Facebook kampanja nemških strank: AfD zapravila najmanj in pridobila največ, SPD zapravila največ in beležila katastrofalen rezultat

Foto: epa

Analiza kupovanja oglasov v predvolilni kampanji v obdobju od začetka aprila do konca maja je v Nemčiji pokazala, da imajo stranke različne pristope. Vsak po svoje do določene mere delujejo. Če so v CSU in CDU veliko zapravili, so tudi veliko pridobili. Po drugi strani so nemški socialisti ustrelili v prazno. Največ pa so iztržili v stranki Alternativa za Nemčijo (AfD), katere volivci tudi sami radi delijo njihove objave.

Nemške politične stranke so za oglase na Facebooku v času predvolilne kampanje za evropske volitve zapravile več kot 800 tisoč evrov. CDU je krojila oglase na podlagi poštnih številk, pri SPD so se odločili za oglase, prilagojene spolu uporabnikov, medtem pa so se pri AfD, kot poroča Voxeurop, lahko zanesli na svoje lastne volivce.

SPD je za oglase na Facebooku zapravila največ, kar 256 tisoč evrov. Pri CDU so zapravili nekoliko manj, 238 tisoč evrov. Sledijo Zeleni s 112 tisoč evri in na 4. mestu liberalni FDP s 101 tisoč evri. Humanisti so za oglase na Facebooku namenili 24.600 evrov, pri skrajni Levici 20.300 evrov, v Voltu, združenju evropskih social-liberalcev, so zapravili 16.500 evrov, v panevropskem gibanju Diem25 pa 11.200 evrov. Šele na 9. mestu je AfD z 10.100 evri.

Največji zmagovalci, največji poraženci
Spomnimo, v Nemčiji je z 28,7 odstotka glasov zmagala koalicija sestrskih CDU in CSU, z 20,7 odstotka sledijo Zeleni. SPD je nabral 15,6 odstotka, AfD 10,8 odstotka, Levica 5,4 odstotka, FDP 5,4 odstotka, Partija 2,4 odstotka, Svobodni volivci 2,1 odstotka, Stranka zaščite okolja in živali 1,4 odstotka in preostali 7,5 odstotka.

https://twitter.com/carlbildt/status/1132701967879270406

Če tako vzamemo za primerjavo odstotek glasov in količino denarja, ki je šla za oglase na Facebooku, lahko vidimo, da je CDU zapravila veliko, a ravno toliko tudi dobila. Ravno tako so iztržili zeleni, ki so uspeli s 112 tisoč evri doseči 20,7 odstotkov glasov. Vsekakor pa je takšna primerjava veliko razočaranje za nemške Socialdemokrate. Ti so zapravili največ denarja, a so se s 15,6 odstotka glasov uvrstili šele na tretje mesto.

AfD pa je brez dvoma najbolje izkoristil denar, namenjen za oglase. Za oglase na Facebooku so namenili približno 25-krat manj kot SPD, 24-krat manj kot CDU in 10-krat manj kot Zeleni, a so vseeno prejeli 15,6 odstotka glasov.

Drugačni pristopi
Analiza rezultatov v Spieglu je pokazala, da AfD ni bilo potrebno pretirano zapravljati za oglase, saj so jih njihovi privrženci z veseljem delili naprej. Kar 85 odstotkov vseh Facebook objav, ki so jih ustvarile politične stranke v Nemčiji in so jih uporabniki socialnega omrežja delili naprej, je namreč pripadalo AfD. Druge stranke se tako po angažiranosti svoje volilne baze niso mogle meriti z AfD.


CDU je tako ubral dokaj tradicionalno strategijo in je poskusil srečo z oglasi, ki so bili prikrojeni na kraj bivanja. Pri SPD na drugi strani so poskušali z oglasi, ki so bili prilagojeni glede na spol uporabnika. Sestrska CSU je za vsega dvajset oglasov zapravila čez 41 tisoč evrov. CDU in SPD sta po drugi strani v povprečju na oglas zapravili manj kot 20 evrov, kar je strankama omogočilo nakup več tisoč personaliziranih oglasov.

Ciljno oglaševanje z namenom mobilizacije volivcev
Stranke pa so oglase začele uporabljati tudi z namenom angažiranja volilnega telesa. Če so ankete kazale, da v določeni demografski skupini stranka ima podporo, a se ta ne prevede tudi v volilni rezultat, so prikrojili oglas specifično za to demografsko skupino, s čimer so želeli povečati volilno udeležbo. Na volitvah za EU parlament 2014 je bila volilna udeležba 48-odstotna. Na nedeljskih evropskih parlamentarnih volitvah je dosegla 59 odstotkov.

Čeprav ne moremo vedeti, ali lahko pripišemo zasluge za višjo volilno udeležbo manipulacijam z oglasi na družbenih omrežjih ali angažiranosti volivcev zaradi trenutnih razmer v EU. A višja volilna udeležba je vedno dober znak za zdravost demokracije.

Ivan Šokić

  • xtc

    Tisto kar je dobro se hvali in prodaja samo.

  • All Bot

    Vsi hvalijo vzpon zelenih, ki so dobili 18 sedežov od socijal demokratov in liberalcev. Med tem so desni populisti podvojili kar so imeli, 4 od petih največjih strank v EU je šlo “skrajni” desnjici, kljub ilegalni medijski cenzuri židavskege facebooka in podobnih.Populisti pa sedaj veljajo za zgube, ker so šli iz 10% na 25% in ne 35%, kar so kazali nekatei polli. Klovenski svet levih liberalnih medijev.

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!