Celjsko gledališče danes kazensko ovadilo Kobala zaradi plagiatorstva

Datum:

“Celjsko gledališče bo danes kazensko prijavilo režiserja in igralca Borisa Kobala zaradi suma storitve kaznivega dejanja kršitve materialnih avtorskih pravic, na organih pregona pa je, da ustrezno ukrepajo,” je povedala upravnica gledališča Tina Kosi. Kobal je avtor komedije Profesionalci espe, ki pa je bila plagiat.

Tina Kosi je na petkovi novinarski konferenci napovedala, da bodo od Kobala terjali tudi povrnitev 13 tisoč evrov bruto, ki jih je prejel kot avtor sporne komedije, ki je prevod dela La prova generale (Generalka) italijanskega avtorja Alda Nicolaja. V škodo gledališče vključuje tudi avtorske honorarje za 15 prodanih predstav, ki so jih morali odpovedati. To škodo morajo še oceniti.

Ker so plagiat prijavili sami, je gledališče dobilo zgolj 3.063 evrov avtorske kazni, ki jo morajo plačati agentu v Italiji. Predstavo, ki na gostovanju stane 3 tisoč evrov, so pred tednom dni že umaknili s sporeda, imajo tudi prepoved njenih nadaljnjih uprizoritev.

Več moralne drže avtorjev
Tina Kosi, ki je dejala, da s Kobalom ne bodo več sodelovali, se je v petek odzvala na očitke, zakaj dramaturgi v gledališču niso ugotovili, da gre za besedilo avtorja iz sosednje države. “Tudi Madžarska je naša sosednja država. Sama madžarsko ne znam. Večina Slovencev madžarsko ne zna. Kako naj torej preverjamo sodobna madžarska besedila, ki obstajajo? Na Hrvaškem je nekaj deset plodnih avtorjev, ki ves čas pišejo dramska besedila, v Italiji jih je še več. Aldo Nicolaj sam je napisal 125 dramskih del. Nemogoče je, da imamo vse te zgodbe v svoji glavi,” je za STA povedala upravnica gledališča.

Upravnica celjskega gledališča Tina Kosi in njen pomočnik Borut Smrekar. (Foto: STA)

Nemogoče je po njenih besedah tudi, s čimer se je strinjal tudi minister za kulturo Dejan Prešiček, da bi katera od agencij preverjala in sistematično pretresala dramska besedila. Avtorska agencija Slovenije ureja zgolj pravno-formalna razmerja med ustvarjalci predstave na eni in ustvarjalci dramskih besedil na drugi strani. Poudarila je pomen osnovnega zaupanja in moralne drže med gledališči na eni in avtorji na drugi strani.

C. Š.

Sorodno

Zadnji prispevki

Bi se “mirovnik” Kučan zavzel tudi za mir z nacistično Nemčijo?

"2. SV se je preselila za pogajalsko mizo, ko...

Večina Slovencev odločno proti migrantskim centrom

V zadnji javnomnenjski raziskavi agencije Parsifal so anketirance vprašali,...

Ukradeni otroci v SFRJ in mame, ki iščejo resnico

Komisija DZ RS za peticije je po slabem letu...

Največ denarja iz medijskega sklada za Odlazkove medije

Ministrstvo za kulturo je pod vodstvom Aste Vrečko iz...