Dobro poslovanje Skupine Gorenje iz zadnjega četrtletja leta 2015 se je nadaljevalo v prvem četrtletju leta 2016, ki so ga zaključili s 6,8 milijona evrov dobička iz poslovanja (EBIT) in 0,6 milijona evrov čistega dobička, kar je bistveno bolje kot v lanskem prvem četrtletju.
V Gorenju so povečali prodajo inovativnih aparatov in izdelkov pod premijskimi blagovnimi znamkami ter prodajo zunaj Evrope. V prvem četrtletju so ustvarili 6,8 milijona evrov dobička iz poslovanja (EBIT) in 0,6 milijona evrov čistega dobička.
Skupina Gorenje postaja globalna
Poleg v Sloveniji se je v Vzhodni Evropi prodaja povečala tudi na Madžarskem, Slovaškem, v Romuniji, Bolgariji, Črni Gori in Makedoniji. Pomembno rast so dosegli tudi na trgih Rusije in Ukrajine (več kot 30 odstotkov), kjer so presegli načrtovane prihodke od prodaje in okrepili tržni položaj. Na zahodu Evrope gre izpostaviti rast prodaje na Nizozemskem, kjer pridobivajo večji tržni delež. Večjo prodajo so ustvarili tudi v Severni Ameriki, na Kavkazu, v Aziji ter Braziliji, s čimer si znižujejo odvisnost od evropskih trgov.
Vlaganje v razvoj
Gorenje je lani vlaganja v razvoj izdelkov povečalo za 0,3 odstotne točke, in siver na 2,7 odstotka prihodkov od prodaje skupine, ki je dosegla 1,225 milijarde evrov, je razvidno iz letnega poročila. Vlaganja namerava v prihodnjih štirih letih še okrepiti. Ravno v tem času so v Gorenju začeli izdelovati pomivalne stroje lastne blagovne znamke in tako pomembno dopolnili ponudbo velikih gospodinjskih aparatov.
K izboljšanju prodajne strukture je prispevalo povečevanje deleža inovativnih in premijskih aparatov ter izdelkov pod premijskima blagovnima znamkama Asko in Atag. Prodajo malih gospodinjskih aparatov so povečali za dobrih 18 odstotkov.
V Gorenju več prihodkov in več dobička iz poslovanja
Skupina Gorenje je v prvem četrtletju leta 2016 ustvarila 285,5 milijona evrov prihodkov od prodaje, kar je za 6,5 odstotka več kot v primerljivem obdobju lani. Dobiček iz poslovanja (EBIT) je znašal 6,8 milijona evrov in je bil za skoraj 52 odstotkov višji kot v prvem četrtletju lani. Prihodki temeljne dejavnosti Dom so dosegli 242,7 milijona evrov (8,4 odstotka več kot v enakem obdobju leta 2015).
Razvojne novosti
Ključne razvojne novosti prvega četrtletja 2016 so bili prenovljeni hladilno-zamrzovalni aparati, pralni stroji za strateškega partnerja Panasonic, linija premijskih vgradnih pečic Asko Craft in nova linija pomivalnih strojev srednjega cenovnega razreda, katerih proizvodnjo so začeli prejšnji teden.
Sofija Pika Simić