Izola in Koper za izvzem hitre ceste skozi predor Markovec

Datum:

Na občini Izola in Koper pričakujejo odgovor za obvoz po hitri cesti Koper–Izola. Dars naj bi jim odgovor posredoval še letos. Malo je možnosti, da bi kmalu prišlo do zaprtja obalne ceste in izvzetja hitre ceste skozi predor Markovec.

Občini Izola in Koper sta na Dars poslali sklep o popolnem zaprtju obalne ceste. Prometne znake o popolnem zaprtju ceste naj bi začeli postavljati že s 1. januarjem, vendar pod pogojem, da dobita občini  zeleno luč z Darsa. Na izolski občini so potrdili, da so skupaj s koprsko mestno občino na Dars poslali vlogo za izdajo soglasja k ureditvi obvoza po omenjeni državni cesti in postavitvi začasne prometne signalizacije. Hkrati je izolski župan Igor Kolenc izdal sklep o zaprtju obalne ceste. Povratne informacije z Darsa v Izoli še niso dobili. Na odgovor čakajo tudi na koprski občini.

Na Darsu so potrdili, da so prejeli vlogo obeh občin za izdajo soglasja k ureditvi obvoza po hitri cesti med Koprom in Izolo zaradi načrtovanega zaprtja obalne ceste, ki je v upravljanju občin. “Vlogo so preučile strokovne službe, odgovor bosta občini prejeli v tem tednu,” napovedujejo na Darsu.

Na občini v Izoli imajo malo upanja, da bi dobili Darsov odgovor še letos. To pa pomeni, da do dejanskega zaprtja obalne ceste in izvzetja dela hitre ceste iz vinjetnega sistema tako kmalu še ne bo prišlo. Kot so še pojasnili na izolski občini, bi na območju obalne ceste s spremembo prometnega režima prepovedali promet za vsa vozila razen za intervencijska, kolesarje in motorna kolesa. Na tem območju bodo  razmejene površine za pešce in  kolesarje. Vlada je v začetku meseca sprejela novelo uredbe o cestninskih cestah in cestnini, ki razširja možnost preusmeritve prometa na cestninsko cesto zaradi obvoza pod pogojem, da Dars kot upravljavec cestninskih cest pozitivno odgovori na vlogo predlagatelja obvoza, ki upravlja z necestninsko cesto. Taka rešitev bi prišla v poštev tudi za predor Markovec. Obalne občine se vse od njegovega odprtja zavzemajo za izločitev iz vinjetnega sistema, saj bi edino tako omogočili razvoj vzporedne obalne ceste med Koprom in Izolo.

Gre za ukrep, povezan z varnostjo udeležencev v prometu na tem območju, ki vpliva tudi na varovanje bivalnega okolja in se približuje trajnostni mobilnosti. Prav tako v skladu s tem ukrepom nadaljujejo z aktivnostmi, ki so usmerjene k dolgoletnemu cilju, da bi umaknili pločevino z obalne ceste, ki bi jo namenili ljudem, rekreaciji in trajnostnim turistično-rekreativnim dejavnostim.

B. J., STA

Sorodno

Zadnji prispevki

Vaterpolisti Triglava dosegli največji klubski uspeh slovenskega vaterpola

Vaterpolisti Triglava iz Kranja so v evropskem pokalu zasedli...