Kdor se vozi z javnim prevozom, še posebej z vlaki Slovenskih železnic, ve, da so zamude pogoste, s tem pa je povezana tudi nejevolja potnikov, saj si vsakdo želi pravočasno priti s točke A na točko B. Navkljub temu pa je zanimivo opazovati, kako goreče člani aktualne vlade podpirajo vožnjo z vlakom. Tokrat se je angažirala zunanja ministrica Tanja Fajon, ki se je na letošnji Blejski strateški forum odpeljala z vlakom.
Ministrica Tanja Fajon je v ponedeljek pred odhodom na vlak v izjavi za medije povedala, da lahko “udeleženci v času foruma uporabijo brezplačno železniško povezavo do Bleda”. Čisto okolje in trajnostna naravnanost sta namreč tisto, kar želijo tokrat promovirati organizatorji.
Ker je Bled na račun številnih udeležencev foruma vsakič prometno vidno obremenjen, organizatorji pravijo, da so se odločili, da bodo udeležence v sodelovanju s Slovenskimi železnicami spodbujali, naj na dogodek pridejo z vlakom. Ministrica Fajon, ki je z objavo fotografij poskrbela za promocijo vožnje z vlakom, je po navedbah STA izrazila tudi upanje, da bo prevoz z vlakom izkoristilo čim več udeležencev foruma, ki traja dva dni.
Da so emisije ogljikovega dioksida in drugih toplogrednih plinov manjše pri prevozu z vlakom, je pogosto izpostavljeno kot argument, zakaj je prevoz z vlakom bolj privlačen od tistega z osebnim avtomobilom. A prevoz z vlakom bi bil še toliko bolj vabljiv, če bi bili prevozi kar se da točni, ne pa, da se nam čas poti podaljša do te mere, da zamudimo na nujne obveznosti.
Zamude pri železniškem prevozu niso od včeraj, a so bile še posebej občutne tekom poletja, ko so se izvajala obsežna investicijska in vzdrževalna dela. Sicer pa je zelo zgovoren podatek, da je v “lanskem letu povprečna zamuda potniških vlakov na 100 km poti znašala 5,8 minute, letos pa štiri minute”. 12,4 odstotka je zamud, daljših od 15 minut, poroča Žurnal24.
Na letošnji @BledStratForum z vlakom / To #BSF2024 by train 🚊 @slozeleznice @MZEZ_RS @vladaRS pic.twitter.com/VG5PZ8fjrP
— Tanja Fajon (@tfajon) September 2, 2024
Goreče je prevoz z vlaki maja promoviral minister za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti Luka Mesec. V želji, da bi prispeval k manjšemu ustvarjanju emisij CO2, se je namreč v Bruselj odpravil z vlakom; izbral je torej daljšo pot, ki ni bila nič cenejša. “Karta je enako draga kot letalska (cca. 300 evrov), pot pa namesto ure in pol traja 16 ur, prestopamo trikrat,” je priznal in ob tem dodal, da ga je celo avstrijski sprevodnik povprašal, če je prepričan, da bo tako dolgo pot opravil z vlakom. Konec koncev, ko veš, da pot vključuje prestopanja, je težko verjeti, da to ne bo pomenilo nikakršnega podaljšanja dolžine potovanja. Ob tem pa je dejstvo, da je ogljični odtis tistega letala vseeno obstajal, čeprav se je sam odločil za pot z vlakom, saj ni šlo za privatno letalo in je le-to poletelo tudi brez njega.
Kako na nedavno promocijo vožnje z vlakom gledajo ljudje, pa najbolj zgovorno pričajo komentarji, ki so se v zvezi s tem pojavili na družabnem omrežju X. Nekatere izmed njih si lahko preberete tukaj: “Še vsaj nekaj let (vsaj do zaključka glavnih projektov obnove jedrnih prog in zamenjave celotnega voznega parka SŽ) bodo takšne piarovske akcije politike bolj še en znak odtujenosti od ljudi kot pa ljudskosti.” “Norca se delate iz nas s temi kretenskimi fotošuti. Vsak dan nove anekdote, ki dokazujejo, da so SŽ na ravni afriških banana republik, politikov pa ni nič sram tole nacionalno sramoto celo promovirati, kot da je vse v redu.” “Takšno je*anje ljudi v glavo se ne bo dobro končalo. “Navadni” ljudje, ki naredijo napako, da gredo z vlakom, pa čepijo po 50 minut na stoječih vlakih …” “Potovalni časi od 1:30 do 2:54. Plus minus 17 vmesnih postaj.”
S. K.