnih žrtev, medtem, ko je po njih potekalo kar 31 odstotkov vsega cestnega prometa. Zanimiva je tudi primerjava s Slovenijo, po podatkih Mednarodne baze podatkov o prometu in nesrečah (IRTAD) smo pri nas na milijardo prevoženih kilometrov vozila na naših avtocestah zabeležili 3,17 smrtne žrtve, medtem ko je številka za nemške avtoceste znašala 1,74.
Rok Krajnc