Rusija izgubila strateško pomembno vohunsko letalo

Datum:

Nekateri zahodni mediji, kot sta Forbes ali Newsweek, analizirajo najnovejšo informacijo, po katerih je ukrajinskim oboroženim silam uspelo uničiti še eno rusko vohunsko letalo Beriev A-50. 

Ukrajina je po informacijah, objavljenih v zahodnih medijih in ukrajinskih poročilih, že sestrelila dve ruski vojaški letali za zgodnje opozarjanje in opazovanje Beriev A-50, eno januarja in drugo prejšnji mesec. Lani pa je eno tovrstno letalo že bilo poškodovano med letenjem nad Belorusijo.

Kijev je po poročanju Forbesa med vikendom poslal brezpilotna letala čez mejo z Rusijo v regijo Rostov. Po predvidevanjih so brezpilotniki zadeli objekt v mestu Taganrog, kjer popravljajo in vzdržujejo letala Beriev A-50. Guverner regije Rostov je poročal o “množičnem” napadu brezpilotnih letal, dodal pa je, da je mestna infrastruktura pri tem ostala nepoškodovana. Ukrajinski uradniki in ruski vojaški blogerji so povedali, da je bila tarča letalski objekt v bližini mesta.

“Tovarna v Taganrogu je bila “močno poškodovana”, letalo Beriev A-50 v bližini tovarne je bilo uničeno ali utrpelo znatno škodo,” je za Newsweek povedal ukrajinski poslanec Oleksij Gončarenko. Ni jasno, ali je bilo to letalo pred napadom poškodovano ali delujoče.

Vir: X

Rusija naj bi pred invazijo imela devet vohunskih letal
Ne glede na razvoj dogodkov pomeni izguba vsaj dveh letal A-50 od začetka leta omejitev ruskih zmogljivosti za preiskovanje neba in usklajevanje zračnih operacij nad Ukrajino. Domneva se, kot je zapisal Forbes, da je imela Moskva pred invazijo na Ukrajino devet primerkov letala Beriev A-50. Ta jih ima sedaj sedem ali morda le šest, če se izkaže, da so informacije, ki jih je delil Gončarenko, resnične.

Vsak A-50 je po besedah britanskega strokovnjaka za brezpilotna letala Steva Wrighta opremljen z “zmogljivim radarjem, ki deluje prek frekvence običajnih kamer in je sposoben hkrati zaznati gibanje predmetov na tleh in v zraku.” “Na višini, na kateri delujejo, njihov radarski horizont sega veliko dlje od zemeljskega radarja,” v zvezi z letali pojasnjuje Frederik Mertens, analitik haaškega centra za strateške študije.

Beriev A-50 pomaga ruskim silam odkrivati ​​ukrajinske sisteme zračne obrambe in usklajevati napade drugih letal, kot so bojna letala četrte generacije. Izguba letal A-50 “zmanjšuje njihove zmogljivosti pri izvajanju radarskega pregleda ukrajinskega ozemlja in odkrivanju zračnih ciljev kot tudi pri odkrivanju ukrajinskih radarskih sistemov,” je povedal tiskovni predstavnik ukrajinskih letalskih sil polkovnik Jurij Ihnat.

Če Kremelj izgubi še eno letalo tega tipa, ne bo mogel več vzdrževati 24-urnih zračnih operacij, je februarja izjavil vodja ukrajinske vojaške obveščevalne službe (GUR) generalpodpolkovnik Kirilo Budanov. Ukrajinci se zavedajo pomembnosti ruskih štirimotornih letal za zgodnje opozarjanje in nadzor. Upravlja jih 10 ali 15 izkušenih častnikov, ki so ključen in težko nadomestljiv kader. Zato svoja sredstva usmerjajo v odkrivanje in napad na ta več kot 300 milijonov dolarjev vredna letala.

Igor Tabak, analitik Obris.org, je v svoji vojaški analizi za Jutranji list nedavno povedal, da je v zadnjih tednih prišlo do velikih izgub ruskih lovskih letal, predvsem letal tipa Su-34, kar nekateri viri pripisujejo dejstvu, da že kar nekaj časa ni bilo opaziti letečega radarskega izvidnika A-50, ki spremlja ukrajinsko zračno obrambo in nato ustrezno usklajuje ruske zračne operacije.

Ž. N.

Sorodno

Zadnji prispevki

Vaterpolisti Triglava dosegli največji klubski uspeh slovenskega vaterpola

Vaterpolisti Triglava iz Kranja so v evropskem pokalu zasedli...