Evropske institucije zaključujejo delo glede uredbe, ki bo brutalno omejila svobodo izmenjave mnenj na spletu. Spletne platforme bodo primorane omejevati kakršne koli politične vsebine, toda ne objavljene le s strani politikov, marveč vseh spletnih uporabnikov. Skupaj to lahko preprečimo. Vabimo vas k podpisu peticije proti omejevanju svobode govora na spletu s strani EU institucij. Več tukaj.
Temelj demokracije je dialog tako med posameznimi državljani kot tudi med državljani in oblastniki. Vsak bi moral imeti pravico izražati svoje mnenje glede političnih vprašanj, s sodržavljani deliti prepričanja, za katera meni, da so prava. Te pravice ne sme nihče omejevati. Prav tako ne sme ustvarjati pogojev za utišanje kritičnih glasov. Evropski parlament in Evropski svet nameravata s posebno uredbo omejiti “politično oglaševanje”, kar lahko privede do usihanja javnega diskurza na spletu. Sporna uredba bi lahko stopila v veljavo že v letu 2023, zato je zadnji čas, da se to prepreči s podpisom poziva. Načrtovana regulacija političnega oglaševanja je po mnenju avtorjev peticije enako nevarna za spletno svobodo kot znameniti sporazum ACTA, ki je privedel do množičnih protestov leta 2012, poroča Open Petition.
Pobudniki uredbe so prepričani, da se splet uporablja za nepošteno manipuliranje z mnenji volivcev. Prišli so do zaključka, da je potrebno bistveno omejiti možnost uporabe plačanih oglaševalskih političnih kampanj z uporabo naprednih tehnik mikrotargetiranja. Takšna regulativa pa bi hitro ušla izpod nadzora. Šlo bi za napad na vse spletne vsebine, ki jih je mogoče okarakterizirati kot politične ne glede na to, ali so plačane ali ne. Prav tako bi bilo brez pomena, kdo je neko vsebino objavil. Načrtovana uredba dejansko skuša bistveno omejiti doseg teh vsebin („shadow ban” oziroma “senčna prepoved“). Gre za poskus omejevanja/krčenja prostora za svoboda govora pod krinko skrbi za kakovost diskurza in poštenost volitev. Uredba dejansko cilja na vse ideološke plati javne razprave.
Nova politična gibanja bodo še manj konkurenčna
Pri političnih vsebinah gre dejansko za družbena vprašanja, ki bi se jih moral zavedati vsak državljan, zato je ključna njihova izobraževalna vrednost. Prav tako bodo vodje novih političnih gibanj, ki želijo konkurirati največjim političnim strankam (pogosto subvencioniranim iz proračuna), ostali brez poceni in učinkovitega način doseganja potencialnih volivcev. Tudi parlamentarne stranke, ki so trenutno v opoziciji, bodo to možnost delno izgubile. Gradiva, ki jih objavljajo uporabniki Youtuba, Tik Tika in Facebooka itd., s političnimi referencami, ne bodo prikazana med priporočenimi vsebinami. Ustvarjalci vsebin prav tako ne bodo mogli izkoristiti vseh možnosti na področju ciljanja vsebin. Namesto spopadanja različnih mnenj, pogledov bomo priča njihovi osamitvi.
Domen Mezeg