“Golobov” direktor UKC Ljubljana dr. Marko Jug si je omislil nov prestižni SUV, razpis pa naj bi imel kar nekaj potencialnih znakov korupcije. Kot poroča portal preiskovalno.si, je šlo za vozilo, ki ga je UKC prek javnega naročila nabavil na željo direktorja, pri tem pa so prvotni razpis razveljavili zaradi estetskih kapric direktorja.
Kot poroča preiskovalni portal, je bil 23. maja letos začet prvi razpis majhne vrednosti za nakup službenega vozila za potrebe UKC Ljubljana, a se je kasneje izkazalo, da je šlo za vozilo na zahtevo in željo direktorja dr. Marka Juga.
Direktor izbiral “modno” barvo vozila?
Iskali so novo ali rabljeno električno terensko vozilo z manj kot 50.000 tisoč kilometri, ki ne bi smelo biti starejše od dveh let. Na razpis se je prijavilo podjetje PAN-JAN, ki je izpolnjevalo vse pogoje, toda direktorju ni bila všeč barva, ki je bila “preveč modra”. Podjetje je sicer ponudilo Škodo enyaq za 47.690 evrov. Zaradi estetskih razlogov so torej morali razpis ponoviti.
V opravičilu ponovitve razpisa so navedli, da bodo bistveno spremenili tehnične lastnosti, pri čemer je bila definirana barva vozila. V razpisu 27. julija je pisalo, da mora biti barva avtomobila črna, siva ali temno modra. Da pa ne bi bilo videti, da gre za direktorjevo izbirčnost, so v novem razpisu dodali še nekaj trivialnih tehničnih zahtev (povečanje moči motorja, število prevoženih kilometrov, pri tem pa so zmanjšali tudi pogoj za jamstvo baterije na 12 mesecev).
Tudi tokrat se je javilo le podjetje PAN-JAN, ki je edino oddalo ponudbo za električno Škodo enyaq, ki stane 47.500 evrov, pri čemer je bila barva takšna, kot si jo je zaželel direktor. Portal Preiskovalno pa trdi tudi, da naj bi se Jug in Kreš po UKC hvalila, da skupaj z dr. Robertom Golobom tvorijo “primorsko navezo”.
Zakaj so bili pogoji razpisa tako specifični?
Če je res šlo za kaprico direktorja, nam to pove sicer le to, da bo šlo najbrž za vozilo, ki ga bo uporabljal v zasebne namene, saj mu drugače ne bi bilo mar za barvo vozila. Bolj kot barva bodejo v oči stvari, ki jih portal preiskovalno ni izpostavil. Zakaj mora biti vozilo električno? Zakaj mora biti terensko/SUV, če ga bo uporabljal direktor, ki se najbrž ne vozi na intervencije v gore in gozdove? Zakaj mora imeti 50.000 kilometrov? Zakaj minimalna garancija na baterijo 12 mesecev? Baterije povprečnega električnega vozila imajo po navadi vsaj pet, včasih tudi deset let garancije.
Volkswagnova električna vozila med slabšimi na trgu
Gre namreč za kritično pomemben del pogonskega sklopa. Če pride do okvare, lahko menjava baterije stane tudi več kot 20 tisoč evrov. Videti je, da so umetno omejili razpis tako, da je pogojem ustrezal en sam ponudnik. Če npr. ne bi zahtevali terenskega vozila, bi prišlo v poštev veliko več ponudnikov cenejših, enostavnejših za vzdrževanje in tudi dolgoročno vzdržljivejših avtomobilov. V zadnjih letih je namreč postalo jasno, da so električna vozila znamke Volkswagen (kamor spada tudi Škoda) med slabšimi na trgu.
Manj kot kaprice direktorja zaradi barve nas zanimajo izvirni pogoji razpisa. Zakaj direktor potrebuje električno vozilo? Morda zato, ker so trenutno v trendu podobno kot črna barva? Še bolj zanimivo pa je, da si lahko državna bolnišnica, ki se utaplja v dolgovih, privošči luksuznega električnega terenca za svojega direktorja.
I. K.