Madžarska in Nemčija protestirata proti dodatnim uvoznim dajatvam na kitajske avtomobile

Datum:

Odločitev Evropske komisije, da uvede dodatne uvozne dajatve na kitajske električne avtomobile, je naletela na protest pri nemških in madžarskih oblasteh. Slednja trdi, da se Evropska komisija vede pretirano “protekcionistično”. 

“Ne strinjamo se z brutalnimi evropskimi kaznovalnimi carinami za kitajske proizvajalce električnih avtomobilov; pretiran protekcionizem ni rešitev,” je po izjavi ministrstva dejal minister za nacionalno gospodarstvo Márton Nagy.

Evropska komisija je tekom tedna sporočila, da je v sklopu preiskave uvoza kitajskih električnih avtomobilov preliminarno ugotovila, da kitajske oblasti subvencionirajo vzdolž dobavne verige in na tak način ogrožajo evropska avtomobilska podjetja. Če ne bo prišlo do dogovora s kitajskimi oblastmi, bo prišlo do začasne uvedbe carin s 4. julijem, do dejanskega pobiranja pa bi lahko prišlo šele v roku štirih mesecev.

Poleg že obstoječih 10-odstotih dajatev bi uvedle še nove dajatve. Dodatno bi bili obdavčeni trije specifični kitajski proizvajalci, in sicer BYD – 17,4 odstotka, Geely – 20 odstotkov in SAIC – 38,1 odstotka. Za druga kitajska podjetja za električna vozila, ki bi bila pripravljena sodelovati pri preiskavi EU, bi veljala povprečna dajatev v višini 21 odstotkov. Za vse ostale kitajske proizvajalce, ki ne bi bili pripravljeni sodelovati, bi veljala 38,1-odstotna dajatev, poroča STA.

Napoved je naletela na oster odziv Kitajske, ki je napovedala povračilne ukrepe, pa tudi na negativen odziv v Budimpešti in Berlinu.

“Ključnega pomena je, da se med Kitajsko in EU začnejo pogovori. Carine so vedno zadnji možni politični ukrep in pogosto najslabša popotnica za naprej,” je prepričan gospodarski minister in podpredsednik nemške vlade Robert Habeck.

Nagy je po drugi strani prepričan, da bodo nove carinske dajatve poleg že obstoječih ustvarile sistem dvojne diskriminacije – najprej napram Kitajski, nato še specifičnim podjetjem.

Stališče madžarske vlade je, da protekcionizem ni rešitev, nasprotno, rešitev vidijo v sodelovanju in svobodni tržni konkurenci. “Namesto omejevanja konkurence med proizvajalci s kazenskimi tarifami, moramo podpirati in pomagati krepiti konkurenčnost evropske industrije električnih vozil na svetovni ravni. Brez močne konkurence ni močne Evropske unije,” je dodal Nagy.

“Madžarska vlada razvija akcijski načrt na ravni EU za pospešitev uvajanja električnih avtomobilov in povečanje konkurence, ki bo predstavljen državam članicam na zasedanju Sveta za konkurenčnost 8. in 9. julija v okviru madžarskega predsedovanja,” je še dodal.

Ž. K.

Sorodno

Zadnji prispevki

[Fotogalerija] Prešerno vzdušje na srečanju podpornikov SDS v Bovcu

S sobotnim tradicionalnim srečanjem odborov stranke SDS v Bovcu...

[Kraja otrok] Kako je bil policist Staneta Dolanca nagrajen za krajo dojenčka

Preiskovalna komisija DZ o odvzemih mladoletnih oseb oziroma o...

Pot na Okrešelj zaradi ogromne količine kamenja do nadaljnjega zaprta

V Logarski dolini so vzpostavili dostopnost do parkirišča pod...