fbpx

Kako so Cirman in njegova druščina po mnenju davčnega strokovnjaka utajevali davke

Foto: STA

Generalni direktor Fursa je že leta 2017 dokumentirano razkril sporno črpanje Telekomovega denarja skozi Providentio na zasebne račune določenih novinarjev, kar je mejilo na utajo davkov. Ustanovitelji družbe Providentia, d.o.o. so, kot izhaja iz javnega poslovnega registra, Primož Cirman, Tomaž Modic, Vesna Vuković in Suzana Rankov – nekdanji novinarji časopisa Dnevnik, ki so bili kasneje novinarji portala Siol, nekateri od njih pa so danes na portalu Necenzurirano. In danes se sporno poslovanje Providentie oziroma portala Necenzurirano, ki sicer sodi med smetarsko-medijski imperij tajkuna Martina Odlazka, nadaljuje skozi neznane vire prihodkov, ki potem skoraj do zadnjega centa izpuhtijo skozi prav tako neznane storitve, je pred kratkim poročal Požareport.

Po podatkih Požareporta – o tem je pisal pred kakšnim tednom –  naj bi Furs pred kratkim opravil finančni pregled poslovanja Providentie, pri tem “prepoznal utajo davkov” in odmeril davčno odločbo, po kateri naj bi Providentia morala plačati več kot 100 tisoč evrov dodatnega davka. Natančne številke sicer še niso znane. Novinar Bojan Požar je glede tega že v začetku decembra poslal vprašanja Tomažu Modicu, ki je direktor in še vedno manjšinski solastnik Providentie – a do danes še ni prejel odgovorov, prav tako molčijo vsi na portalu Necenzurirano – do poletja leta 2017 je bil solastnik tudi Primož Cirman skupaj z Modicem, Vesno Vuković in Suzano Rankov.

Požarja je med drugim zanimal prihodek družbe – lani je Providentia zabeležila dobrih 162 tisoč evrov dohodka. V primeru, če gre za oglaševanje na portalu Necenzurirano, je sledilo vprašanje, kdo so njihovi največji oglaševalci. Prva razkritja spornega poslovanja Providentie in posameznih novinarjev so pojavila že v letih, ko so Cirman, Modic, Vukovićeva in Suzana Rankov še delali za državni Telekom Slovenije prek svojega podjetja Providentia. Ivan Simič, ki je sedaj znova generalni direktor Fursa, je takrat dokumentirano razkril sporno črpanje Telekomovega denarja skozi Providentio na zasebne račune omenjenih novinarjev, kar je mejilo na utajo davkov. Kmalu za tem sta Cirman in Vukovićeva svoje deleže v tej družbi prodala Nejcu Rozmanu – za katerega je Požarja v vprašanjih tudi zanimalo, kdo sploh je ta oseba in zakaj ni zaposlena v tej družbi – po vsej verjetnosti gre namreč za slamnatega kupca.

Necenzurirano trdi, da nič ne skriva – a odgovorov na vrsto vprašanj še vedno ni. (Foto: Požareport)

Zakaj Necenzurirano cenzurira direktorja Fursa?
Septembra lani se je Simič odzval na članek portala necenzurirano.si, šlo je za članek z naslovom Bliskovit udar SDS na davkarijo. Njegov komentar na omenjenem portalu so izbrisali in Simiču onemogočili nadaljnje komentiranje. Simič je sicer komentar objavil tudi na svoji spletni strani, Cirmana in Vukovićevo pa je med drugim vprašal,  kakšen je namen družbe SEE M. & C. d.o.o., katere ustanoviteljica je bila Vesna Vuković, ki je nato lastništvo družbe prenesla na osebo, ki je v Celju Cirmanova soseda.  “Tisto, kar je zanimivo pri tej družbi, je dejstvo, da je ta družba leta 2019 ustvarila 81.235,60 evrov čistih prihodkov in 80.778,94 evrov odhodkov, da je po plačilu davka v znesku 86,60 evrov čisti dobiček znašal zgolj 369,21 evrov. Ob tem je treba poudariti, da to podjetje, čigar direktorica je Vesna Vuković, nima zaposlenih. Kako torej podjetje, ki nima zaposlenih, zasluži več kot 81 tisoč evrov in nato za ves znesek prejme račune za storitve? Najverjetneje nekdo izdaja račune kot normiran s.p. Kaj pa je namen tega podjetja? Mogoče zaračunavanje tekstov? Zato bi bil čas, da se Furs poigra s temi primeri, saj zadeve identično potekajo tudi na družbi Providentia d.o.o., ki je lastnica tega portala. Mnoge nas zanima, zakaj je novinarjem dovoljeno to, kar drugim ni,” je izpostavil Simič.

Odlazkovi predpražniki, kot jih imenuje eden od naših stalnih komentatorjev, se seveda skušajo predstaviti kot žrtev, češ da se jih davkarija – po njihovem mnenju pa tudi vsi ostali – loteva namenoma oziroma zaradi njihovega pisanja. “Vedo, da so vsebine, ki jih lahko dnevno berete na necenzurirano.si, preverjene. Da temeljijo na dokumentih, informacijah kredibilnih virov ali javno dostopnih podatkih. Da so za njimi ure in dnevi, tedni ali včasih celo meseci trdega dela. Da smo novinarji, ki iščemo in pogosto tudi najdemo,” so zapisali in to drži. Včasih najdejo celo kaj, česar sploh ni. Ne najdejo pa odgovorov na vprašanja, ki se jim zastavijo. Poleg tega pa pišejo zgolj o tistem, kar imajo na svoji agendi. Še na Siolu so Primož Cirman, Tomaž Modic in Vesna Vuković pisali o tem, kaj vse na medijski sceni obvladuje Odlazek, in o tem, kako postaja radijski kralj. Ko so nekaj mesecev kasneje prestopili prav k Odlazku, pa je pisanje o tej temi povsem zamrlo.

Podobno je tudi Igor Krišnar leta 2017 v Reporterju pisal, kako bodo morali poleg RTV-prispevka naročniki kabelskih in internetnih televizij plačevati še prispevek za POP TV v višini tri oziroma pet evrov. Največja slovenska komercialna televizija se je takrat odpovedala okoli 300 tisoč gledalcem po antenah, da je od kabelskih in internetnih operaterjev izsilila plačevanje TV-prispevka, ki ga bodo na koncu morali obvezno plačevati njihovi naročniki. Z njim si PRO Plus obeta približno 30 milijonov evrov dodatnih prihodkov letno, poleg 49 milijonov evrov, ki jih pobere za oglase, je navedel Krišnar. No, tudi o tem je danes vse potihnilo – Necenzurirano pa raje piše o tem, kako je državni telekomunikacijski operater bolj prijazen do Nova24TV, saj je že vrsto let njen največji državni oglaševalec. “Telekom namreč že od sredine lanskega leta televiziji Nova24TV plačuje nadomestilo za distribucijo programov, ki je v primerjavi z drugimi programi nesorazmerno visoko. Po naših informacijah naj bi ji Telekom kot edini operater v paketu z nekaterimi drugimi televizijami mesečno plačeval 112.000 evrov, pri čemer naj bi Nova24TV prejela večino tega zneska. V letu in pol ji je tako državni operater skupaj nakazal skoraj 1,5 milijona evrov,” so zapisali pred dnevi – na 30 milijonov evrov dodatnih prihodkov letno Pro Plusa pa so povsem pozabili.

Sara Bertoncelj