Rušenje cestninskih postaj bo stalo kar 45 milijonov evrov: Černač prepričan, da je cena močno zasoljena

Datum:

Dejstvo je, da bo projekt zlatega drugega tira slovenske davkoplačevalke in davkoplačevalce pošteno udaril po denarnicah, vrednost končnega projekta je namreč nemogoče napovedati, veliko denarja pa bo šlo tudi za rušenje cestninskih postaj. Dars je že napovedal, da bo zaradi prehoda tovornjakov na elektronski način cestninjenja 1. aprila letos stekel težko pričakovani projekt rušenja cestninskih postaj v ocenjeni vrednosti 45 milijonov evrov, pri čemer opozarjajo, da bo proces odstranjevanja potekal dve do tri leta. Nekdanji minister za infrastrukturo in prostor Zvone Černač je za Novo24TV komentiral, da se mu zdi napovedana cena pretirana, saj je prepričan, da bi, če bi Dars upravljal zasebni upravljavec, govorili o bistveno nižjih zneskih.

Dars letos načrtuje rušenje cestninskih postaj Log, Tepanje, Vransko, Hrušica, Torovo, Nanos, Drnovo in Dane ter stranskih cestninskih postaj Slovenske Konjice, Logatec, Vrhnika, Krško, Unec, Postojna in Razdrto, pri čemer je treba dodati, da je teh cestninskih postaj skupno kar 34. Odstranitev ostalih postaj je načrtovana v drugi polovici leta, najverjetneje jeseni, nato pa bo izvedba predvidoma potekala leta 2019.

Černač je komentiral, da gre za podoben pristop kot takrat, ko je tedanji minister Patrick Vlačič utemeljeval, da se otokov ne da odstraniti in da bo to stalo silne milijone evrov. “Potem smo odstranili, kar se je dalo odstraniti, glede na to, da je popolna odstranitev možna v primeru uvedbe cestninjenja v prostem prometnem toku za tovorna vozila v teži nad 3.500 kilogramov, ki bo uvedena 1. aprila letos. Odstranili smo, kar se je odstraniti dalo.” Podal je primerjavo, da so bile takrat pridobljene ponudbe, med katerimi je bila najcenejša za postajo Log v vrednosti več kot 500.000 evrov. “Ker nisem nobene izbral, sem bil anonimno ovaden, češ da sem naredil škodljivo potezo. Seveda je bilo vse po dveh letih ovrženo, ti otoki takrat na Logu so bili odstranjeni za nekaj 10.000 evrov (za okrog 70.000 evrov).” Po Černačevem mnenju je pomemben pristop, to je, na kakšen način se lotevajo stvari, in dodal, da je ta številka po njegovi oceni absolutno pretirana.

Foto: SDS

Tedanji minister Vlačič tri leta le utemeljeval, da se ne da in da so za to potrebni milijoni
“V času prve Janševe vlade leta 2008, ko so bile uvedene vinjete, bi bili, če bi vlada mandat nadaljevala, moteči otoki odstranjeni v roku enega leta,” je prepričan Černač. “Ob nastopu Pahorjeve vlade je minister Vlačič le utemeljeval, da se tega ne da narediti in da so za to potrebni milijoni, namesto da bi v treh letih kaj naredil. Odstranili smo, kar se je dalo, torej vse na sredini.” Po besedah Černača primer iz Loga pove vse, na začetku so bile namreč ponudbe od 500.000 do 800.000 evrov za eno mitnico, na koncu pa je odstranitev potekala za manj kot 100.000 evrov. “Vse se da narediti podobno kot v primeru rondojev, namreč v preteklosti so jih delali za silne stotine tisoče evrov,” je povedal in dodal, ”da so leta 2012 spremenili tehnični predpis in od takrat naprej se delajo za bistveno nižje vsote (posamezni celo za nekaj 10.000 evrov).”

Če bi ravnali kot z lastnim denarjem, ne bi bilo problema
Po prepričanju Černača se v tej zadevi pojavlja problem tistega, ki vodi razpisne postopke, pomembno je, na kakšen način so popisi sestavljeni, saj je cena pretirana. “To se da narediti za bistveno manj denarja,” je prepričan Černač, ob tem pa dodaja, da je odgovornost na tistem, ki vodi postopke. “Če bi nekdo delal kot z lastnim denarjem, ne bi bilo problema,” je prepričan. “Če bi Dars upravljal zasebni upravljavec, sem trdno prepričan, da bi govorili o bistveno nižjih zneskih.”

Foto: STA

Spremembe vinjetnega sistema še ni na obzorju
“Gre za nesprejemljivo stvar, namreč, ko smo mi načrtovali izvedbo cestninjenja tovornih vozil v prostem prometnem toku, smo načrtovali,  da je del razpisa tudi odstranitev teh cestninskih postaj.” Te stvari bi se morale po prepričanju Černača izvesti vzporedno. “Ne vem, zakaj temu ni bilo tako in zakaj bi se šlo v dva postopka, to namreč samo podaljšuje čas izvedb.” Černač je tudi dejal, da gre za tehnično pravilo, ki ga je treba izvesti po čim nižji ceni, saj je prepričan, da bi se morali načrtovalci bolj ukvarjati z razširitvijo avtoceste v šestpasovnico, kjer je največja obremenitev, da bi se zmanjšali zastoji, ki nastajajo vsak dan. Na koncu se je dotaknil tudi tematike e-vinjet, za katere je prepričan, da bi lahko bile že uvedene, odstranitev mitnic je namreč postranska stvar, ki jo je treba narediti na čim bolj racionalen in gospodaren način. Z Darsa so sporočili, da spremembe vinjetnega sistema še nimajo v načrtu, tako da očitno še nekaj časa ne bomo sledili našim severnim sosedom.

N. Ž.

Sorodno

Zadnji prispevki

Boštjan M. Turk: “Čestitka delavstvu za 1. maj! Ne obupajte, še huje bo!”

Publicista in profesorja dr. Boštjana M. Turka smo vprašali...

Je partner Maše Kociper in vpliven odvetnik vpleten škandal?

Spomnite se naslednjič, ko vam bodo aktualni oblastniki pridigali...

[Video] Kangler na kmetijo povabil Goloba, namesto njega prišel nekdo drug

Nekdanji državni sekretar na ministrstvu za notranje zadeve Franc...