Kdo je kriv za vikend katastrofo na avtocesti?

Datum:

Minuli konec tedna je zaznamoval vnovični popoln kolaps na slovenskih avtocestah. Glede na to, da so se takrat ravno začele krompirjeve počitnice, je DARS zastoje vnaprej predvidel in pričakoval sodeč po svojem koledarju. A kljub temu so se odločili za načrtovanje vzdrževalnih del ravno takrat.

Težko pričakovan začetek krompirjevih počitnic se je pričel minuli teden in večina ljudi se takrat poda na počitnice. Ljudje so zagotovo na cesto krenili dobre volje, a je ta hitro pošla, ko so se znašli sredi cestnega kolapsa.

“Smo državni monopolisti. Kaj nam pa morete?” je na družbenem omrežju X zapisal politični analitik Mitja Iršič. Komentiral je več kot očitno nepremišljeno potezo DARS-a, da se loti vzdrževalnih del ravno v času pričakovane gneče na cesti. K zmanjšanju zastojev bi lahko pripomogla tudi večja organiziranost s strani avtocestne policije, ki pa jo je Golobova vlada – ukinila.

DARS je pričakoval povečan promet zaradi turistov in izletnikov ter napovedal obremenjene ceste, ki so se zaradi lepega jesenskega časa tudi dejansko napolnile. Poleg obstoječih del in zapor so na avtocestah dodali dodatne omejitve. Na štajerski avtocesti so bile posledično zaprte uvozne in izvozne točke med Vranskim in Blagovico, na primorski avtocesti pa je bil promet med Logatcem in Uncem ter Kosezami in Brdom usmerjen na prehitevalni pas. Na gorenjski avtocesti je bil promet med Vodicami in Šmartnim proti Ljubljani zaradi del prav tako omejen. Vozniki so tako po vsem tem obstali v večkilometrskih kolonah, ki so se pomikale (pre)počasi. DARS-ovo načrtovanje vzdrževalnih del in zapor je voznike posledično dodobra razjezilo.

Foto: X

“Ne morem verjet, da na DARSu ni enega človeka, ki bi dvignil roko in rekel, da mogoče pa ni pametno zapret avtoceste čez Trojane PROTI centru države in morju ravno prvi dan jesenskih šolskih počitnic … #kaos,” je na X potožil eden od voznikov, ki je v soboto obstal v gneči. “Dvopasovna avtocesta požre cca 4000 vozil/uro, če ni zapletov. Če jih je več, je zastoj, ker avtocesta ne zna spravit večjega krogca v manjšega. DARS bo gradil 3ji pas, ko mu bo politika naročila. Trenutna politika bi še ta autobahn zaprla,” je zapisal drugi.

A DARS je dela na štajerski avtocesti med Vranskim in Blagovico proti Ljubljani namenoma načrtoval med šolskimi počitnicami, saj si kot državni monopolist po besedah Iršiča to enostavno lahko privošči. Za N1 so namreč povedali, da je šlo “za taka dela”, ki so zahtevala neprekinjeno zaporo več kot 55 ur. Cesto so zaprli od petka zvečer do ponedeljka zjutraj, da bi se izognili večji gneči, ki običajno nastane ob nedeljah popoldne. Načrtovanje del je potekalo vnaprej, kar je onemogočilo odgovor zaradi napovedanega lepega časa. Tudi na primorski avtocesti je DARS načrtoval dela v času, ko je večina turistov že zapustila morje, čeprav so pričakovali, da bo kljub temu prišlo do zastojev. O vseh večjih zastojih naj bi obveščali prek prometnoinformacijskega centra, a reakcija jeznih voznikov kaže, da je bilo vse skupaj precej nepričakovano.

“Veliko stvari bo treba urediti in normalizirati, ko pride naslednja desna vlada. Ampak prioriteta za prvi dan je DARS. Tam pa se je zgodil tak razpad sistema, da bi človek začel razmišljati, da je vodstvo del skrite skrajno leve agende za sabotažo cestnega prometa,” je na X izpostavil Iršič.

Da se zastoje (ko preusmeriš promet iz dveh prometnih pasov na enega) da natančno oceniti in izračunati, je zapisal na X voznik, ki je 3 ure čakal v gneči. V tem kaosu je izpostavil pomembno vlogo avtocestne policije, ki pa jo je Golobova vlada ukinila.

“Ker se ljudje (vozniki) v takšnih situacijah, kot so zapore, vedno ravnajo/ravnamo malo posebno in so/smo večinoma slabe volje in včasih nervozni, potrebuješ specialno usposobljeno (avto)cestno policijo, ki skrbi, da zaradi raznih samoiniciativnih odstopanj voznikov promet ne poteka še počasneje, kot se predvideva. Tega tukaj ni bilo zaradi nesposobnosti in ležernosti slov. vlade in ministra, ki je razpustil cestno policijo. Ker je socializem vedno srednji vek. Tudi v prometu,” je zapisal.

Foto: STA

Spomnimo na obljube nekaterih koalicijskih strank, ki so na lanskem soočenju na Trgu republike, ki ga je organizirala t. i. civilna družba Glas ljudstva, obljubile, da se v cestno infrastrukturo ne bo vlagalo, dokler se ne naredi nekih resnih razmislekov. A naredilo se ni nič – nasprotno – še tisto, kar se je naredilo v času prejšnje vlade Janeza Janše, se je nato z nastopom Golobove vlade ukinilo – avtocestna policija prav tako. Kasneje so po številnih neprijetnostih na slovenskih avtocestah ugotovili, da je bila to slaba poteza, zato so sprejeli odločitev za vnovično vzpostavitev avtocestne policije oziroma “skupine za nadzor prometa na avtocestah in hitrih cestah”, ki pa očitno ne deluje pod to vlado – kot vse ostalo.

Sorodno

Zadnji prispevki

Kar dela naša vlada, je diametralno nasprotje od Javierja Mileija

Medtem ko lahko vseskozi poslušamo, kako naj bi nam...

Slovenski podjetniki obsojajo neodgovorno spodkopavanje varnosti in suverenosti Slovenije

"SBC obsoja neodgovorno spodkopavanje varnosti in suverenosti Slovenije. Kritizirajo...

Predsednico so predstavili kot “diktatorko, ki je prišla pozdravit podložnike”

V polnem amfiteatru portoroškega Avditorija se je odvil 44....

Socialisti pogosto lažejo, manipulirajo ali pačijo resnico

Kaj je resnica, je posmehljivo vprašal Pilat – in...