EP navkljub svarilom stroke prepovedal prodaje avtomobilov na notranje izgorevanje od 2035

Datum:

Danes je odjeknila novica o tem, da je Evropski parlament potrdil prepoved prodaje avtomobilov in lahkih gospodarskih vozil z bencinskim ali dizelskim motorjem od leta 2035 dalje. Kot pravijo, je s tem odpravljena zadnja ovira v zakonodajnem postopku. Ker gre v tem primeru za resnično iracionalno določitev, se poraja marsikomu upravičena domneva, da se za tem skriva nekakšna globalna zarota.  Stroka je namreč mnenja, da do takrat potrebna tehnologija sploh ne bo nared!? Kot kaže, si nekateri želijo revnejše spraviti ob avtomobile. 

Evropski poslanci so danes s 340 glasovi za in 279 proti potrdili uredbo, ki vključuje tudi metodologijo za ocenjevanje in poročanje o izpustih ogljikovega dioksida v celotnem življenjskem ciklu avtomobilov in lahkih gospodarskih vozil, ki se prodajajo na trgu EU. Kot je mogoče prebrati na strani evropske institucije, bo Evropska komisija tista, ki bo metodologijo pripravila najkasneje do leta 2025. V primeru, da bo potrebno, pa bodo vključeni tudi zakonodajni predlogi. Vmesna cilja do leta 2030 sta sicer zmanjšanje izpustov avtomobilov za 55 odstotkov in lahkih gospodarskih vozil za 50 odstotkov, poroča STA.

Vrzel med mejnimi vrednostmi izpustov ter podatki o dejanski porabi goriva in energije bo spremljala komisija. Slednja bo tudi poročala o metodologiji za prilagajanje specifičnih izpustov ogljikovega dioksida ter predlagala ukrepe, ki bodo primerni v samem nadaljevanju. Le v prehodnem obdobju do leta 2035 uredba predvideva možnost izjem za manjše proizvajalce. “Kriterij je največ 10 tisoč avtomobilov ali največ 22 tisoč lahkih gospodarskih vozil v koledarskem letu. Proizvajalci, ki na leto proizvedejo manj kot 1000 novih vozil, bodo iz uredbe izvzeti,” je mogoče prebrati.

Poročilo o napredku cestne mobilnosti brez škodljivih izpustov bo na vsake dve leti, vse do konca leta 2025, in prav tako objavljeno s strani komisije. Po besedah evropskega poslanca Jana Huiteme gre pri omenjeni uredbi za spodbudo proizvodnje brezemisijskih in nizkoemisijskih vozil. “Določa tudi ambiciozno prenovo ciljev do leta 2030 in cilj ničelnih izpustov do leta 2035, kar je ključnega pomena, če želimo do leta 2050 doseči podnebno nevtralnost,” je dejal v prepričanju, da bodo na ta način cilji za avtomobilsko industrijo precej jasnejši, ti pa bodo spodbudili inovacije in naložbe za proizvajalce avtomobilov. “Nakup in vožnja brezemisijskih avtomobilov bosta za potrošnike cenovno ugodnejša, hitreje pa se bo razvil tudi trg prodaje rabljenih vozil. Trajnostna vožnja bo tako dostopna vsem,” je še dodal v prid omenjene uredbe.

Industrija na drastične spremembe ni pripravljena
Da naša industrija še niti slučajno ni pripravljena na tako drastičen ukrep, so jasni kritiki. Na račun tega je tako ogroženih več sto tisoč delovnih mest. Slovenska evropska poslanka Romana Tomc, ki je glasovala proti omenjeni uredbi, izpostavlja, da sama sicer verjame v čisto prihodnost, a ob tem kritično opozarja, da se s tem  ciljem hrani le globaliste, ki prek raznih nevladnih organizacij potiskajo EU v propad. Nestrinjanje s to uredbo je z delitvijo objave Evropske ljudske stranke izrazila tudi evropska poslanka Ljudmila Novak. Proti pa sta glasovala tudi evropska poslanca Milan Zver in Franc Bogovič. Zdrav razum že dolgo nima večine v EP. Leva ideologija nas potiska v svet, kjer bo prepovedano normalno voziti, jesti in skrbeti za družino. Bil sem PROTI predlogu, ki ga ne podpira niti stroka, škodoval pa bi nižjim in srednjim slojem ter uničil milijone delovnih mest v EU”, je kritičen Zver. 

Matjaž Nemec, Milan Brglez, Irena Joveva in Klemen Grošelj so glasovali za sprejetje uredbe. Sedaj je še potrebno le, da uredbo potrdi tudi Svet EU, nato pa bo ta objavljena v uradnem listu EU.

Kot kaže, si nekateri na evropskem parketu iz vsega srca želijo, da nas dočaka havanski efekt, ker ti novi avtomobili nedvomno ne bodo več tako dostopni, kot so sicer danes, in bomo, kot kaže, priča poplavi starodobnikov.

Sara Kovač

Sorodno

Zadnji prispevki

Ljudmila Novak pred volitvami pričela nasprotovati migracijam

"Podpiram vzpostavitev programa hitrega vračanja nezakonitih migrantov v njihove...

Pozivi k odstopu pravne diletantke Urške Klakočar Zupančič

"Pozivam Urško Klakočar Zupančič, da odstopi. Zakaj? Ker mi...

Predstavniški dom odobril 61-milijardni “mega” paket za Ukrajino: To je pot do zmage!

Predstavniški dom ameriškega kongresa je danes odobril 61 milijard...

V nekaj letih ukinili kar 402 volišč, predvsem na podeželju!

Ukinitev več kot 400 volilnih mest oziroma volišč, predvsem...