“Končno smo začeli z delom, med tem ko Avstrijci že nekaj let pospešeno kopljejo in vrtajo karavanški tunel. Končno se premika in postaja druga cev karavanškega predora realnost”, je za Nova24TV povedal minister Vrtovec. Časovnica za odprtje druge cevi je maj 2025, promet po obeh ceveh pa bo predvidoma stekel leta 2026.
Minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec je dejal, da je v interesu čim več slovenskih proizvajalcev, ne le logistika in mobilnost, pač pa tudi slovenski materiali, gradbeništvo. Gre za to, da lahko napreduje tudi slovenska gradbena stroka. V skladu z geopolitičnimi težnjami Republike Slovenije, z usmeritvami in s spoštovanjem pravne države je treba zagotoviti, da se infrastrukturni projekti zgradijo po čim nižji ceni, hitro in učinkovito. Vrtovec je še povedal, da ni vse odvisno od vlade, pač pa tudi od tistih, ki vodijo javno naročanje, treba pa je upoštevati tudi smernice evropske komisije.
Za Nova24TV je minister povedal, da je zelo vesel, ker so se stvari končno začele premikati. Po zagotovilih družbe DARS in izvajalca Cengiz, se bo druga cev karavanškega predora odprla maja 2025, do takrat pa bo urejena tudi celotna dokumentacija. “Želim da so dela opravljena hitro, učinkovito pa tudi varno-tako za delavce kot tudi za uporabnike”, je še dodal Vrtovec. Po njegovih besedah vse poteka v skladu s finančno konstrukcijo, to je 98,5 milijona evrov, kar tudi je znesek v okviru pogodbene vrednosti.
Na vidiku tudi obnova zahodne cevi karavanškega predora
Na vprašanje, kako bo potekala obnova zahodne cevi oziroma kdaj bodo z razpisom začeli iskati izvajalca, je minister Vrtovec odgovoril, da je to vprašanje primernejše za družbo Dars, vendar pa je pozitiven in meni, da bo promet po obeh ceveh stekel že leta 2026.
Po vseh zapletih se je izkop druge cevi predora Karavanke končno začel. Dela naj se izvajajo varno, učinkovito, v skladu s časovnico in finančnim okvirom. Po zagotovilih @DARS_SI in izvajalca bo druga cev za promet odprta leta 2025. #gradimoSlovenijo 🏗🧱 pic.twitter.com/JeUTiLxrWV
— Jernej Vrtovec (@JernejVrtovec) August 28, 2020
Omenil je tudi, da je v Sloveniji zakonodaja, ki predvideva javno naročanje problematična, prihaja do številnih pritožb, zapleta pa se tudi pri izbiri izvajalca, kar v naši državi lahko traja tudi po nekaj let.
(PREDOR KARAVANKE) "Želim si, da bi bilo čimveč slovenskih podizvajalcev, slovenskih gradbenih podjetij, vključenih pri gradnji tega predora, o tem sem spregovoril tudi z glavnim izvajalcem, družbo Cengiz Insaat" je poudaril minister @JernejVrtovec. #2Cev #varnejšaPredorskaCev pic.twitter.com/t8IXUIXQtI
— Ministrstvo za infrastrukturo (@mzi_rs) August 28, 2020
Minister za infrastrukturo je še dodal, da smo s tako zakonodajo povsem nekonkurenčni, saj se drugod vse potrebno opravi prej kot v enem letu. “Odpraviti je treba administrativne ovire, kar sedaj vlada tudi počne. Imamo posebno ustanovljeno skupino, ki jo vodi g. Simič in ki bo preučila te postopke ter jih pospešila.”
[⛰️KARAVANKE⚒️] Predsednik uprave @DARS_SI mag. Valentin Hajdinjak: Izgradnja dodatne cevi in obnova obstoječe bosta omogočili hitrejšo in udobnejšo avtocestno povezavo med Slovenijo in Avstrijo, hkrati pa bosta bistveno izboljšali prometno varnost. pic.twitter.com/mAlvqrfDMs
— DARS (@DARS_SI) August 28, 2020
Skupina dolžina vzhodne cevi bo znašala malo manj kot osem kilometrov, slovenski del bo dolg 3,5 kilometra.
Sara Bertoncelj