Hertz želel s teslami postati “zelen”, na koncu je zaradi njih skoraj bankrotiral

Datum:

Velikan vozil za izposojo Hertz dramatično pospešuje razprodajo svoje flote električnih vozil, pri čemer so rabljene tesle (model 3) zdaj na voljo za manj kot 20.000 dolarjev, saj se podjetje spopada z naraščajočimi stroški amortizacije vozil. Hertzeva velika naložba v električna vozila je bila katastrofa, ki je povzročila ogromne izgube in vplivala na odhod izvršnega direktorja.

InsideEVs poroča, da je Hertzev ambiciozen program električnih vozil naletel na še eno pomembno oviro, saj je podjetje poročalo o 89-odstotnem povečanju stroškov amortizacije električnih vozil, kar znaša 537 ameriških dolarjev mesečno na posamezno vozilo. Podjetje za najem avtomobilov se je zavezalo, da bo do konca leta 2024 prodalo 30.000 električnih vozil iz svojega voznega parka, kar pomeni oster preobrat v primerjavi s prejšnjo strategijo uvajanja električnih vozil.

Preberite še: [Analiza] Kaj bo prehod na električna vozila prinesel povprečnemu Slovencu?

Hoteli so postati “zeleni”, na koncu so izgubili veliko denarja

Trenutne težave podjetja izhajajo iz njegove drzne pobude leta 2021, da bi postali “zeleni”, kar je vključevalo načrte za nakup 100.000 tesel (model 3). Medtem ko se je ta začetna vizija zdela obetavna s koristmi, vključno z nižjimi stroški vzdrževanja in velikim zanimanjem strank, je strategija od takrat naletela na številne izzive, zaradi katerih je bila potrebna precejšnja korekcija tečaja.

Foto: EPA

Primarni dejavnik Hertzevih težav z električnimi vozili je bilo večkratno znižanje cen, ki je močno vplivalo na preostalo vrednost voznega parka za najem. Ta znižanja so ustvarila učinek nihanja na celotnem trgu rabljenih električnih vozil, kar je povzročilo pospešeno amortizacijo Hertzevih sredstev za električna vozila. Podjetje zdaj ponuja rabljene modele po cenah pod 20.000 dolarjev, in sicer z dodatnimi prihranki, ki jih je mogoče pridobiti z zvezno davčno olajšavo v višini 4000 dolarjev, ki so na voljo za rabljena električna vozila.

Finančni učinek je bil velik. Poleg stroškov amortizacije je Hertz ugotovil, da njegov vozni park ni zagotovil pričakovanih prihrankov stroškov. Stroški popravil so presegli pričakovanja in podjetje je imelo več nesreč s svojimi teslami od pričakovanih, kar je povzročilo znatne stroške obnove in časovno podaljšanje popravil.

Odslej le toliko električnih vozil, kot jih stranke želijo

Ti dodatni dejavniki so vplivali na izgube v več četrtinah, kar je povzročilo odstop izvršnega direktorja Stephena Scherra na začetku tega leta. Zaradi finančne nočne more novo vodstvo Hertza začenja obsežno odprodajo svojega voznega parka električnih vozil. Podjetje namerava vzdrževati le toliko električnih vozil, da bo zadostilo dejanskemu povpraševanju strank po najemu električnih vozil, s čimer bo znatno zmanjšalo svoje prvotne ambicije, povezane z električno mobilnostjo.

Električni avtomobil znamke Tesla (Foto: Pixabay)

Program razprodaje se bo nadaljeval do leta 2025, pri čemer bo podjetje poskušalo čim bolj zmanjšati izgube, saj bodo vrednosti rabljenih električnih vozil še naprej padale. Zdi se, da se trenutne tržne cene za ta vozila stabilizirajo, saj znašajo med 20.000 in 25.000 dolarjev, kar zagotavlja nekaj predvidljivosti v navezavi na zmanjšanje izgube.

I. K.

Sorodno

Zadnji prispevki