Velik izpad omrežja Rogers Telecommunications, enega največjih kanadskih telekomunikacijskih operaterjev, je v petek blokiral dostop do bančništva, transporta in vlade za milijone Kanadčanov, kar je razjezilo stranke in okrepilo kritike glede prevlade telekomunikacij v industriji. Izpad je trajal kar 19 ur!
Motene so bile bančne storitve, prometni sistemi in skoraj vsi deležniki življenja, saj so bili zaradi izpada omrežja onemogočeni dostop do interneta, mobilne in stacionarne telefonske povezave. Nekateri klicatelji niso mogli dobiti nujne pomoči prek klicev 911, je sporočila kanadska policija. Kanadčani, ki delajo od doma, so bili natrpani v kavarnah in knjižnicah, ki so še imele dostop do interneta, in zunaj hotelov, da bi ujeli signal. Kanadska agencija za mejne službe je sporočila, da je izpad vplival na njeno mobilno aplikacijo za prihajajoče potnike, na brezgotovinski plačilni sistem pri trgovcih, storitve bankomatov in drugo.
Iz Rogers Telecommunications so na Twitterju sporočili, da se njihove brezžične storitve vzpostavljajo in da si delavci prizadevajo ljudi čim prej vrniti na splet. Opravičili so se, da nimajo izdelane časovnice, kdaj bodo omrežja v celoti obnovljena. Tiskovni predstavnik ministra za javno varnost je v petek zvečer dejal, da izpad ni bil posledica kibernetskega napada.
We have made progress towards bringing our networks back online & many of our wireless customers are seeing services return. I take full responsibility for ensuring we at Rogers earn back your trust & are there to connect you to what matters. Read more: https://t.co/W4Nj20Bauk
— Rogers News (@AboutRogers) July 9, 2022
Težave v omrežju so povzročile motnje v prevozu in rezervacijah letov med vrhuncem poletne potovalne sezone, v zgodnjih urah namreč Transport Canada ni prejel nobenih poročil o neposrednih vplivih na varnost ali zaščito letov, pomorskih ali železniških storitev kot del motenj. To je že drugi izpad Rogersovih omrežij v 15 mesecih in po podatkih nadzorne skupine NetBlocks se je začel zjutraj okoli 4.30 in prekinil četrtino kanadske internetne povezave. Rogers je s približno 10 milijoni brezžičnih naročnikov in 2,25 milijona internetnih naročnikov vodilni ponudnik storitev v Ontariu, najbolj naseljeni kanadski provinci in njenem največjem mestu Torontu.
Sara Kovač